Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan puhelinpalvelu maksaa mielestäni liikaa, miten asiaan saisi muutosta?

Rouh 77
16.06.2017 |

Taas on puhelinlaskussa yrityspuheluiksi kirjautuneet Kelaan soittamani puhelut, jotka ovat koskeneet perustoimeentulotukea ja työmarkkinatukea. Ottaa päähän, että tulee monen euron lasku Kelan kanssa puljaamisesta. Kun toimeentulotuki maksettiin kunnalta, ei näkynyt tällaisina kuluina asiaa koskevat pakolliset puhelut.

Mielestäni Kelan puhelinpalvelun pitäisi olla ilmainen. Sitä tarvitsevat useimmin kaikkein köyhimmät ihmiset. Miten voisin omalta osaltani jotenkin ajaa muutosta? Pitääkö kirjoittaa Hesariin mielipidekirjoitus vai laittaa Viestintävirastoon sähköpostia, vai mikä tässä olisi hyvä tapa vaikuttaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestinä asiasi

Vierailija
2/2 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kyllä tarkistaa johtuuko puhelusta Kelaan. Mulla meinaan oli viime kuun puhelinlasku 10€ isompi kuin normaalisti ja se on mulle jo iso raha. Mulla oli hätätilanne rahan kanssa (ei ollut toimeentulotukihakemus) ja piti soittaa sinne missä vaiheessa käsittely on. Jonotin todella kauan, kärsin koska se yksi ja ainoa jonotusränkytys on aivan kamala eikä ne siellä sitten lopulta osanneet auttaa muuten kuin laittamalla kiirehtimispyynnön.

Miten voi olla, ettei Kelan työntekijä pääse edes näkemään asiakkaiden käsittelyssä olevia hakemuksia? Tästä vois kanssa tiedottaa asiakkaille niin ei turhaan jumiteta sitä puhelinlinjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän