Jos myyt Torissa jotain, miksi et vastaa viestiin?
Kommentit (28)
En laita toriin enää mitään myyntiin, liian monta sekopäätä jäänyt perään viestittelemään kilometrin pituisia viestejä siksi kun harmittaa ettei sattunut itse saamaan tuotetta tai eläintä joka oli myynnissä. Täytyi laittaa estot parille numerolle.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoat joko liian vähän tai tuote on mennyt
En tarjoa, vaan olen valmis maksamaan pyydetyn summan ja postit päälle. Ihan reilua olisi vastata että on jo myyty, hirveä vaiva poistaa ilmoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoat joko liian vähän tai tuote on mennyt
Varmaan kannattaa poistaa se ilmoitus kun asiasta on kaupat tehty...
Tai vaikeaa laittaa textari että myyty, jos ilmoitus ei vielä ole ehtinyt poistua?
Jos jollainen on euron puserosta 15 kpl kysymyksiä en jaksa nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoat joko liian vähän tai tuote on mennyt
En tarjoa, vaan olen valmis maksamaan pyydetyn summan ja postit päälle. Ihan reilua olisi vastata että on jo myyty, hirveä vaiva poistaa ilmoituskin.
Jep, samaa mieltä :/
Kyllä ärsyttää tämmöset myyjät. Pistin maanantaina viestiä henkilölle muutamasta esineestä joita hän möi, tarjosin 5e vähemmän kuin esineiden yhteis summa olisi. Hän vastasi keskiviikkona vasta että onnistuuko nouto, johon vastasin heti että onnistuu ja voin heti lähteä tulemaan jos tarvis. Nyt on sitten perjantai ja ei vieläkään vastausta takaisin.
Mikä siinä on kun kaupat tapahtuisi jo puolen tunnin sisään niin ei kelpaa.
Minulla ainakin Torin viestit menevät aina välillä roskapostikansioon ja sen vuoksi vastaamiseen saattaa tulla viivettä, anteeksi. Jos menisivätkin aina, osaisin niitä sieltä hakea, mutta kun välillä tulevat ihan normaalisti Saapuneet-kansioon, niin sitten unohtuu tuo roskaposti katsoa.
Mä vastaan aina 5min sisällä :D mulla tulee sähköposteista ilmotus suoraan kännykkään, joten jos ei ole mitään ihmeellistä menossa silloin, niin vastaan heti.
Itse en vastaa jos viestin lähettää ihminen joka on aiemmin halunnut jotain ostaa ja on heittäytynyt mykäksi sen jälkeen kun olen tilinumeroni laittanut. Ei ilmoita ettei haluakaan ostaa, ei maksa, ei vastaa tekstareihin, puheluihin, sähköpostiin. Nimi päätyy mustalle listalle (jolla on jo kymmeniä nimiä) ja niihin en koskaan vastaa mitään. Joten onko sinullakin aihetta katsoa peiliin? Toisaalta kaikki viestit ei koskaan mene perille, varsinkaan kun lähettää ne jostain älypuhelimesta, niitä hukkuu ihan järjettömiä määriä. On kokemusta.
Minulla on kestänyt pisimmillään saada myyjältä vastaus 3kk =D Kertoi silti, että oli sattumoisin katsellut roskaposti kansiota ja siellä oli ollut monta viestiä kyseisestä tuotteesta, menneet kaikki jostain syystä sinne.
Koska nämä kyselijät ja tinkaajat eivät ikinä lopulta osta sitä tuotetta. Koskaan. Kerran käytin 3 päivää kertoen yksityiskohtia yhdestä perkeleen matosta, josta oli ilmoituksessa sekä kuvat että tarkka kuvaus. Lopulta ostaja hävisi kuin tuhka tuuleen.
Torissa on kyllä kummaa porukkaa. Kerran potentiaalinen asiakas yritti kunnolla kusta mua silmään, mutta silti vaivauduin vastaamaan jostain kumman syystä.
Myin siis isoa kultakorua. Joku otti yhteyttä, että ostaa romukultana ja maksaa 98€. Hyvä diili eiks je ja eikös laiteta kaikki kasaan, hän vaikka hakee. Korun hinta romukultana tuohon aikaan olisi ollut 400€...
Itse asiassa tarkistin juuri nykyisen kullan hinnan ja nyt korusta saisi romukultana noin 652 euroa. Jos vaikka kävis ite myymässä pois.
Tarkennan nyt vielä, että tekstiviestillä kysyin tuotteesta sillä sähköpostin kautta voi mennä kauemmim vastaamiseen, 100% varmuudella ostaisin mutta ei sitte stna :D
En vastaa epäkohteliaisiin yhteydenottoihin (joita muuten on 90 % saamistani viesteistä, koska ilmeisesti peruskäytöstavat eivät koske tori-viestittelyä). Tai jos olen ilmoitukseen hyvin selkeästi kirjoittanut, että ainoastaan nouto, niin en viitsi vastata niihin viesteihin, jossa tiedustellaan mahdollisuutta postittamiseen.
No jos ilmoituksessa lukee otsikossa, että koon 56 - 58 pyöräilykypärä, kokoa voi säätää ja eka kysymys on, että minkä kokoinen kypärä on...
Vierailija kirjoitti:
En vastaa epäkohteliaisiin yhteydenottoihin (joita muuten on 90 % saamistani viesteistä, koska ilmeisesti peruskäytöstavat eivät koske tori-viestittelyä). Tai jos olen ilmoitukseen hyvin selkeästi kirjoittanut, että ainoastaan nouto, niin en viitsi vastata niihin viesteihin, jossa tiedustellaan mahdollisuutta postittamiseen.
Monesti olisin ostanut jotain Torista mutta aina ilmoituksessa lukee "vain nouto". Miksi? Mitätön vaiva pakata laatikkoon (joita saa ilmaiseksi) ja viedä postiin, ostajahan maksaa myös postit. Itse myyn kaiken postituksella koska en oleta että ostaja löytyy ihan naapurista tai edes samasta kaupungista. Postikulut ilmoitan jokaisessa ilmoituksessa valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
En laita toriin enää mitään myyntiin, liian monta sekopäätä jäänyt perään viestittelemään kilometrin pituisia viestejä siksi kun harmittaa ettei sattunut itse saamaan tuotetta tai eläintä joka oli myynnissä. Täytyi laittaa estot parille numerolle.
Puhelinnumeroa ei kannata laittaa ilmoitukseen näkymään. Itse annan sen vasta sitten kun kaupat on sovittua ja sovitaan noutoa jne. Silloinkin vain jos siihen on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa epäkohteliaisiin yhteydenottoihin (joita muuten on 90 % saamistani viesteistä, koska ilmeisesti peruskäytöstavat eivät koske tori-viestittelyä). Tai jos olen ilmoitukseen hyvin selkeästi kirjoittanut, että ainoastaan nouto, niin en viitsi vastata niihin viesteihin, jossa tiedustellaan mahdollisuutta postittamiseen.
Monesti olisin ostanut jotain Torista mutta aina ilmoituksessa lukee "vain nouto". Miksi? Mitätön vaiva pakata laatikkoon (joita saa ilmaiseksi) ja viedä postiin, ostajahan maksaa myös postit. Itse myyn kaiken postituksella koska en oleta että ostaja löytyy ihan naapurista tai edes samasta kaupungista. Postikulut ilmoitan jokaisessa ilmoituksessa valmiiksi.
Myyn erittäin herkästi särkyviä antiikkiastioita. En ota sitä riskiä, että arvokkaat ja uniikit astiat tuhoutuisivat Postin kovakouraisessa käsittelyssä, TAI vastaanottaja jossakin ääri-peräkylällä laittaisi viestiä, että tuote tuli rikkinäisenä perille (siis valehtelisi). Muutaman ostajan kanssa aikoinaan jaksoin vääntää: ostaja vaati minua vannomaan ja lupaamaan, että pakkaan astian niin, että se on ehjänä perillä, muuten hän vaatii rahat takaisin. Miten sellaista voisi luvata? Nouto toimii parhaiten. Ostaja pääsee syynäämään tuotteen täydellisesti, ja minun vastuuni tuotteen ehjänä säilymisestä päättyy heti maksun saatuani. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Tarjoat joko liian vähän tai tuote on mennyt