Air Baltic, surkea lentoyhtiö
Nyt täytyy valittaa... Tein reissun Saksaan, palasin eilen Air Balticilla. Paluu vaihtaen eilen Hampurista.
Kolmeakymppiä yritettiin nyhtää kättelyssä Hampurin lentoaseman tiskillä, minkäänlaista "self check-in" viestiä en saanut, eikä ko. asemalla ole sopivia automaattejakaan. Tiskillä olijat vain aluksi nostelivat olkapäitään.
No, menin tabletillani Air Balticin/ Spacesaversin sivuille, melkeinpä ostin uuden matkan vahingossa. Kirjautuminen ei onnistunut. Loppujen lopuksi marssin uudelleen tiskille ja päästivät (kuten pitikin, jos automaattia ei ole).
Itse olen runsaasti matkustanut, mm. Saksassa monesti vuodessa, en ole kuitenkaan törmännyt moiseen aiemmin.
Listatkaa mulle noita huonoja lentoyhtiöitä, yritän jatkossa kiertää ne kaukaa. Mielenrauhakin on tärkeää.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä tarvit mitään check in viestiä jos vain menet tiskille ja haet boarding passisi. Jos sun tiedot olivat oikein niin kyllähän ne pitäisi löytyä tiskillä. Suurimmalla osalla kentistä on kyllä ne automaatit joista passin saa varausnumerolla. Ei mulla ainakaan ole ollut koskaan mitään ongelmia air balticin kanssa.
Niinhän mä yritinkin. Heti kättelyssä pyydettiin vaan rahaa tiskiin, mistään muusta en saanut tietoa. Ei kuulemma ollut automaatteja heille, hartioiden kohottelua...Hyvä, että sulla onnistui, itsellä se jäi tähän ensimmäiseen ja viimeiseen kertaan. Sapettaa vielä, että maksoin extraa Spacesaversille "palvelupaketista", pskan saa pyytämättäkin.
No eihän se Air Baltic on vika ole? Virkailijat ovat eri firmaa joten rekla suoraan Hampurin kentälle josta selviää, mille firmalle. Voi käsi teidän kanssa...
Finnair on jees. SAS ok. Käyn usein Saksassa ja haluaisin kokeilla Lufthansaa. Mutta lakkoiler usein joten käytän Finskin ja Air Berliniä.
Miksi olet ostanut matkan jonkun hemmetin Spacesaversin kautta?
Yhden huonon kokemuksen (omaa syytä vielä?) perusteella en menisi väittämään lentoyhtiötä surkeaksi.
Siis air Balticilla on ainakin aina mun kymmenillä lennoilla tullut sähköpostiin se check in linkki/ohjeet, sieltä vaan klik klik ja homma hoituu. Siellähän vielä lukee, että kentällä lisämaksu, jos ei ite osaa hoitaa klikkauksia?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se Air Baltic on vika ole? Virkailijat ovat eri firmaa joten rekla suoraan Hampurin kentälle josta selviää, mille firmalle. Voi käsi teidän kanssa...
No kyllä on ABalticin vika. Spacesaversin sivuilla on suoraan sanottu (tarkastin tänä aamuna), että jos automaattia ei ole, niin maksua ei ole. Mulle kyllä riittää kahden instanssin kanssa asioiminen, kolmatta en enää halua. Jos eivät saa tietoaan tiskille asti, niin voivoi... Asiakas rahoineen menee muualle (palaa Airberlinille, jolla homma toimii...).
Lensin Air Balticilla kerran Muncheniin ja ei kyllä ollut ongelmia.
Niin, ja yritin löytää My Travel sivustolta sitä klikkausosoiota, ei näkynyt, kuin tuputti järjettömästi hotelleja, autonvuokrausta.. ym. muuta sälää. Asian hoito ensin, sitten muu kaupankäynti.
Mihin sä tarvit mitään check in viestiä jos vain menet tiskille ja haet boarding passisi. Jos sun tiedot olivat oikein niin kyllähän ne pitäisi löytyä tiskillä. Suurimmalla osalla kentistä on kyllä ne automaatit joista passin saa varausnumerolla. Ei mulla ainakaan ole ollut koskaan mitään ongelmia air balticin kanssa.