Antaisitteko negaiivistä palautetta, jos olette maksaneet ja tilanneet jonkin palvelun ja sen tuottaja valittaa työn raskautta.
Tilasin huonekalukaupasta huonekalulle kotiin kuljetuksen. Varmistin, että kyseessä on nimenomaan sisälle kuljetus ja paikalleen asennus. Olisi ollut halvempaa ottaa pelkästään kynnyksellekuljetus. Kerroin tilausvaiheessa, että asumme kerrostalossa, jossa ei ole hissiä.
No tavaraa toimittavista miehistä toinen alkoi heti hirveän valituksen kuinka hän ei jaksa ja pysty kantamaa huonekalua portaita pitkin. Hänellä on selkäkin kipeänä, kun oli juuri edellisessä osoitteessa joutunut kantamaan viidenteen kerrokseen. Uhkasi jättää sen kantamatta. Itse en osannut kommentoida muuten kuin kehoittamalla häntä soittamaan työnantajalleen ja pyytämään lähettämään jonkun toisen toimittamaan tuotetta meille. Ei sitä voinut keskelle kerrostalon aulaakaan jättää. Lopulta eivät soittaneet mihinkään vaan kantoivat huonekalun ja ovella tämä mies tuumasi, että ei mahdu sisälle paketissa ja oli jättämässä sen käytävään. Vasta useamman kerran pyydettyäni mies suostui kokeilemaan toistepäin ja näin huonekalu mahtui ovesta olohuoneeseen asti.
Huonekalufirmasta tuli sähköpostiin kysely, jossa pyydettiin palvelusta palautetta. Antaisitteko palautetta ja kertoisitteko kuinka tämä kotiinkuljetus todella sujui.
Kommentit (12)
Tietenkin annat kun erikseen tuli palautepyyntökin. Juuri tuolla tavalla kuin yllä kirjoitit.
No onhan tuo vähän älytöntä että sinä maksat palvelusta ja sitten työntekijä alkaa valittaa. Jättäytyisi työstä pois jos ei pysty työtehtäviä suorittamaan, kuitenkin jos asiakas on jostain etukäteen sovitista maksanut niin se pitäisi mukisematta tehdä. Laittaisin palautetta menemään.
Tottakai antaisin palautetta ja just niin, kuten asiat meni. Ei sovituista asioista mennä urputtamaan, ihme tyypejä. Laitat vielä päivän ja kellonajan mukaan palautteeseen. Näin mä ainakin tekisin, jollen olis jo soittanut siihen firmaan huonosta palvelusta.
Todellakin antaisin. Kypsyttää maksaa palveluista, joita ei hoideta kunnolla ellet ole itse vieressä vahtimassa. Ja lisäksi olet asiakkaana terapeuttina kuuntelemassa toisen vaivat ja ongelmat. Mikä helkkari vaivaa näitä palveluntarjoajia? Mistä firmasta oli kyse?
Todellakin laittaisin. Asiallisesti kirjoitettuna siis. Jos kyse olisi ollut vain suullisesta valituksesta, mutta itse työ olisi hoidettu loppuun ilman eri pyyntöjä, niin sitten en sanoisi mitään, mutta tuossahan joltain vähemmän jämpiltä ihmiseltä se koko huonekalu olisi saattanut jäädä sinne aulaan kun kantaja venkoilee.
Ikävä juttu, jos työntekijällä on selkä kipeä, mutta tuolla ammatissa kipeä selkä valitettavasti tarkoittaa joko saikkua tai lopputiliä.
Onko muut törmänneet sellaiseen, että vaikka annat tekemättömistä töistä palautetta yritykseen, yrittäjä ei välitä? Paskaa myydään ja paska maine leviää.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo vähän älytöntä että sinä maksat palvelusta ja sitten työntekijä alkaa valittaa. Jättäytyisi työstä pois jos ei pysty työtehtäviä suorittamaan, kuitenkin jos asiakas on jostain etukäteen sovitista maksanut niin se pitäisi mukisematta tehdä. Laittaisin palautetta menemään.
Juu miehelle kerroin jälkikäteen ja hänkin oli ihmeissäni. Me nimenomaan tilataan aina kaikki kotiinkuljetuksella, koska asumme kerrostalossa, emmekä saa tavaroita muuten sisälle. Ikävä tietysti, että miehen selkä oli kipeä, mutta hänen olisi pitänyt jäädä sairaslomalle ja työnantajan palkata sijainen tehtävään. En ymmärrä miten hän kuvitteli, että voivat ison huonekalun vaan jättää keskelle kerrostalon ala-aulaa ja sitten käytävään naapurin oven eteen. Olisivat vaikka voineet viedä sen takaisin autoon ja toimittaa toisena päivänä, jos oikeasti ei pystynyt kantamaan.
Ikävä vain antaa palautetta, koska toinen taisi oikeasti olla kipeä.
-ap
Mua ei sinänsä haittaisi jos joku sanoisi että on raskas kantaa hissittömässä talossa ylempiin kerroksiin, mutta enemmänhän tässä oli kyse siitä että sovittu homma meinattiin jättää tekemättä / kesken. Eli antaisin palautetta kertomalla tuon mitä juuri kirjoitit.
Tietenkin laitat tarkan palautteen. Itselleni on käynyt samalla tavalla. Aivan tavallinen kerrostalohuoneisto, josta on moneen kertaan rahdattu kaikenlaisia huonekaluja edestakaisin, suuriakin. Olen jo oppinut itse näkemään, miten se ammattilaisilta sujuu ja amatööreiltä taas ei. Jos osaa, ei tarvitse valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo vähän älytöntä että sinä maksat palvelusta ja sitten työntekijä alkaa valittaa. Jättäytyisi työstä pois jos ei pysty työtehtäviä suorittamaan, kuitenkin jos asiakas on jostain etukäteen sovitista maksanut niin se pitäisi mukisematta tehdä. Laittaisin palautetta menemään.
Juu miehelle kerroin jälkikäteen ja hänkin oli ihmeissäni. Me nimenomaan tilataan aina kaikki kotiinkuljetuksella, koska asumme kerrostalossa, emmekä saa tavaroita muuten sisälle. Ikävä tietysti, että miehen selkä oli kipeä, mutta hänen olisi pitänyt jäädä sairaslomalle ja työnantajan palkata sijainen tehtävään. En ymmärrä miten hän kuvitteli, että voivat ison huonekalun vaan jättää keskelle kerrostalon ala-aulaa ja sitten käytävään naapurin oven eteen. Olisivat vaikka voineet viedä sen takaisin autoon ja toimittaa toisena päivänä, jos oikeasti ei pystynyt kantamaan.
Ikävä vain antaa palautetta, koska toinen taisi oikeasti olla kipeä.
-ap
Muista sanoa että ehdotit että joku toinen voisi tulla kipeän miehen tilalle. Jos selkä särkyy kesken päivän, on muitekin vaihtoehtoja kuin uhata jäättää hommat puolitiehen.
No tietty laitat rehellisesti mitä kävi!