Kauheimmat asiakkaat
Enpä tässä nopeelta löytänyt asiakaspalvelusta, kuin vain asiakkaiden näkökulmasta valitusta, joten antakaapas tulla ja kertokaa asiakaspalvelijat teidän kauheimmat asiakaspalvelukokemukset.
Itse olen nuori nainen ja toimin asiakaspalvelussa kassahenkilönä. Luulin aina että suomalaiset on ventovieraille kohteliaita tuppisuita, mutta toista mieltä olen nykyään.
Keski-ikäiset miehet flirttailevat ja iskevät silmää. Vanhemman sukupolven suusta tulee hyvin rasistisia kommentteja. Olen myös törmännyt kommentteihin "Sä et varmaa tiedä kun olet nainen."
Pahimmat tapaukset on ollut pari nuorta miestä. Toinen kyseli käynkö salilla ja katteli ahneesti vartaloani. Toinen yritti tyrkyttää numeroaan ja nimeään mauttomuuteen asti. Hän oli isänsä kanssa vielä asioimassa. Onneksi isäukko ymmärsi tokasta, että lopetas poika jo.
Kauhean epämukava olo näistä tulee ja avuton kun ei osaa ku suu auki tuijottaa. Joten antakaapas tulla. Mitä teille on tapahtunut ja miten te olette toimineet kyseisissä tilanteissa?
Kommentit (19)
Puhelimessa ne asiakkaat jotka sanovat että "etkö sinä tiedä kuka minä olen" Öh aikoinaan kävi niin että enpä tiennyt, olin nuori ja sanoin sen tälle ylevälle herralle, "ei en tiedä, mutta tämä teidän laskunne...." =) enpä tiedä kyllä vieläkään kenestä "tärkeästä" tyypistä oli kyse.
Sitten ovat nämä jotka sanovat MINÄ OLEN VARATUOMARI se ja se tai MINÄ OLEN LÄÄKÄRI se ja se, siis ihmiset jotka ovat sitämieltä että olemalla alempiarvoisia ja ylempiarvoisia ammatteja ja ne ylempiarvoiset ammatit tekevät heistä jotenkin arvokkaampia ja parempia ja etuoikeutetumpia ihmisiä, YÖK! varmasti sellaiset ihmiset saavat minulta vasemmankäden palvelua.
Pikaruokalassa työskennellessä huomasin, että asiakkaiden mielestä se pikaruokalan työntekijä ei ole ihminen tai ihmisarvoinen olento. Kaikki käytöstavat unohtuvat heti siihen luukulle ajaessa: ei tervehditä, tiuskitaan (ihan niinkuin minä olisin syypää sinun kiireeseesi...) roskataan vaikka roskikset on oikeasti metrin päässä, heitetään just vaikka millaista likaista läppää ("jos en sinua saa pakettiin mukaan niin sitten en ota mitään muuta") ja tuossa ei ollut edes pahimmat. Sanoisin, että tällaisten grillien asiakkaat on ylipäätään paskimpia mitä on. Nykyään en onneksi tee asiakaspalvelutyötä.
Olen pankissa töissä ja normaalit ihmiset ymmärtävät että aina palvelun alussa kysytään se henkilöllisyystodistus. Tätä ei silti moni ymmärrä, vaan osa jopa loukkaantuu tai suuttuu, syytetään epäluottamuksesta jne.
Myös "sekin vielä" tuhahdus on yleistä vaikka korostan että se on ainoa asia mitä tarvitaan (työskentelen siis neuvontatiskillä mistä ohjailen eteenpäin asiantuntijoille). Muutamia muita klassikoita on "miksi kysyt, syytetäänkö mua jostain", "kysytkö koska olen ulkomaalainen" tai ihan suora rasistikortti. Ja kaikki tämä itku vain asiakkaan oman turvallisuuden takia, muttei sitä ymmärretä.
Ehkä nuo mainitsemasi piirteet korostuvat tietyissä asiakaspiireissä, jolloin on tarvetta pönkittää omaa egoa, pahaa oloa ja huonoa taloudellista asemaa. Näin olen itsekin huomannut asiakkaana.
Omassa työssäni vain harvoin törmään ilmiöihin, mutta asiakkaani onkin korkeasti koulutettuja ja useimmat keskimääräistä varakkaampia.
Mutta olet ap. oikeasti, joskus todella esim. kassalla näkee pöyristyttävää käytöstä, jossa jo alkeellisimmatkin käytöstavat ovat hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nuo mainitsemasi piirteet korostuvat tietyissä asiakaspiireissä, jolloin on tarvetta pönkittää omaa egoa, pahaa oloa ja huonoa taloudellista asemaa. Näin olen itsekin huomannut asiakkaana.
Omassa työssäni vain harvoin törmään ilmiöihin, mutta asiakkaani onkin korkeasti koulutettuja ja useimmat keskimääräistä varakkaampia.
Mutta olet ap. oikeasti, joskus todella esim. kassalla näkee pöyristyttävää käytöstä, jossa jo alkeellisimmatkin käytöstavat ovat hukassa.
Juuri nämä varakkaat asiakkaat ovat kaikista kauheimpia. Luulevat että kun on rahaa voi käyttäytyä miten haluaa.
Baarissa huutelevat rivouksia tarjoilijalle, etuilevat röyhkeästi muita, kerrankin yksi mies otti setelinipun lompakostaan kun olin ottamassa tilausta toiselta ja sanoi että ostaa koko pullon konjakkia. Kun sanoin että teidän vuoronne tulee kohta mies tokaisi että ei sitten jos ei raha kelpaa ja pomos voi olla eri mieltä.
Tiputti tahallaan lasin lattialle ja huusi että tuus siivoon ja laita esiliina päälles..
Ja näitä oli paljon, mieluummin palvelen puliukkoa kuin rikkaita paskiaisia.
Olen miesmyyjä ja työskentelen suurimman osan ajastani varaatossa. Kerran yksi iäkkäämpi naishenkilö soitti varaston ovikelloa ja oli hakemassa tilaamaan tuotettaan, sanoin hänelle että menee hetki. Varasto on sen verran iso että tuotteiden löytäminen kestää keskimäärin n. 5 minuuttia, joskus jopa 10 riippuen minne asti kyseinen paketti on sijoitettu. Kun sain paketin käsiini, annoin sen asiakkaalle joka tuijotti minua vihaisena ja sanoi "Mistäs hait sen, kaupungin toiselta puolelta vai!?" Nyt mukana oli mies hänen takanaan. Tokaisin vain "Meillä on iso varasto, hyvää päivänjatkoa :)" Mies huusi minulle "JUMALAUTA" ka silloin suljin oven.
Kertokaa lisää kamalista asiakkaista!
Minä myös olen ollut pikaruokaravintolassa töissä ja siellä oli kaikista hirveimpiä asiakkaita. Wt-perheitä, joiden lapset eivät voineet syödä ketsuppia, sinappia, suolakurkkua, sipulia, milloin mitäkin. Näitä erikoistilauksia kesti aina ikuisuus valmistaa. Ranskalaisista piti tehdä erikseen suolattomat. Yleensä näillä lapsilla ei ollut mitään käytöstapoja ja vanhemmat olivat rumia ryhävalaita vailla käytöstapoja.
Vihasin asiakaspalvelutyötä ja olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka sitä joutuvat vasten tahtoaan tekemään.
Minä itse asiakas ja toinen nainen myös asiakas. Oli yksi pusero jota halusin kokeilla niin tämä toinen asiakas varasi sen, että tulee myöhemmin jos ottaa sen sitten. Hän selvästi halusi että minä en sää sitä nuttua. Eipä tuo nyt haitannut, mut miksi me ollaan tällasia...
silleesti kirjoitti:
Minä itse asiakas ja toinen nainen myös asiakas. Oli yksi pusero jota halusin kokeilla niin tämä toinen asiakas varasi sen, että tulee myöhemmin jos ottaa sen sitten. Hän selvästi halusi että minä en sää sitä nuttua. Eipä tuo nyt haitannut, mut miksi me ollaan tällasia...
Kumma myyjä kun antoi varata jos olisi ollut toinenkin ottaja sille vaatteelle?
Eikö olekin ollut ihmeen ihanaa ja rauhallista kaikkialla nyt, pikaruokapaikasta kampaamoon ja saleille. Ei ole sitä valkoista psksakkia tunkemassa ja tuomassa niitä k'uppaisia, p'as'kaisia rahojaan ja hiekkaa hianon Björkka Wahlroosin yrityksen hianolle plattialle. Rahat saa suoraan valtiolta tukiaisina. Jippii! Ja nyt saa asiakkaiden sijaan haukkua sannoja ja muita pikkutyttöjä, jotka ei siellä hallituksessa osaa mitään. Ja korona pthyi, joku salaliitto se on, ja jos nyt terveydenhoito romahtaisi niin mitä sitten? Kyllä rikkaat aina saa hoitonsa, rahalla kato saa, se on juurikin tuo valkoinen pskasakki jonka rivit harvenevat ja h'vtin hyvä niin.
Ihmisiä ja asiakaspalvelua vihaavien kulta-aikaa tämä on. Onneksi ihmisvihaajat saavat nyt hyvällä omatunnolla olla oman kodinsa turvissa, ei tarvitse nokkaa laittaa ulkoilmaan, eikä kukaan ihmettele tai kaipaa. Päinvastoin ovat tyytyväisiä. Voi kun tämä jäisi pysyväksi olotilaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pankissa töissä ja normaalit ihmiset ymmärtävät että aina palvelun alussa kysytään se henkilöllisyystodistus. Tätä ei silti moni ymmärrä, vaan osa jopa loukkaantuu tai suuttuu, syytetään epäluottamuksesta jne.
Myös "sekin vielä" tuhahdus on yleistä vaikka korostan että se on ainoa asia mitä tarvitaan (työskentelen siis neuvontatiskillä mistä ohjailen eteenpäin asiantuntijoille). Muutamia muita klassikoita on "miksi kysyt, syytetäänkö mua jostain", "kysytkö koska olen ulkomaalainen" tai ihan suora rasistikortti. Ja kaikki tämä itku vain asiakkaan oman turvallisuuden takia, muttei sitä ymmärretä.
Joku henkkareiden näyttämisen vaikeus ihmisillä on. Joudun myös kysymään aina henkkarit ja monella menee kuppi nurin. ”Kuule tyttö, minä olen käynyt täällä 25 vuotta ja ikinä ei oo papereita kysytty! Etkö sinä tiedä kuka minä olen?!?” Ja tämä sama mulkkueinari teki vielä musta valituksen esimiehelle. Yks asiakas pissasi lattialle tiskin eteen kun en päästänyt sitä henkilökunnan vessaan, toinen kävi kerran kuukaudessa haukkumassa minut niin että itkin joka kerta. Välillä mietin että ei tämä ole ihmisen hommaa ollenkaan, varsinkin kun sattuu useampi mulkero samalle päivälle. Mun asiakkaista törkeimmät on hyvätuloisia, korkeakoulutettuja ja noin 60 vuotiaita. Suurin osa on kuitenkin mukavia mutta nämä muutamat voi pilata koko päivän viidessä minuutissa.
Olin tuossa lähikaupassa töissä yli kaksikymmentä vuotta.
Inhottavia öykkäriasiakkaita kohtasin vain pari kappaletta.
Meidän kaupassa oli ihme kyllä ne fiksut asiakkaat.👍
Sattuipa vielä ihanat työkaveritkin😍
Kamalia tapauksia on tiskin molemmin puolin.
En tiedä miksi, mutta varatuomarit ovat yleensä kaikista ylimielisimpiä ja inhottavimpia asiakkaita, ainakin oman kokemukseni mukaan. Heillä on myös AINA tarve huomauttaa varatuomaruudestaan, ihan kuin se jotenkin vaikuttaisi heidän saamaansa asiakaspalvelun tasoon. Ketään ei kiinnosta tuollaiset tittelit.
Miten voi kestää "ikuisuus valmistaa" jos jättää hampurilaisesta ketsupin pois? Ja onko nämä hampat täytetty valmiiksi jo sipulilla ja suolakurkulla, jos niiden eliminoiminen vie aikaa?
Hakusanalla aasiakas löytyy vertaistukea palstan ulkopuolelta.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu u
Musta pahimpia on näreät, itsekkäät, muka-oikeassa olevat valittajat, jotka kuvittelevat, että asiakaspalvelun tehtävä on parantaa heidän surkea elämänsä. Kalastavat kehuja ja erioikeuksia jne. ja samalla käyttäytyvät ilkeästi ja inhottavasti ja pitävät asiakaspalveluhenkilöä selvästi itseään alempana ihmisenä.
Itse olen varhaiskeski-ikäinen nainen ja mua ei flirtti haittaa, en liene saanut siitä yliannostusta, nimittäin joskus harvakseltaan saatuna se on vain piristävää, jos sen antaja siis muuten on ihan normaali/mukavan rajoissa. Mutta ymmärrän kyllä, että jatkuva ahdistelu ahdistaa.