Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelan työntekijä ei osannut neuvoa oikein ja nyt on iso summa takaisinperinnässä

Vierailija
24.10.2016 |

Heidän tehtävänsä on tietää, ei minun.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä oli tilanne

Vierailija
2/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi minulle. Jouduin maksamaan takaisin kesän asumistuet, kun valmistumisen jälkeen olin 2,5 kuukautta työttömänä ja sitten kun pääsin töihin tuli takaisinperintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä oli tilanne

Kaksi kertaa puhuin virkailijan kanssa puhelimessa asiasta ja kummallakaan kerralla hän ei kertonut oikein mitä minun tulisi tehdä. Nyt tuli sitten lasku postitse.

Vierailija
4/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ensimmäinen etkä viimeinen.

Vierailija
5/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on inhottavaa, jos noin käy, mutta valitettavasti viranomaisen antama neuvo ei ole päätös. Aina on vaara, että asiakas itse ymmärtää väärin viranomaisen antaman ohjeen. Jos kuitenkin ohjauksen ja neuvonnan antaminen kuuluu olennaisena osana virkamiehen tehtäviin, voi henkilökohtainen vahingonkorvausvelvollisuus tulla kyseeseen. 

Vierailija
6/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun moka, sinä maksat. Kelan moka, sinä maksat. Näin se aina menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidon puutetta. Ei tiedä miten tilanteessa tulisi toimia eikä osaa neuvoa asiakasta. Potkut!

Vierailija
8/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa laskea paljonko vuodessa saa ansaita opintotuen lisäksi? Jos ette, ihan oma moka, helvettiäkö virkailijaa siitä syytätte? Työskentelin koko opiskeluajan osa-aikaisesti, enkä ole mitään joutunut maksamaan takaisin. Jos laskin että raja on ylittymässä, lopetin silloin työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on inhottavaa, jos noin käy, mutta valitettavasti viranomaisen antama neuvo ei ole päätös. Aina on vaara, että asiakas itse ymmärtää väärin viranomaisen antaman ohjeen. Jos kuitenkin ohjauksen ja neuvonnan antaminen kuuluu olennaisena osana virkamiehen tehtäviin, voi henkilökohtainen vahingonkorvausvelvollisuus tulla kyseeseen. 

Mä toimin just niin kuin työntekijä sanoi. Mutta hän jätti kertomatta tai ei tiennyt kuinka tilanteessa olisi oikeasti pitänyt toimia. Mun mielestä takaisinperinnästä olisi hyvä luopua, koska mä en ole mokannut vaan Kela.

Vierailija
10/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko varmasti kaikki tulevat muutokset oikein (kaikkea ei voi tietää etukäteen)? Toisekseen puhelimeen vastaa yleensaä asiakasneuvoja, joka ei siis ole asian ratkaisija tai muutenkaan korvauslajiin tarkemmin perehtynyt henkilö. Itsekin olen saanut Tapiolan asiaskaspalvelusta niin paskoja neuvoja, että 40 000 e tuli tappiota, kun eivät tiedä mitä heidän vakuutuksensa kattaa ja mitä ei (puhelimessa sanottiin, että tietysti kattaa, mutta tuli valitettava tilanne, eikä korvauksia tippunut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela nyt hoitaa asioita täysin mielivaltaisesti ja valehtelevat jatkuvasti. Sitten vaikka valitat asiasta mihinkä, niin korkeimpaan vakuutusoikeuteen asti pesevät vaan toistensa selkiä ja valehtelevat ylimmälle portaalle asti.

Vierailija
12/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela nyt hoitaa asioita täysin mielivaltaisesti ja valehtelevat jatkuvasti. Sitten vaikka valitat asiasta mihinkä, niin korkeimpaan vakuutusoikeuteen asti pesevät vaan toistensa selkiä ja valehtelevat ylimmälle portaalle asti.

Niin, eihän se nyt näin voi mennä, että mä maksan heidän mokastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä oli tilanne

Kaksi kertaa puhuin virkailijan kanssa puhelimessa asiasta ja kummallakaan kerralla hän ei kertonut oikein mitä minun tulisi tehdä. Nyt tuli sitten lasku postitse.

Avaapa vielä enemmän, että olisi helpompi kommentoida ja avuksi muille samassa tilanteessa oleville.

Vierailija
14/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko varmasti kaikki tulevat muutokset oikein (kaikkea ei voi tietää etukäteen)? Toisekseen puhelimeen vastaa yleensaä asiakasneuvoja, joka ei siis ole asian ratkaisija tai muutenkaan korvauslajiin tarkemmin perehtynyt henkilö.

Kerroin, kerroin sata kertaa. Noudatin työntekijän ohjeita tuloksetta ja nyt olen joutumassa maksumieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon on iso summa? Mulla meni 24000 euroa takaisinperintään, mutta hallinto-oikeus kohtuullisti 18000 euroon (mistä olen kiitollinen). Oma moka kun en ottanut paremmin selvää, mutta virkailijalle olin antanut kaikki tiedot ja hänen olisi pitänyt tajuta, mitä mun pitää tehdä. Tämä tosin työkkärin puolella.

Ikävä kyllä kansalainen itse on vastuussa siitä, että osaa lukea ja tulkita lait oikein. Virkailijalta sitä ei edellytetä.

Vierailija
16/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne puhelut nauhoiteta? Vaadi saada tallenteet?

Mun yks tuttu valmistui juristiksi ja hänkin joutui takaisinperintään. Vaikka oli tarkastanut virkailijalta ja laskenut parhaan taitonsa mukaan. Siinä on varmaan joku ohjeistusvirhe.

17/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois oikeasti hyvä kertoa mitä on tapahtunut.

Vierailija
18/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna pyytäisin kohtuullistamaan takaisinperintää. Nauhoitteet keskustelusta virkailijan kanssa saattavat vaikuttaa, käytä niitä. 

Vierailija
19/19 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela nyt hoitaa asioita täysin mielivaltaisesti ja valehtelevat jatkuvasti. Sitten vaikka valitat asiasta mihinkä, niin korkeimpaan vakuutusoikeuteen asti pesevät vaan toistensa selkiä ja valehtelevat ylimmälle portaalle asti.

Niin, eihän se nyt näin voi mennä, että mä maksan heidän mokastaan.

Sinä olet saanut tukia, joihin sinulla ei olisi ollut oikeutta. Nyt joudut siis palauttamaan ylimääräisenä saamasi rahat. Näin se menee, vaikka kelan virkailija olisi miten neuvonut väärin.