Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että kuorma-autoissa talvirenkaat ei ole pakollisia käyttää? Edes -20 asteessa!

Vierailija
10.10.2016 |

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan.

Vierailija
2/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole, mutta kyllähän tuosta on puhetta ollut että tulisi Suomeenkin. Norjassa ja Ruotsissa taitaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, mitä tuo pakkas-aste tähän liittyy? Kun on enemmän, niin on sitä paitsi vähemmän liukkaat. Kuorma-autoissa on M+S renkaat, eli voi ajaa sekä kesällä että TALVELLA.

Vierailija
4/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan.

Ei ole. Samoin kun linja-autoissakaan ei ole.

Vierailija
5/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Oletko ajatellut jos kuorma autoon laitetaan nastarenkaat niin missä kunnossa meidän tiestömme  on sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Oletko ajatellut jos kuorma autoon laitetaan nastarenkaat niin missä kunnossa meidän tiestömme  on sitten?

Miten olisi edes kitkat?

Vierailija
8/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö sä että -20 pakkasella ei ole edes liukasta vaan se nollakeli-pikkupakkanen on kaikista liukkain? No joo, ehkä tuo -20 on hetkellisesti liukas silloin kun keli lauhtuu nopeasti ja hetki aiemmin oli -35 astetta.

Kantsisko sunkin järkyttyä ihan oikeasti järkyttävistä asioista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Oletko ajatellut jos kuorma autoon laitetaan nastarenkaat niin missä kunnossa meidän tiestömme  on sitten?

Miten olisi edes kitkat?

Mitenkä olisi sitten lainmuutos joka vaatisi niitä alle?

Vierailija
10/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka moni oikeasti tietää asiasta yhtään mitään? Siis kuorma-autoista ja niiden talvirenkaista? Se ettei laissa määrättyä pakkoa ole kertoo jo jotain ja vaikka pakkoa ei olisikaan niin yrittäjähän saa käyttää niitä talviversioitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Kaikesta näköjään voi järkyttyä. :)

Tiesitkös muuten että -20 asteen pakkasella ei ole enää järin liukasta? Pahin keli on tuossa nollan molemmin puolin, ihan omaan ajamiseesi liittyen kannattaa pitää mielessä.

Kuorma-autolla pärjää maan mainiosti nastattomilla renkailla kunhan vain muistaa sen ajaessaan, eli ennakointi ym.

Vierailija
12/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka moni oikeasti tietää asiasta yhtään mitään? Siis kuorma-autoista ja niiden talvirenkaista? Se ettei laissa määrättyä pakkoa ole kertoo jo jotain ja vaikka pakkoa ei olisikaan niin yrittäjähän saa käyttää niitä talviversioitakin.

Kuinka moni yrittäjä käyttää talviversiota? Ei taida kovinkaan monta olla koska raha on tiukilla ja kuorma-autojen, rekkojen ja linja-autojen renkaat maksaa aikalailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minulle järkytys, ilmankos tapahtuu ja sattuu vaikka ja mitä...

Oletko ajatellut jos kuorma autoon laitetaan nastarenkaat niin missä kunnossa meidän tiestömme  on sitten?

Miten olisi edes kitkat?

Mitenkä olisi sitten lainmuutos joka vaatisi niitä alle?

KitKat on kyllä hyvää.

Vierailija
14/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä pakollisia talvirenkaat. Mutta usein tehdään niin että syksyllä ostetaan uudet karkeakuvioiset renkaat millä pärjää talvikeleillä kohtuullisesti ja ajetaan ne sitten kesän aikana loppuun. Ja sitten taas seur. syksynä uudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rekanvaunu lähtee liukkaalla liukumaan puolelta toiselle niin ainut keino on nostaa nopeutta ja suoristaa yhdistelmä. JA jos ajaa rajoitinta vastaan kokoajan niin tätä mahdollisuutta ei ole. JA kyllä kokoajan on pakko ajaa rajotin vastaan.

Konginkaan traaginen onnettomuus johtui siitä miten vaunu liukasteli ja kuski ei saanut vedettyä suoraksi.

Vierailija
16/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konginkaan traaginen onnettomuus johtui siitä miten vaunu liukasteli ja kuski ei saanut vedettyä suoraksi.

Talvirenkailla olisi ollut pitoa

Vierailija
17/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen ap kävellessäkin, että pakkasella ei ole liukasta, vaan pahin on se, kun loskan tai vesisateen jälkeen tulee pikkupakkanen, tai keväällä kun jää alkaa sulaa ja tulee yöpakkasia. Silloin on sitä kirkasta mustaa jäätä, mikä on pahin. Joskus puhuttiin Liisan liukkaista, eli marraskuun kelit on pahoja. 

Vierailija
18/19 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkirekoissa ja monissa muissakin kuorma-autoissa alkaa olemaan talvella nastarenkaat edessä ja vetävillä akseleilla käytetään avoimempaa nappulakuviota vähänkuin kitkarengas,mutta lain mukaan suomessa saa ajaa lähes sileillä renkailla kesät talvet.

Vierailija
19/19 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Varsinkin ulkomaalaiset Suomen keliolosuhteisiin tottumattomat kuskin aiheuttavat onnettomuuksia. Erityisesti Kilpisjärventie on paha paikka.

20 asteen pakkanen ei ole ollenkaan paha. Kaikkein hankalin keli on juuri lähellä nollaa syksyisin, erityisesti jään päällä oleva sohjo on paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan