Muita joista tuntuu, että myyjä epäilee, että aiot varastaa jtn? Siis, kun menee ainoana asiakkaana johonkin pikkuliikkeeseen ja myyjä seisoo siinä vieressä. Tulee ainakin itselleen kiusallinen olo, että enkai elehdi niin, että näytän aikovan viedä jtn?
Siis, kun menee johonkin pikkuliikkeeseen ja haluaisi vain katsella, mutta myyjä on siinä vieressä kokoajan.
Ensinnäkin tuo on vaivaanuttavaa ja alan miettiä liikaa, että näytänkö siltä, että olen pihistys aikeissa.
Yritän olla vilkuilematta liikaa myyjään, että en vaikuttaisi siltä
Jotenkin ahdistavaa.
Onko kenellekkään muulle tuttua?
Kommentit (20)
Kyllä se myyjä vartiat hälyyttää jos oikeasti epäilee jonkun pöllivän.
Ap:lla taitaa olla heikko luottamus itseensä.
No mä oon semmosen pikkurikollisen näköinen etten edes ylläty enää epäilevistä katseista, ihmisiäkin ne on, kai.
Mua taas ahdistaa suuresti kaikki turvatarkastukset tai poliisin vaikka se, että poliisiauto ajaa mun takana. Minut otetaankin tosi usein sivummalle tarkastukseen lentokentällä tai otetaan se räjähdysaine/huume pyyhkäisytesti. Mietin vain koko ajan että älä näytä syylliseltä, et ole tehnyt mitään pahaa.
Niin ne luuleekin, jos eivät tunne sua. Varkaudet on iso ongelma ja pikkuliikkeissä se todella tuntuu. Ei se ole mitään henkilökohtaista.
Lävärit ja tatskat saa sen aikaan. Olen huomannut sen jälkeen kun käsivarret kuvitettiin.
Pienten liikkeiden omistajat tulee vierelle kyyläämään koska ne toivoo että ostaisit jotain. Sen vuoksi en asioi pienissä liikkeissä.
Ymmärrän kyllä aloittajaa täysin !
Täällä Turussa Wiklundin aasialainen myymäläetsivä kyttää mun tekemisiä hulluna vaikken ole ikinä varastanut.
Äänestän jaloillani eli ei enää ko. liikkeeseen. On muitakin kauppoja, joissa ei myyjä kyylää puolen metrin päässä!
Pikkuliikkeet erottuu jättiketjuista palvelulla. Joten pikkuliikkeissä palvellaan. Siksi se myyjä "kyttää" siinä; on valmiina palvelemaan. Oikea tapa on antaa hänen siis palvella: kerro mitä haluat ja anna myyjän juoksuttaa tavaraa eteesi, ilman tuota ihme angstia.
9/11 Samoja kokemuksia. Virkaintoinen kaveri silloin, kun ei juttele kempparipuolen misukoiden kanssa.
Mulla on aina kaupassa semmonen olo et mun luullaan varastavan jotain. Oon ihan normityyppi, mutta aina pitää aatella: "käyttäydy ihan normaalisti".
Vierailija kirjoitti:
Pikkuliikkeet erottuu jättiketjuista palvelulla. Joten pikkuliikkeissä palvellaan. Siksi se myyjä "kyttää" siinä; on valmiina palvelemaan. Oikea tapa on antaa hänen siis palvella: kerro mitä haluat ja anna myyjän juoksuttaa tavaraa eteesi, ilman tuota ihme angstia.
Mitäs sitten jos haluaa itse katsoa mitä liikkeessä on tarjolla? Entä jos ei tiedä tarkkaan mitä haluaa? Jospa vaikka haluaa itse tutkailla? Mieluummin itse silmäilen onko liikkeessä jotain minua miellyttävää kuin odotan että naamani eteen tyrkätään tuote toisensa perään. Aika ahdistavaa tuollainen pakkopalvelu. Eikö myyjä voisi vain sanoa, että "kerro jos tarvitset apua"? Pyydän aina myyjän apua sitä tarvitessani.
Olen poistunut myymälästä liian aggressiivisen myymisen johdosta useamman kerran, ja pienimpiä liikkeitä välttelen kokonaan.
Tässä jotain vinkkejä miten muuttaa asiaa.
Minä myös olen myyjämagneetti pikkuliikkeissä. Tapanani on sanoa, että katselen. On liikkeitä, joissa myyjä ei ymmärrä, että haluan katsoa ja miettiä rauhassa ja osaan kyllä tarvittaessa pyytää myyjän apua. En enää viitsi mennä tuollaisiin liikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuliikkeet erottuu jättiketjuista palvelulla. Joten pikkuliikkeissä palvellaan. Siksi se myyjä "kyttää" siinä; on valmiina palvelemaan. Oikea tapa on antaa hänen siis palvella: kerro mitä haluat ja anna myyjän juoksuttaa tavaraa eteesi, ilman tuota ihme angstia.
Mitäs sitten jos haluaa itse katsoa mitä liikkeessä on tarjolla? Entä jos ei tiedä tarkkaan mitä haluaa? Jospa vaikka haluaa itse tutkailla? Mieluummin itse silmäilen onko liikkeessä jotain minua miellyttävää kuin odotan että naamani eteen tyrkätään tuote toisensa perään. Aika ahdistavaa tuollainen pakkopalvelu. Eikö myyjä voisi vain sanoa, että "kerro jos tarvitset apua"? Pyydän aina myyjän apua sitä tarvitessani.
Olen poistunut myymälästä liian aggressiivisen myymisen johdosta useamman kerran, ja pienimpiä liikkeitä välttelen kokonaan.
Oletko sellaisesta kuullut kuin kommunikaatio? Sano sille myyjälle että kiitos, et nyt juuri kaipaa palvelua, mutta sanot kyllä sitten kun haluat että hän esittelee jotakin sinulle.
Puhetta, mammat, puhetta. Alkuun se vain kirpaisee.
Yhdessä kotipaikkakuntani alkossa oli todella kyttäävää henkilökuntaa. Tuli aina ahdistunut olo siellä käydessä (välihuomiona: kävin harvoin 😊). Kaverit kertoneet kokeneensa saman tunnelman juuri tässä kyseisessä alkossa. Ehkä henkilökunnan on käsketty tarkkailla, mutta tuli kyllä erittäin epämukava olo.
Kerran n.12-v minut vedettiin kaupassa sivuhuoneeseen. Siellä kauppias ja vartija penkovat laukkuni ja takkini läpi. Mitään en ollut vienyt, eivätkä siis mitään löytäneetkään. Muistan kyllä senkin, ettei minulta anteeksikaan pyydetty vääristä epäilyistä. Nuoria voi kohdella mitenkä vain. Aikuisena olisin osannut jo sanoakin jotain.
Hauska lukea näitä, kun on tuollaisessa pikkuliikkeessä töissä. Jos asiakas "vain katselee" naamioidun usein mukamas touhuamaan jotain muuta, vaikka koko ajan tarkkailenkin mitä asiakas tekee tai katsoo. Pyrin myös juttelemaan ihan niitä näitä, koska pelkkä vieressä tuijottaminen on noloa sekä myyjälle että asiakkaalle.
Näin useammassa pikkuputiikissa työskennelleen näkökulmasta voin sanoa, että jokainen asiakas erikoisliikkeessä on tärkeä. Myyjien tulosta seurataan koko ajan: kuinka monta asiakasta olet palvellut, kuinka moni heistä ostaa ja millä summalla. Meidät on tosiaan palkattu sinne palvelemaan asiakasta, kiikuttamaan joka ikinen kangastilkku tai posliinikoriste teille, jotta Teidän asiointinne olisi mahdollisimman mukavaa ja vaivatonta. Ei siis kannata liikaa kiusaantua.
AI niin kuin tänään Oulun Ideaparkin kampaamotuotteita myyvässä liikkeessä ne 6-7 kansallispukuista hahmoa, jotka näpsivät hyllyiltä tavaraa taskuihin yhden häiritessä myyjää. Ei kun ei, sekoitin siihen tunteeseen jossa niitä luultiin maksaviksi asiakkaiksi.
Ei ole. Mun puolesta myyjä saa luulla, mitä haluaa. Tarkastakoot sitten taskuni jos niin epäilee, voin ihan hyvin näyttää eikä mulla ole mitään salattavaa.