Norwegian Air Shuttle, kokemuksia/miksi niin halpa?
Heyy! Olisin tosi kiitollinen jos vastaisitte asiallisesti kysymyksiini. Olen lähdössä ensimmäistä kertaa matkalle muulla kun finnairilla ja niin kuin otsikosta voikin päätellä, kyseessä on Norwegian air shuttle. Miksi lentoyhtiö on niin halpa? Lentääkö ryanairin tapaan vähäisellä polttoaineella? Huolletaanko koneita yhtä hyvin kuin Finnairin? Entä muita kokemuksia, vaikuttaako turvalliselta?
Kommentit (34)
Se lippu on halpa koska joudut maksamaan erikseen jos haluat ottaa matkalaukun ruumaan.
Lisäpalveluilla kuitataan halvan lipun hinta. Matkalaukut ym. nostavat lipun hinnan.
Halpaan hintaan vaikuttaa myös tee se itse-ideologia. Maapalvelut hoidetaan siis itse automaattien ja/tai netin välityksellä. Lisäksi noilta puuttuu ns. kivijalkamyymälät, eli taas yksi iso kustannuserä vähemmän.
Laivoston lentokoneet ovat yhtä konetyyppiä, mikä säästää kustannuksia ja osa kohdekentistä ovat syrjässä.
"Laivoston lentokoneet ovat yhtä konetyyppiä, mikä säästää kustannuksia ja osa kohdekentistä ovat syrjässä."
Totta. Konetyypin nimi on B-2 Spirit.
PS. "ON" syrjässä, ei "OVAT."
PPS. Turha vinkua, että MONIKKO!1!1!1!1! Ei vaikuta asiaan, OVAT on väärin.
PPPS. Mikä vittu on laivosto? Laivasto? Miten se liittyy lentokoneisiin?
Se on halpalentoyhtiö. Olen itse lentänyt kymmeniä kertoja Tukholmaan ja Lontooseen. Ei mitään ongelmia. Kaikki saa tosiaan itse tehdä, tosin en huomaa eroa nykyään SAS:lla ja Finnairilla tai British Airwaysillakaan. Uudet ja siistit koneet. Anna mennä vaan.
Halvin lentolippu jonka olen käyttänyt on ollut Turku - Gdansk 5€ / suunta.
kaffimånsteri kirjoitti:
PPS. Turha vinkua, että MONIKKO!1!1!1!1! Ei vaikuta asiaan, OVAT on väärin.
Kysykää äikän opelta ja yllättykää :-)
Ihan yhtä turvallinen kuin muutkin. Sen takia ei kannata jättää varaamatta.
kaffimånsteri kirjoitti:
PPPS. Mikä vittu on laivosto? Laivasto? Miten se liittyy lentokoneisiin?
Laivasto = läjä lentokoneita, jotka ovat lentoyhtiöllä käytössä. Siis kaikki lentoyhtiön lentokoneet.
kaffimånsteri kirjoitti:
PPPS. Mikä vittu on laivosto? Laivasto? Miten se liittyy lentokoneisiin?
On Norskilla ainakin kahta konetyyppiä. Isoin ero kustannuksissa taitaa olla Helsinki-Vantaan poliittisten ruumiitten mausoleumin puuttuminen. Se palatsi lienee Finnairille kaikkein vaikein taloudellinen taakka.
Finnairillakin on noita halpalentokonseptilippuja, joissa asiakas palvelee itseään ja maksaa kaikesta erikseen. Ainoa ero halpalentoyhtiöihin on lipun hinta. Näitä myydään lähinnä vain suomalaisille koska ulkomaalaiset eivät maksa Finnairista ylihintaa nimen takia.
kaffimånsteri kirjoitti:
"Laivoston lentokoneet ovat yhtä konetyyppiä, mikä säästää kustannuksia ja osa kohdekentistä ovat syrjässä."
Totta. Konetyypin nimi on B-2 Spirit.
PS. "ON" syrjässä, ei "OVAT."
Bongasit kirjoitusvirheen. Baumchicawauwauuuu!!! 👏👏👏
Vierailija kirjoitti:
kaffimånsteri kirjoitti:
"Laivoston lentokoneet ovat yhtä konetyyppiä, mikä säästää kustannuksia ja osa kohdekentistä ovat syrjässä."
Totta. Konetyypin nimi on B-2 Spirit.
PS. "ON" syrjässä, ei "OVAT."
Bongasit kirjoitusvirheen. Baumchicawauwauuuu!!! 👏👏👏
Näin tein.
Vierailija kirjoitti:
On Norskilla ainakin kahta konetyyppiä. Isoin ero kustannuksissa taitaa olla Helsinki-Vantaan poliittisten ruumiitten mausoleumin puuttuminen. Se palatsi lienee Finnairille kaikkein vaikein taloudellinen taakka.
Finnairillakin on noita halpalentokonseptilippuja, joissa asiakas palvelee itseään ja maksaa kaikesta erikseen. Ainoa ero halpalentoyhtiöihin on lipun hinta. Näitä myydään lähinnä vain suomalaisille koska ulkomaalaiset eivät maksa Finnairista ylihintaa nimen takia.
Tietyillä reiteillä Finnair on lähes poikkeuksetta halvempi kuin Norwegian. Kun ruumaan menevät matkatavarat vielä kuuluivat Finskillä lipun hintaan, ero sen hyväksi oli vielä isompi.
Ruoka ei kuulu Norwegianilla lipun hintaan ja kaikesta pitää maksaa (esim. jos haluat kahvia) toisin kuin Finnairilla.
http://suomalainentyo.fi/2016/07/14/nain-paljon-aikaa-suomalaiset-viett…
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001199294.html
Orpon suunnitelma: Lisää ministereitä – ”Osa on ylityöllistettyjä”
VALTIONVELKA
Suomen valtionvelasta suurin osa on ulkomailla
Kuubalaispelaajien esitutkinta vie vielä muutaman viikon – osa on pyytänyt vangitsemisen uudelleenkäsittelyä
”Osa on ollut töissä yli 30 vuotta, ja nyt tulee tällainen” – Anttilan nuorta myyjää surettaa
Mätäkuun uskomuksista osa on valetta, mutta osa totta
Näin Suomessa: Osa etsii töitä yli vuoden, osa on yhä enemmän ylitöissä
Monta monta kertaa olen lentänyt ja aina ilman ongelmia. Toki käsimatkatavarana saa pienen laukun mukaan ilmaiseksi, viimeksi ruumaan menevä maksoi 11 euroa kun päivä ennen paluulentoa harkitsin sitä, eli tosi halpa.
Mieheni on Keski-Euroopasta ja ihmetteli miten Finnair on muka niin hyvä, sanoi ihan suoraan, että Norski oli paljon paremp ja Finskilä oli kyllä sähläystä enemmän.
Se taas siitä sukliksen morkkaamisesta XDD Olen edelleen hyvä äidinkielessä, kuten kerroin.
Yhtiö on halpa, koska lentokoneissa on säästetty ja esim. siivet ovat irrotettavat (helpottaa huoltoa, kun rikkoutuneet siivet voi vain 'napsauttaa irti' ja vaihtaa uusiin) mutta kääntöpuolena siiven kiinnikkeet tai mitä nyt ovatkaan viralliselta nimeltään, kuluvat ajan kanssa ja saattavat irrota kovan paineen takia. Tiedäthän nostovoiman, joka pitää koneen ilmassa.
Samoin kyseisen yhtiön koneiden ikkunoissa on säästelty, ja ikkunat ovat herkemmin rikkoutuvaa sorttia kuin kalliimpien yhtiöiden koneissa. Tämä tarkoittaa sitä, että ilmanpaineen käydessä liian kovaksi voi lasi rikkoutua ja esim. viiltää ikkunapaikan matkustajan kaulavaltimon auki.
Mutta ihan hyvä yhtiö näitä pikkuseikkoja lukuunottamatta.