Onko teillä katumaasturi?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
On. Korkea maavara. Ei osu talvella lumivallit tai jääkököt auton pohjaan. Kesäisillä mökkiteillä pärjää helposti.
Hyvä näkyvyys korkealta. Nelivedon vuoksi mäkilähtö jäisellä tiellä on helppo.
Onko näissä peruutustutka vakiona?
Ei kannata ostaa ellei ole oikeasti tarvetta maasturille, pelkkään kaupunkiajoon ja moottoritielle järjetön peli ja lisäksi on kömpelö parkkialueilla.
"Normaalissa" vastaavan tason autossa on myös paremmat ajo-ominaisuudet ja pienempi kulutus. Yleensä myös katumaasturit on hinnoiteltu niin, että autotehdas saa niistä reippaan katteen, suurin piirtein vastaavan tason normaalin auton hinnoittelu on ihan erilainen.
On. Asumme maaseudulla, ja korkeasta maavarasta ja nelivedosta on täällä hyötyä, auraus ei toimi yhtä hyvin kuin kaupungissa ja silti pitää aamuisin päästä liikkeelle.
Varsinaista maasturia ei ole haluttu, koska sen ajettavuus normiliikenteessä ei ole kovin hyvä ja se kuluttaa enemmän kuin katumaasturi. Ei kumminkaan tarvitse ihan maastossa ajaa, joten citymaasturi pelittää näissä oloissa.
Minulla on. Miehellä ei. Pidän korkeista autoista ja "uutuuksista". Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla, ostin farmarin. Myös hatchback kokeiltu. "Haaveautona" tällä hetkellä korkeaperäinen sedan kuten BMW X4, jota en todennäköisesti tule koskaan ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaista maasturia ei ole haluttu, koska sen ajettavuus normiliikenteessä ei ole kovin hyvä ja se kuluttaa enemmän kuin katumaasturi. Ei kumminkaan tarvitse ihan maastossa ajaa, joten citymaasturi pelittää näissä oloissa.
Plus että maasturit maksaa kaksi kertaa enemmän kun citymaasturit. Luulisi, että 100 tuhannen autot on ihan yhtä hyviä ajaa kun citymaasturit. Toyota Land Cruiserin halvin karvahattumallikin maksaa 80 tuhatta.
On. On kiva katsella ylhäältä pikkuautoihin :D. Lapsikin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Plus että maasturit maksaa kaksi kertaa enemmän kun citymaasturit.
Onko maasturit niin kalliita?
On. Sen verran paljon tulee vaelletua, kalastettua & metsästeltyäkin että on hyvä olla yleisauto jolla pääsee myös pois. Myös subarun Outback ajaisi asian, mutta tämä niskan X-trail vm 2012 diisselillä vaan on sellainen jokapaikanbiili.
Ja ikiprojektina mutta ajokuntoisena vuoden 1990 Toyota LC HJ-61, viimeinen kunnon versio ennen kuin menivät "sähköistämään" liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus että maasturit maksaa kaksi kertaa enemmän kun citymaasturit.
Onko maasturit niin kalliita?
On kyllä.
Mitsubishi pajero hinta alkaen 65 tuhatta, Toyota land cruiser hinta alkaen 75 tuhatta. Noilla hinnoilla saa kaksi saman merkin citymaasturia. Sama pätee kalliisiin merkkeihin, Mersun halvin G-malli on 165 tuhatta ja halvin citymaasturi CLC maksaa 59 tuhatta.
Ei citymaasturia, vaan maasturi. Tarvitaan työn takia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Miehellä ei. Pidän korkeista autoista ja "uutuuksista". Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla, ostin farmarin. Myös hatchback kokeiltu. "Haaveautona" tällä hetkellä korkeaperäinen sedan kuten BMW X4, jota en todennäköisesti tule koskaan ostamaan.
Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla? Ootko nyt missannut jotain? :0
Siihen mahtuu miehen harrastusvälineet, lapset saa kätevästi turvavöihin ilman kumartelua, näkee hyvin korkeammalta. Lisäksi neliveto on todella kiva jos tiet ovat liukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Miehellä ei. Pidän korkeista autoista ja "uutuuksista". Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla, ostin farmarin. Myös hatchback kokeiltu. "Haaveautona" tällä hetkellä korkeaperäinen sedan kuten BMW X4, jota en todennäköisesti tule koskaan ostamaan.
Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla? Ootko nyt missannut jotain? :0
Tarkoitan sitä farmaribuumia, joka tuli Suomeen 90-luvulla. Ei farkut enää niin suosittuja ole.
On, iso Mersu.
Citymaasturiksi moni tämän laskee mutta keski -ja takalukot ja alennusvaihteisto löytyvät voimansiirrosta eli ihan oikea maasturi on kyseessä.
On tilava, mukava ja turvallinen. Suuren painonsa vuoksi ihan oikeasti turvallinen käytännön tilanteissa.
Neliveto ja korkea maavara on käytännöllinen Suomen talvessa, vetomassa on iso.
Kaupungissakin iso auto on kätevä koska ylhäältä näkee hyvin ja etupyörillä on tilaa kääntyä -ahtaaseenkin paikkaan menee heittämällä.
Ainoastaan liian kapeat parkkiruudut ovat ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Miehellä ei. Pidän korkeista autoista ja "uutuuksista". Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla, ostin farmarin. Myös hatchback kokeiltu. "Haaveautona" tällä hetkellä korkeaperäinen sedan kuten BMW X4, jota en todennäköisesti tule koskaan ostamaan.
Kun farmarit ilmestyi 90-luvulla? Ootko nyt missannut jotain? :0
Tarkoitan sitä farmaribuumia, joka tuli Suomeen 90-luvulla. Ei farkut enää niin suosittuja ole.
Citymaasturit ja crossoverit ovat tulleet farkkujen oheen.
Vierailija kirjoitti:
On, iso Mersu.
Citymaasturiksi moni tämän laskee mutta keski -ja takalukot ja alennusvaihteisto löytyvät voimansiirrosta eli ihan oikea maasturi on kyseessä.
Valmistaja eli Mercedes-Benz laskee muut citymaasturiksi paitsi G-mallin, joka on ainut Mersun oikea maasturi.
On. Korkea maavara. Ei osu talvella lumivallit tai jääkököt auton pohjaan. Kesäisillä mökkiteillä pärjää helposti.
Hyvä näkyvyys korkealta. Nelivedon vuoksi mäkilähtö jäisellä tiellä on helppo.