Onko laihat sitten "miinuskokoisia"?
Miksei saa sanoa rehellisesti lihava? Pluskokoinen, ihme kaunistelua.
Kommentit (17)
Lihavalle ei ole mitään nättiä ilmaisua, koska lihavuutta ei pidetä positiivisena tai edes neutraalina ominaisuutena. Markkinoinnissa kannattaa käyttää sanoja, jotka herättävät positiivisia mielikuvia potentiaalisissa asiakkaissa.
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Vierailija kirjoitti:
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Kysymys ei ole reiluudesta, vaan totuudesta.
Ylipaino on terveydelle haitallista, ja sana "pluskokoinen" jotenkin romantisoi asiaa.
Lihavuus oli ennen positiivinen asia ja kauneusihanne. Ajat muuttuvat ja kauneusihanteet muuttuvat.
Minä en ymmärrä miten ne 300 kiloiset ihmiset mitä dokumenteissä näkee ovat elossa. Kertokaa. Miten voi olla elossa?
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus oli ennen positiivinen asia ja kauneusihanne. Ajat muuttuvat ja kauneusihanteet muuttuvat.
Haitallista se lihavuus on silti ollut aina. Eikä sanaa "pluskokoinen" ennen vanhaan oltu keksittykään.
ssss kirjoitti:
Pluskoon mallistoja ei pitäisi edes tehdä! Mahdollistaa lihomisen entistä suuremmaksi, oksettavaa!
Laihat ovat nollakokoisia, mutta tuolla logiikalla pitäisi tosiaan olla miinuskokoisia. Osoittaa markkinoinnin idiotismin ❤️
"Denialismi", "idiotismi"... Miksi ihmeessä käytät näitä kummallisia väännössanoja? Eivät ne tee teksteistäsi yhtään sen fiksumman kuuloisia, kuin mitä ne ovat (tai eivät ole). Anteeksi nyt vain!
SSSS, toivottavasti ymmärrät, että tuo viimeisin kommenttisi oli aivan sanalla sanoen mauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Kysymys ei ole reiluudesta, vaan totuudesta.
Ylipaino on terveydelle haitallista, ja sana "pluskokoinen" jotenkin romantisoi asiaa.
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Ikääntyville ihmisille lievä ylipaino ennustaa pidempää ja terveempää loppuelämää kuin liian matala paino. Samoin nuoremmilla hoitamaton anoreksia tappaa nopeammin kuin ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Kysymys ei ole reiluudesta, vaan totuudesta.
Ylipaino on terveydelle haitallista, ja sana "pluskokoinen" jotenkin romantisoi asiaa.Ei ole ihan noin yksinkertaista. Ikääntyville ihmisille lievä ylipaino ennustaa pidempää ja terveempää loppuelämää kuin liian matala paino. Samoin nuoremmilla hoitamaton anoreksia tappaa nopeammin kuin ylipaino.
Hm, no minusta on olemassa lievää ylipainoa ja "lievää ylipainoa", jälkimmäisen ollessa se oikesti Ahtisaareen tapaan hyllyen liikkuva lihavuori, joka mainostaa olevansa vain "pluskokoinen". Anorektikot voidaan tässä ketjussa jättää rauhaan, kyse oli +kokoisista ja -kokoisista, eli jos plussa on semmonen koko 44 ja eteenpäin, eikö koko 34 ole sillon miinusta? Ja kokoa 34 käyttävä nainen ei ole anorektikko.
Ja toisekseen; ikääntyville ihmisille? Eikös me kaikki ikäännytä, koko ajan?
ssss kirjoitti:
12: Kuten jokainen, käytän sanoja, joista pidän. Älä huoli, aikomukseni ei ole esittää yhtään sen viisaampaa, mitä oikeasti olen.
13: Ei se ollut, en pysty näkemään syytä elämäniloon tuon kokoisena. Joku toinen pystyy (sinä mitä ilmeisemmin). Näkemysero ei tee kommentistani mautonta.
Onko sinusta elämäsi elämisen arvoinen? Koska minä en ymmärrä mitä iloa elämästö noin tyhmä voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Kysymys ei ole reiluudesta, vaan totuudesta.
Ylipaino on terveydelle haitallista, ja sana "pluskokoinen" jotenkin romantisoi asiaa.Ei ole ihan noin yksinkertaista. Ikääntyville ihmisille lievä ylipaino ennustaa pidempää ja terveempää loppuelämää kuin liian matala paino. Samoin nuoremmilla hoitamaton anoreksia tappaa nopeammin kuin ylipaino.
Hm, no minusta on olemassa lievää ylipainoa ja "lievää ylipainoa", jälkimmäisen ollessa se oikesti Ahtisaareen tapaan hyllyen liikkuva lihavuori, joka mainostaa olevansa vain "pluskokoinen". Anorektikot voidaan tässä ketjussa jättää rauhaan, kyse oli +kokoisista ja -kokoisista, eli jos plussa on semmonen koko 44 ja eteenpäin, eikö koko 34 ole sillon miinusta? Ja kokoa 34 käyttävä nainen ei ole anorektikko.
Ja toisekseen; ikääntyville ihmisille? Eikös me kaikki ikäännytä, koko ajan?
Voit miettiä keskenäsi ikääntymis-sanan merkitystä. Useimmat ihmiset ymmärtävät mitä sillä sanalla tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole reilua sanoa mitään "ruipelo" tms hoikistakaan, mikä pakko on olla kusipää :D
Kysymys ei ole reiluudesta, vaan totuudesta.
Ylipaino on terveydelle haitallista, ja sana "pluskokoinen" jotenkin romantisoi asiaa.Ei ole ihan noin yksinkertaista. Ikääntyville ihmisille lievä ylipaino ennustaa pidempää ja terveempää loppuelämää kuin liian matala paino. Samoin nuoremmilla hoitamaton anoreksia tappaa nopeammin kuin ylipaino.
Hm, no minusta on olemassa lievää ylipainoa ja "lievää ylipainoa", jälkimmäisen ollessa se oikesti Ahtisaareen tapaan hyllyen liikkuva lihavuori, joka mainostaa olevansa vain "pluskokoinen". Anorektikot voidaan tässä ketjussa jättää rauhaan, kyse oli +kokoisista ja -kokoisista, eli jos plussa on semmonen koko 44 ja eteenpäin, eikö koko 34 ole sillon miinusta? Ja kokoa 34 käyttävä nainen ei ole anorektikko.
Ja toisekseen; ikääntyville ihmisille? Eikös me kaikki ikäännytä, koko ajan?
Ok, tällainen niuhottaja siellä tällä kertaa... Jos täsmennän, että ikääntyneellä tarkoitetaan henkilöä jonka fyysiseen ja psyykkiseen suorituskykyyn alkaa ikä vaikuttaa heikentävästi, saatat sinäkin ymmärtää mistä on kyse.
Eipä haittaa miksi kutsutaan. SaLi-mallisto voisi olla ihan hyvä. Miksi lihavaa ei saisi sanoa lihavaksi? Tai miksi se on jotenkin negatiivinen sana? Saan olla minkä kokoinen olen ja saahan minua kutsua myös miksi ikinä kukin haluaa jos minun elämääni haluaa jotenkin huomioida.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten ne 300 kiloiset ihmiset mitä dokumenteissä näkee ovat elossa. Kertokaa. Miten voi olla elossa?
Itse ihmettelen, miksi he haluavat olla elossa! Elämä järkyttävän lihavana ei varmasti ole elämisen arvoista elämää!
Ja sun surkea elämä muka on kuten täälläkin toteat? Ruikuti ruikuti.
0-kokoa jenkkilässä.