Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älypuhelimien myynti senioreille pitää kieltää

Vierailija
04.09.2015 |

Äitini (71v) joutui kauppamatkallaan puhelin ja liittymäkauppiaan uhriksi. Myyjäpoika piti hyvät puheet liittymistä ja hinnoista.

Äiti osti osamaksulla Samsung S6 kokonaishintaan 920 euroa.

Voikohan puhelimen palauttaa? Äiti ei uskalla tehdä sitä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi on jo 71-vuotiaana noin avuton, ettei osaa sanoa EI KIITOS, niin pistä se johonkin laitokseen. 

Vierailija
2/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi palauttaa, ei siis tarvitse kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi muistisairas tai muuten höppänä? Ei kukaan täysjärkinen joudu noin vaan minkään myyjän "uhriksi".

Vierailija
4/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä äitiäsi ostamasta älypuhelimia.

Vierailija
5/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi on höperöitynyt, hänet pitäisi määrätä edunvalvoja. Mahdollinen palautusoikeus on varmaan kerrottu sopimusehdoissa? Kyseessä ei varmaan ole ollut etämyynti, joten palautusoikeutta tuskin on.

Oma mummoni omistaa älypuhelimen ja katsoo sillä mm. Kauniita ja rohkeita Katsomosta, joten enpä lähtisi kieltämään älypuhelimia vanhuksilta...

Vierailija
6/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:25"]

Jos äitisi on höperöitynyt, hänet pitäisi määrätä edunvalvoja.[/quote]

Näköjään itse puhun höperöitä, eli "pitäisi määrätä edunvalvontaan" tai "hänelle pitäisi määrätä edunvalvoja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:22"]

Äitini (71v) joutui kauppamatkallaan puhelin ja liittymäkauppiaan uhriksi. Myyjäpoika piti hyvät puheet liittymistä ja hinnoista. Äiti osti osamaksulla Samsung S6 kokonaishintaan 920 euroa. Voikohan puhelimen palauttaa? Äiti ei uskalla tehdä sitä.

[/quote]

Kaupan voi purkaa jos hän on tehnyt sopimuksen jota ei täysin ymmärrä.

Valitusta myyjän esimiehelle ja rikosilmoitus jos ei kaunis puhe auta.

Vierailija
8/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, täällä 7-kymppinen, joka nauttii älypuhelimestaan! Minua eivät liittymä- eivätkä muutkaan kauppiaat höykytä. Harkitsen juuri vaihtavani iPhone 5S:n numeroa isompaan ja parempaan eli iPhone 6:een. 

Eli äläpäs ap yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:22"]

Äitini (71v) joutui kauppamatkallaan puhelin ja liittymäkauppiaan uhriksi. Myyjäpoika piti hyvät puheet liittymistä ja hinnoista. Äiti osti osamaksulla Samsung S6 kokonaishintaan 920 euroa. Voikohan puhelimen palauttaa? Äiti ei uskalla tehdä sitä.

[/quote]

Kaupan voi purkaa jos hän on tehnyt sopimuksen jota ei täysin ymmärrä.

Valitusta myyjän esimiehelle ja rikosilmoitus jos ei kaunis puhe auta.

[/quote]

Ei se näin enää mene. Asenteet on tiukentuneet, ja moraali laskenut, ja lainsäätäjä lisäksi sallii pienen vilpin, että kauppa kävisi,  ja taloudessa olisi pöhinää.

Lisäksi mitä olen huomannut niin , käsi sydämmellä, niin eikö olekkin  teidän mielestä niin, että jos rikasta päästään vetämään höplästä, niin se tuntuu teistä hyvältä ja "sillä nyt on varaa menettääkkin" :)

Vierailija
10/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seitsemänkymppinen ei muka osaisi käytää älypuhelinta? Minun 85-vuotias anoppini osti Ipadin ja hoitaa kelajutut, pankkiasiat, facettaa ja keskustelee suomi-24-palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:22"]

Äitini (71v) joutui kauppamatkallaan puhelin ja liittymäkauppiaan uhriksi. Myyjäpoika piti hyvät puheet liittymistä ja hinnoista. Äiti osti osamaksulla Samsung S6 kokonaishintaan 920 euroa. Voikohan puhelimen palauttaa? Äiti ei uskalla tehdä sitä.

[/quote]

Kaupan voi purkaa jos hän on tehnyt sopimuksen jota ei täysin ymmärrä.

Valitusta myyjän esimiehelle ja rikosilmoitus jos ei kaunis puhe auta.

[/quote]

Ei se näin enää mene. Asenteet on tiukentuneet, ja moraali laskenut, ja lainsäätäjä lisäksi sallii pienen vilpin, että kauppa kävisi,  ja taloudessa olisi pöhinää.

Lisäksi mitä olen huomannut niin , käsi sydämmellä, niin eikö olekkin  teidän mielestä niin, että jos rikasta päästään vetämään höplästä, niin se tuntuu teistä hyvältä ja "sillä nyt on varaa menettääkkin" :)
[/quote]

Sydämeen ei mahdu kahta ämmää.

Vierailija
12/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:38"]

Miksi seitsemänkymppinen ei muka osaisi käytää älypuhelinta? Minun 85-vuotias anoppini osti Ipadin ja hoitaa kelajutut, pankkiasiat, facettaa ja keskustelee suomi-24-palstalla.

[/quote]

Totta. Ikä ei tee ihmisestä idioottia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:38"]

Miksi seitsemänkymppinen ei muka osaisi käytää älypuhelinta? Minun 85-vuotias anoppini osti Ipadin ja hoitaa kelajutut, pankkiasiat, facettaa ja keskustelee suomi-24-palstalla.

[/quote]

Totta. Ikä ei tee ihmisestä idioottia.

[/quote]

Suomi24:llä keskusteleminen onkin vähän eri juttu...

Vierailija
14/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:22"]Äitini (71v) joutui kauppamatkallaan puhelin ja liittymäkauppiaan uhriksi. Myyjäpoika piti hyvät puheet liittymistä ja hinnoista.

Äiti osti osamaksulla Samsung S6 kokonaishintaan 920 euroa.

Voikohan puhelimen palauttaa? Äiti ei uskalla tehdä sitä.

[/quote]

Jep, vanhuksilta on helppoa "huijata" rahaa kun kärsivällisesti kuuntelevat...

Melko moraalitonta, mutta uskon että puhelimen voi jotain kautta palauttaa jos paketti on tallella.
Ja kuitti!

Hintahan on ihan kohtuuton, en ymmärrä mikseivät ihmiset tyydy Samsung Trend Plussaan hintaan 90e.

Tosin ap:n äidin tilanteen ymmärrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:38"]

Miksi seitsemänkymppinen ei muka osaisi käytää älypuhelinta? Minun 85-vuotias anoppini osti Ipadin ja hoitaa kelajutut, pankkiasiat, facettaa ja keskustelee suomi-24-palstalla.

[/quote]

Totta. Ikä ei tee ihmisestä idioottia.
[/quote]

Totta puhut, mutta nyt ei ole kyse siitä vaan "pakkomyynnistä" jolle ei kehtaa sanoa ei, kun on myyntipuheen kerran vaivautunut kuuntelemaankin.

Mutta kyllä sekin on fakta, että osalla vanhemmista ihmisistä muisti voi heikentyä ja "todellisuudentaju"/tilanteentaju vähän heittelehtiä.
Se antaa monille kuvan, että äly heikkenee, mutta yleensä ei asia ole aivan niin.

Vierailija
16/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain huolissaan perintönsäjoka pennistä

Vierailija
17/17 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi palauttaa ja firmat ottavat vastaan ihan maineensa vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi