Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Onpas komea nainen" kohteliaisuus vai ei?

Vierailija
04.09.2015 |

Minulle sanoi yksi vähän vanhempi vieras mies noin. Itselle tulee komeasta mieleen joku kuulantyöntäjän näköinen karvainen nainen. 

Olen ihan normaalivartaloinen, enemmän hoikka kun lihava/roteva.

Ja en loukkaantunut/pahoittanut mieltäni kun joku tulee niin kuitenkin väittämään :D Mietin vaan, miten te ottaisitte tuon kommentin?

 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuna tottakai. Komeuteen tarvitaan muutakin olemusta kuin ulkonäköä.

Vierailija
2/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehui sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tapahtui? Pohjanmaalla se ainakin on kohteliaisuus!

Vierailija
4/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella. Olen aikaisemmin kuullut ainoastaan mustalaisten käyttävän tuota "komea nainen" -lausetta

ap

 

Vierailija
5/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu tuntemattoman miehen taholta: "Sulla on komeat tissit" = isot.  En pitänyt kohteliaisuutena.

Vierailija
6/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkäisi. Kuulostaa just sellaiselta kehulta, mitä annetaan roteville ja maskuliinisille naisille, kun ei muutakaan keksitä ja jotain on pakko sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea nainen on aikuinen, tyylikäs, ei mikään söpöstelevä pimu.

Vierailija
8/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea nainen on näyttävä ja naisellinen, näin omasta mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuo vanhempi mies oli Pohjanmaalta kotoisin. Siten: komea nainen=näyttävän näköinen, kaunis

Vierailija
10/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin miellän, että komea nainen on tukeva ja roteva. Ei siis läski, mutta isokokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sanottu komeaksi muutaman kerran ja juuri Pohjanmaalla. Olen hoikka pitkä nainen. Ymmärsin, että oli tarkoitettu myönteiseksi kommentiksi. 

Vierailija
12/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se oli tarkoitettu joksikin kömpelöksi kehuksi, mutta paskaltahan se tuntuu.

Miesten pitäisi ymmärtää, että naisille kohteliaisuuksia sanoessaan tai yrittäessään sitä heidän pitäisi vaikka väkisin etsiä itsestään herkkä puoli. Mitkään "pantavan näköinen" tai "hyvä perse" tai "komea nainen" ei toimi - koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanottiin nuorena komeaksi,olin siitä ylpeä.Olen 167-senttinen,mutta aina olen ollut tukeva,en kauhean lihava.En olisi edes halunnut olla joku "kaunis",koska tiesin,että en kasvoistani ole mikään kaunis,ihan tavallisen näköinen.En voi ymmärtää,miksi joku komeaksi kehuttu ei siitä pitäisi.Komeaksi ei edes sanota klassisen kaunista keijukaista,komeuteen tarvitaan muuta.

Vierailija
14/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.voi hitto :D Ainakin oulussa vanhemmat miehet sanoo noin ihan tarkoittaessaan että kaunis tms :D miksi loukkaantuisit voi jestas :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ihan sekaisin. Totta kai se on kehu! Naisesta sanottuna komea ei viittaa mitenkään rotevaan tms.

En kehu teitä enää koskaan, koska kaikki pitää aina tuolla tavalla kääntää väärin päin.

Vierailija
16/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu tietysti. Ja tulkitsen karismaksi.

Vierailija
17/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu aivan samaa ja olen vielä todella siro ja pienikokoinen (sama henkilö vielä sanoi hoikkuudestakin). Onko toi siis jossakin suunnalla tapa kehua naista? Sekin kuulostaa hassulta jos poikaa/miestä kehuu kauniiksi. 

Vierailija
18/18 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista. Itse olen 23v nainen ja miellän komeuden täysin kohteliaisuutena riippumatta siitä koskeeko kehu miestä vai naista. Itse asiassa itsekkin käytän tuota sanaa kuvailemaan joitain naisia ja miehiä.

Minulle henkilökohtaisesti komeus naista kuvaavana sanana ei todellakaan viittaa naisen kokoon tai rotevuuteen - yleisesti itse ajattelen komeana naisena naista, joka kantaa itsensä hyvällä ryhdillä näyttävästi ja jolla on hyvät/näyttävät kasvonpiirteet, varsinkin jos nainen omaa hyvän kasvojen luuston. Tänään bussissa ollessani näin bussin ikkunasta n. 30v normaalivartaloisen pitkän naisen (,jota en tietty tuntenut) ja ajattelin, että tuo nainen on komea, koska hän omasi todella hienot kasvonpiirteet. Millaisena te muut ajattelette komeuden naista kuvaavana sanana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän