Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienestä ostoksesta valittaa kauppaan?

Vierailija
08.05.2014 |

Varmaan olen sitten tosi köyhä, kun harmittaa näin, mut silti. Ostin tänään Scotchin pikaliiman (eli pitäis olla kuitenkin merkki) äsken kaupasta ja kun äsken yritin liimata, niin tuubista ei tule mitään, on niin kova koko putkilo, ettei sitä saa painettua ja pelkkää rusahtelua kuului. Yritin tökkiä hammastikulla, niin ei tarttunut mitään liimalta näyttävääkään mukaan vaan koko mömmö on ihan kuivunut.

 

Kehtaako tällaisesta valittaa vai ostaa vaan uusi? Onko mitään apua, vaikka kävis valittamassa, eivät varmaan kuitenkaan korvaa? Olen kuitenkin opiskelija ja mun budjetti on pieni, niin kaikki tällaset extra-ostokset ruoan lisäksi muutenkin kirpaisee, ja sit vielä kun ei toimi ja mitenkään ostohetkellä et voi sitä tietää.. voi pöh.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä valittamaan, jos vain kuitti on tallessa. Tottakai voit, tuohan on ihan selvästi virheellinen tuote. :)

Vierailija
2/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitin kanssa vaihtamaan vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa valittaa. Kaupan pitää korvata viallinen tuote. Kuitti mukaan, niin saat vähintään rahat takaisin tai uuden tilalle. Monissa kaupoissa saat rahat takaisin, ja uuden tuotteen tilalle. Vaihtoehto b, jos kauppa ei hyvitä, valitat suoraan valmistajalle/maahantuojalle ja kerrot mitä ostit, mistä, mitä maksoi, ja mikä oli vikana? Usein lähettävät lahjakortin tai pienen lajitelman tuotteitaan, mikäli vika on heidän eikä esim. kauppa ole jemmannut sitä jossain varastossa viittä vuotta.

Vierailija
4/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valittanut parin euron ostoksista, jos kauppa on ollut järkevän matkan päässä. Riippuu tosiaan siitä, paljonko joutuu kuluttamaan aikaa ja vaivaa suhteessa tuotteen hintaan.

Vierailija
5/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamaatioon ei tarvitse kuittia.

Vierailija
6/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:00"]Olen valittanut parin euron ostoksista, jos kauppa on ollut järkevän matkan päässä. Riippuu tosiaan siitä, paljonko joutuu kuluttamaan aikaa ja vaivaa suhteessa tuotteen hintaan.

[/quote]

Ei kai se siitä riipu.

Kauppa on velvollinen korvaamaan kuluttajalle virheistä aiheutuneet kulut, esim bensa-/puhelinkulut.

Sehän lukee jo kuluttajansuojalaissa! Ihmiset eivät vaan sitä tiedä ja kauppakin esittää tietämätöntä.

Minä kyllä surutta maksatan kaupalla niiden virheet. Väittävät etteivät korvaa kuluja, sanon nettiosoitteen mistä laki löytyy tai mainitsen kuluttajansuoja-asiamiehen niin rupeaa korvausta löytymään.

Oli kuluttaja-asiamiehen kanssa puhetta, etteikö kauppa muka tiedä velvollisuudesta korvata vioista aiheutuneita kuluja, vastasi että tietävät mutteivät HALUA tietää.

Pari kertaa ollut kunnon vääntöä kaupan kanssa, mutta tiesin aina että rahani saan kun laki on puolellani. Ketuttaa se silti samasta vääntää, kun tietää olevansa oikeassa. Minullekin tullut kauppaan matkaa virheellisen tuotteen takia 100 km, eli ei mikään pikkumatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan tuotteesta, pienestäkin, periaatteesta. Ei nekään hyväksy mun viallisia rahoja. Vaihdan, jos ohi satun kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:00"]Olen valittanut parin euron ostoksista, jos kauppa on ollut järkevän matkan päässä. Riippuu tosiaan siitä, paljonko joutuu kuluttamaan aikaa ja vaivaa suhteessa tuotteen hintaan.

[/quote]

 

Ei kai se siitä riipu.

[/quote]

Riippuu minun näkökohdastani, ihan sama mitä laki sanoo. Jos sinulla on aikaa ja halua ajaa esim. 100 km yhden euron takia, niin saathan sen tehdä. En usko, että saat esim. menetyistä työtunneista korvausta, vaikka bensat maksettaisiin.

Vierailija
10/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos tuotteessa on vikaa, niin saa ja pitää reklamoida pienestäkin tuotteesta. Sehän on ihmisten huijausta myydä kelvottomia tuotteita. Itse olen reklamoinut esim. tussipaketin, jotka oli ihan kuivia. Toivoin vain, että tarkistaisivat ne muutkin paketit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko huomannu että pikaliimatuubit pitää usein leikata auki, siis se suppilo on ensin pursotuspäästä kiinni, koska muuten liima liimaisi korkin ikuisesti kiinni. Kokeile siis saksia ensin... Ja pese ne heti, muuten liima jää ikuisesti saksiin, nimim. Kokemusta on :-)

Vierailija
12/12 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt viemässä takaisin 3€ palapelin, kun siitä puuttui pala. Sain toisen samanlaisen tilalle ja kokosin sen autossa ennenkuin ajoin takaisin kotiin (25km). Siis sellanen lasten 10-20 palaa....isompaa ei olisi siinä psrkkiksella viitsinyt tarkistaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme