saunalahti huijas sitten!!
Mulla oli nettitikku aikanaa. Saunalahden myyjä sitten soitti, että näitä ollaan päivittämässä. Jos päivitän liittymän niin saan uudemman nettitikun/modeemin mikä onkaan. Piti kuulemma vaihtaa se vanha nettitikku uuteen ja käskettiin vaikka heittää vanha roskiin etten sillä enää kuulemma mitään tee. Äsken aloin sitten tarkastelemaan vanhoja laskuja vuoden sisältä. Minulta on laskutettu samaan aikaan sekä uudesta että vanhasta nettitikusta. No ok, 1,50/kk, mutta silti nyt periaatteestakin ärsyttää. Toki tiedän, että on sopimuskaudet olemassa, mutta jos myyjä sanoo että KORVATAAN vanha uudella niin käsitän etten enää siitä vanhasta maksa mitään..
Kommentit (15)
No, jos sulla on ollut määräaikainen sopimus tai et ollut vielä maksanut nettitikkua kokonaan, niin noinhan se menee. Myyjän olis kyllä pitänyt se (ymmärrettävästi) kertoo, harmi jos tuli mielipahaa!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:15"]
No, jos sulla on ollut määräaikainen sopimus tai et ollut vielä maksanut nettitikkua kokonaan, niin noinhan se menee. Myyjän olis kyllä pitänyt se (ymmärrettävästi) kertoo, harmi jos tuli mielipahaa!
[/quote]
Juu no tämän tuo puhelinmyyjä jätti kertomatta. Käsketään heittämään vanha roskiin, jotta lähettävät uuden tilalle. Voinkohan tuosta saada jotain hyvitystä?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:15"]
No, jos sulla on ollut määräaikainen sopimus tai et ollut vielä maksanut nettitikkua kokonaan, niin noinhan se menee. Myyjän olis kyllä pitänyt se (ymmärrettävästi) kertoo, harmi jos tuli mielipahaa!
[/quote]
Juu no tämän tuo puhelinmyyjä jätti kertomatta. Käsketään heittämään vanha roskiin, jotta lähettävät uuden tilalle. Voinkohan tuosta saada jotain hyvitystä?
[/quote]
Miten ajattelit sen vanhan osamaksulla ostetun nettitikun hinnan katoavan, kun ostat uudemman mallin tilalle. Vai ajatteletko, että jos ostit viime vuonna iPhonen vaikka kolmen vuoden osamaksulla ja nyt tänä syksynä uuden mallin ja "et tee vanhalla enää mitään", niin sitä vanhaa ei tarvitse maksaa pois? Yleensä ilmiselviä asioita ei teroiteta ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:15"]
No, jos sulla on ollut määräaikainen sopimus tai et ollut vielä maksanut nettitikkua kokonaan, niin noinhan se menee. Myyjän olis kyllä pitänyt se (ymmärrettävästi) kertoo, harmi jos tuli mielipahaa!
[/quote]
Juu no tämän tuo puhelinmyyjä jätti kertomatta. Käsketään heittämään vanha roskiin, jotta lähettävät uuden tilalle. Voinkohan tuosta saada jotain hyvitystä?
[/quote]
Miten ajattelit sen vanhan osamaksulla ostetun nettitikun hinnan katoavan, kun ostat uudemman mallin tilalle. Vai ajatteletko, että jos ostit viime vuonna iPhonen vaikka kolmen vuoden osamaksulla ja nyt tänä syksynä uuden mallin ja "et tee vanhalla enää mitään", niin sitä vanhaa ei tarvitse maksaa pois? Yleensä ilmiselviä asioita ei teroiteta ihmisille.
[/quote]
No en tietenkään ajatellut. MUTTA kyse kuitenkin nettitikusta, ei puhelimesta. Sekä puhelinmyyjästä mikä antaa ymmärtää, että vaihdetaan tuo tikku uudempaan, koska PÄIVITÄMME NETTITIKKUJA! Myyjä antoi ymmärtää myydessä, että maksan vain tästä uudesta tikusta. Olenhan minä puhelinliittymiäkin päivittänyt uusiin liittymiin kesken sopimuskausien ilman tämmöisiä maksuja.
Kaikki Saunalahden (tai todennäköisesti puhelinmyyntiä hoitavan Enia Oy:n) myyjien puhelut nauhoitetaan, just sen takia jos tulee riitatilanne puhelussa sovituista asioista jälkeenpäin. Tosin noin vanhoja puheluita ei varmaankaan enää missään ole, voithan kysyä kumminkin..
Liekö maksu nettitikusta kuitenkaan, vaan liittymästä?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:30"]
Liekö maksu nettitikusta kuitenkaan, vaan liittymästä?
[/quote]
Kyllä siinä luki ihan, että maksu nettitikusta 1,50, toisesta tikusta 5e ja nettiliittymä 19,90
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:15"]
No, jos sulla on ollut määräaikainen sopimus tai et ollut vielä maksanut nettitikkua kokonaan, niin noinhan se menee. Myyjän olis kyllä pitänyt se (ymmärrettävästi) kertoo, harmi jos tuli mielipahaa!
[/quote]
EI välttämättä. Monesti on mennyt siten, että se vanha soppari korvataan uudella mutta siinä uudessa tietty määräaika alkaa nollasta. Hinnat menee sen uuden mukaan. Mutta noitakin tilanteita on varmaan erilaisia. Sopimusta tehtäessä sen myyjän pitää kuitenkin selvittää asiakkaalle mitä on ostamassa.
Mua kyllä vähän ihmetyttää ettet ole tarkistanut puhelinlaskujasi VUOTEEN. Kyllä mä yleensä katson että on suurinpiirtein oikein. Kyllä laskuttaja voi edellyttää että asiakas katsoo ne laskut ja reklamoi säädyllisessä ajassa (esim. parissa kuukaudessa). Vuosi on aika pitkä aika. Voithan kysyä kuitenkin.
Ja jotta saunalahden maine ei menisi, niin itse olen ollut tyytyväinen asiakas jo vuosia. Enkä ole mikään saunalahden myyjä :) Edulliset hinnat ja usein myös soitetaan, josko päivitettäisiin pakettia. Silloinkin hinta on ollut se mikä on sovittu. Etenkin jos sopimusta muutetaan, niin kyllä mulla on tapana tarkistaa erityisesti sellaisissa tilanteissa, että uusi lasku on varmasti se mitä on sovittu.
Koska laskut tulevat e-laskuina verkkopankkiin, josta vain hyväksyn ne. Sitäpaitsi 1,50 on niin pieni summa kuukaudessa, että ei herättänyt epäilyjä alkaa tutkimaan laskuja tarkemmin.
Ja mulla kävi kerran myös pankin kanssa niin, että vaihdoin korttia ja kun palvelumaksu perittiin, menikin kahden kortin maksu. Olin antanut vanhan kortin pankkiin, jossa se oli kyllä tuhottu, mutta ei oltu tietokoneelta täpätty että kortti on tuhottu. Näin palvelumaksu meni kahdesta kortista. Tästä reklamoin heti kun huomasin, ja palvelumaksu hyvitettiin. Ei mulle tullut kyllä silloinkaan mieleen, että pankki huijaa, vaan ajattelin että varmasti inhimillinen virhe. Mutta tosiaan reklamoin silloinkin heti enkä vuoden päästä. t. 11
Ne on ihan kusettajia ne myyjät. Laita Saunalahdelle palautetta, ehkä ne sitten lopettais nykyisen kusetusfirman käyttämisen (puhelinmyynti ulkoistettu)
Mulle tehtiin niin, että vaihdoin 4g tikun adsl-modeemiin, ja yksi kuukausi laskutettiin molemmista ja 4g:tsä tuli vielä 90 egen yllärilasku perään, tikun vuokraa ilmeisesti. Näitä asioita myyjä ei todellakaan myymälässä kertonut, enkä tajunnut niitä kysyä, kun puhuttiin ihan vain muista maksuista. Jos olisin tajunnut, että laittaa sen noin, olisin pyytänyt tietenkin laittamaan sen toisen sopparin alkamaan vasta kun toinen loppuu, enhän kahdella liittymällä sitä kuukautta tietenkään mitään tee.
Opiskelevana yh:na tuollaiset laskut suistavat budjettini. Kieltämättä tuli "huijattu" olo, kun jälkikäteen selvisi. Huonoa asiakaspalvelua minusta. Aion vaihtaa operaattoria ensitilassa, kunhan sopparista eroon pääsen.
mulla dna.n 3g maksaa 13 e ilman nettitikkua-vaihda pois saunalahti, huono palvelu. dna.lla paremmin toimivat nettiyhteydet.'minusta tuo on kusetusta, olkoon vaikka vuosi myöhässä. aikoinaan otn elisan liittymän ja joku jätkä lupasi ,että tulee s-kortilla boonukset, ei näkyny puoleen vuoteen mitään, sain jälkikäteen.Ärsytti sen yli innokkaan pojanklopin lupaukset,että joo, tottakai tulee boonukset, mutta oli niin ammattitaidototon hätähousu, ettei ollu laittanu niitä.
...