Miksi S-ryhmä ei alenna S-marketien hintoja?
Prismoja on Suomessa 64 kpl ja vertailun vuoksi esim. Lidlejä 141
Samoin miksi tuotteista ja elintarvikkeista vain pienen osan hintoja lasketaan, 100-400:n tuotteen, kun nimikkeitä on kymmeniätuhansia?
Onko tässä tarkoituksena vaan saada asiakkaita vedettyä mielikuvilla Prismoihin, jotta saadaan myytyä heille erikoistavarakaupan tuotteita enemmän?
Onko kyseessä kuitenkin vaan ihan normaalista hinnanvaihteluista, johon on vaikuttanut Euroopanlaajuinen lihan ylituotanto, Valiolta vapautunut tuotantokapasiteetti Venäjän pakotteiden myötä ja logistiikan ja kuljetuskustannusten sekä kiinteistönhoitokukujen halpeneminen polttoaineiden hintojen ja öljyn halpenemisen myötä.
Onko tämä kuitenkin ihan normaali markkinointikampanja?
Kommentit (6)
S-ryhmä laskee 400 ruokatarvikkeen hintaa Prismoissa ja 100 ruokatarvikkeen hintaa S-marketeissa.
Myös Koot alentavat, Lidlit alentavat...
Ja kyllä, kaikki haluavat asiakkaansa juuri omaan ketjuun.
Eilen kun vilkaisin niin ainakin Oltermanni ja kotimainen kevyt-maito olivat saaneet ne uudet halvemmat hinnat S-marketissa. Ja uskon kyllä että uusien hintojen ideana on myös tavoite saada lisää asiakkaita. Vaikka ihmiset ostavat näitä halvempia tuotteita, tuottaa kauppa vähintään yhtä hyvin kuin ennenkin, sillä asiakkaita käy enemmän ja heistä suurin osa varmasti ostaa myös tuotteita joiden hinta ei alentunut. Jos nyt lopulta sitten edes käy enemmän asiakkaita kun muutkin alensivat hintoja...
Myyntikikka.
Mitä nyt 100 tuotteen hinnan alentaminen vaikuttaa, jos tuote on vaikka kardemumma, jota ei ihan litroittain tarvita.
Alensihan? :D