Asiakaspalvelijat
Kun asiakas kysyy jotain ja vastaatte siihen sillai piukean pirteästi ja innostuneesti nousevalla nuotilla "Joo!", niin onko se ihan opeteltu maneeri vai tuleeko vahingossa? Tätä kuulee todella monella asiakaspalvelijalla.
Kommentit (6)
Tulee automaattisesti. Ei sitä tarvitse opetella, se on vain tapa osoittaa kiinnostusta ja asiakasystävällisyyttä. Mielestäni töröä sellaiset epämääräiset "mmjoo" tai "jooh.." tyyppiset vastaukset.
No varmaan se on maneeri mutta kannattaa tajuta, että aspa haluaa olla ystävällinen asiakkaalle ja tehdä hyvin työnsä. Jos aspana olisi oma itsensä niin varmaan itsekin tajuat, että kun se 50. asiakas tulee jotain kyselemään niin oma fiilis voi olla, että "mjoooh" tai "et jaksais nyt siinä enää kysellä" mutta vielä saa puristettua ennemmin sitten sitä paljon puhuteltua palvelua kehiin.:-)
Ystävällisyytta. Itseltä tulee luonnostaan. Olen iloinen, pirteä ja hyväntuullinen aspa. En halua olla tylsä, harmaa ja mitäänsanomaton. Haluan että asiakas kokee että tykkään työstäni ja olen innostunut asiakkaan jutuista ja kysymyksistä. Se tuo iloa myös minulle. Tottakai voisin huonon päivän koittaessa olla hiljainen, sulkeutunut, tympeä mutta koen että se ei palvele ketään.
Kyse on asenteesta. Se on se työminä, joka hymyilee ja on kiinnostunut asiakkaasta. Siviilissä olen tosi vittumainen ja sulkeutunut tyyppi.
Minulle maksetaan siitä, että olen pirteä ja innostunut, joten tikistän sen sitten jostain vaikka väkisin. Eli opeteltu maneeri. Työvaatteet riisuttua mökötän sitten rauhassa.
ehkä sitä vaan innostuu kun joku kysyy jotain tavallisuudesta poikkeavaa?