Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuloksia 2.luokan matikanokokeista?

Vierailija
30.10.2012 |

Omalla lapsellani ei mene mitenkään kovin hyvin matikka ja siksi kyselen. Tulokset ovat olleet esim. 18-22p/30p.

Opettaja ei siltikään ole sitä mieltä, että tukiopetukseen olisi tarvetta? Minusta se on outoa, koska numeroarvioinnissahan tuo vastaisi vaan max jotain

6 1/2 - 7, eikö?



Mitä mieltä olette, mitä itse tekisitte?



(Olemme kyllä toisinaan tehneet matikkaharjoituksia kotonakin, mutta viime aikoinen lapsi on kieltäytynyt niiden tekemisestä).







Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kerran ja seuraavasta tulikin taas 28,5.

Vierailija
2/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan 24/30 ole mikään huono tulos! Luota opettajaan! Kyllä hän tietää paremmin kuin av-mammat (joiden kaikkien lapset on - yllättäen - matikkaneroja). Kannattaa myös vähän katsoa minkä tyyppisiä virheet on. Oma lapseni osaa matikkaa ihan ok, mutta hänellä on tarkkaavaisuuden häiriö ja hän tekee paljon huolimattomuusvirheitä, siksi kokeissa harvoin saa hyviä pisteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden arvosana on alle 8, niin silloinhan noin puolet luokasta olisi tukiopetuksessa koko ajan, eikö?



Parasta varmaan tehdä matikan läksyjä yhdessä ja pyytää vaikka vähän ylimääräisiäkin tehtäviä ja yrittää saada lapsi innostumaan aiheesta.

Vierailija
4/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla oli aiemmin samaa luokkaa tai paremmat. Itse kyllä kysyisin opettajalta tuosta tukiopetuksesta vielä. Tulokset kuulostaa kuitenkin siltä, että lisäoppia tarvisi. Koulussahan saattaa olla niin huono tilanne, että tukiopetuksen järjestäminen on vaikeaa ja siksi vanhempien kannattaa olla oikeasti aktiivisia näissä asioissa.

Vierailija
5/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka on joillekin helppoa, näin kaikilla lapsillani, samoin minulla ja isällään.



Yhden tai kahden pisteen menetys voi tulla huolimattomuuden vuoksi kenelle tahansa vaikka laskea osaisi. Jos olisi alle 25/30 huolestuisin.



Enpä tiedä mitkä on rajat että saa tukiopetusta. Voisithan pyytää että erityisopettaja katsoo tilanteen.



Matikkaa ei pidä harjoitella liikaa/pakotetusti.

Tee matikasta hauskaa havainnollistamalla. Laskette leluilla, palikoilla, kolikoilla jne.









Vierailija
6/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin yhtä "huonosti"? Entä lukeminen?

Oletko ajatellut, ettei lapsesi ehkä koskaan tule olemaan matikassa hyvä, ehkä hänen osaamisensa on muilla alueilla?



Elämää varten koulussa ollaan ja jos lapsesi ei ole matemaattinen tyyppi, niin se ei ehkä tule koskaan muuttumaan.

Kaikki eivät koskaan kiinnostu matematiikasta, eikä kaikkien tarvitse kiinnostua, mutta perusasiat täytyy silti koulussa pystyä suorittamaan.

Henkilökohtaisesti olen silti sitä mieltä, että matikkaa painotetaan liiaksi.

Viimeistään yläasteella se tuntuu määrittävän kovastikin oppilasta; joka on hyvä matikassa, on "fiksu" ja joka on keskinkertainen tai huono - vaikka kuinka loistaisi muissa aineissa - ei ole yhtä fiksun maineessa. Mistä tämä johtuu?

Miksi matikassa menestyminen on niin määräävää?



Milloin muuten viimeksi olet itse laskenut alkeellisintakaan yhtälöä, puhumattakaan vaativimmista laskuista...tossa alla teille joku satunnainen lukioesimerkki:



http://peda.net/img/portal/1825428/Esimerkki1Tehtava_192.jpg?cs=1269496…



Onks tuo kaikille muille ihan helppoa ja vain mulle vaikeaselkoista ( sekä erittäin epäkinnostavaa), josta voisin myös käyttää sanaa " vaikeaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka on joillekin helppoa, näin kaikilla lapsillani, samoin minulla ja isällään.

Yhden tai kahden pisteen menetys voi tulla huolimattomuuden vuoksi kenelle tahansa vaikka laskea osaisi. Jos olisi alle 25/30 huolestuisin.

Enpä tiedä mitkä on rajat että saa tukiopetusta. Voisithan pyytää että erityisopettaja katsoo tilanteen.

Matikkaa ei pidä harjoitella liikaa/pakotetusti.

Tee matikasta hauskaa havainnollistamalla. Laskette leluilla, palikoilla, kolikoilla jne.

Nyt alkoi pelottamaan:(

Ihanko totta vaikkapa 24p/30p on jo mielestänne huono?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän