Kenellä vastuu särkyneestä tavarasta huutiskaupassa?
Ostin huutiksesta astian, joka tuli särkyneenä perille. En haluaisi maksaa särkyneestä tavarasta yhtään mitään, mutta myyjä haluaa, että maksan vähintään menetetyt postimaksut, koska en halunnut maksaa postituksessa särkyvän tavaran lisää. Mitä tekisit, pitääkö suostua myyjän vaatimukseen vastaantulosta, vai pidänkö pääni ja vaadin koko hinnan postikuluineen takaisin?
Kommentit (12)
sinä maksat, kun et halunnut maksaa sitä lisää. tuotehan ei ollut rikki kun sitä huusit, kai se olisi kuvasta käynyt ilmi. sinä vastasit-sinä maksat koko tuotteen.
myyjän ei tarvii palauttaa sulle yhtään mitään.
Sinä et halunnu maksaa särkyvän tavaran postimaksua, joten se oli sun vastuu jos menee rikki.
Tosin myyjän kannattaisi laittaa ehtoihinsa, ettei vastaa postin rikkomista tavaroista (varsinkaan silloin kun ostaja on niin pihi, ettei viitti maksaa korkeempaa postimaksua että tavara tulisi ehjänä perille)
Sanotaanko siellä jossain tuosta vastuusta, mitä myyjän kuuluu palauttaa vai kuuluuko mitään?
Ja siis tuo lisamaksu luki kohteen lisätiedoissa, ei sen selvemmin tai epäselvemmin.
myyjä ilmoitti selkeästi että vastuu on sinulla ellet tuota särkyvän tavaran lisää maksa niin vastuu on sinun. Jos ei, olisi mielestäni ihan reilua silti maksaa edes postarit, sillä varmasti tiedostit särkymisen riskin. Virallisesti myyjän ei kai tarvitsisi palauttaa mitään maksuja eli ihan reilu tarjous häneltä.
myyjällä ei ole velvollisuutta palauttaa mitään sinulle joten ole onnellinen jos hän suostuu tuohon mitä kirjoitit.
Itse otit riskin kun et halunnut maksaa Helposti särkyvää lisää. Myyjän ei tarvitse palauttaa sinulle yhtään rahaa. Oma mokasi!
Sinä otit riskin että särkyvä tavara saattaa postissa särkyä josset maksa särkyvän lisää?
Tuote särkyi ja sinä meinaat vaatia kaikkia rahojasi takaisin?
Riski oli sinut, seuraukset kannat sinä.
Ap oli siis ko.kaupassa myyjä, ei ostaja :-) Siispä pidän kiinni siitä, että ostaja maksaa myös jotain kun ei tuota särkyvän lisää maksanut.
T:Ap
miksi ihmeessä olisit kirjoittanut että sinä ostit ja sinä et halunnut maksaa sitä lisää jos itse olit tuotetta myymässä? Eihän tuossa ollut mitään sellaisia yksityiskohtia että pitäisi muunnella totuutta täällä av:lla. Noloa!
Tee Itellaan reklamaatio. Vai oliko posliiniastia tai vastaava? Tein itse rekalamaation ja sain korvauksen Itellalta. Laitoin vahinkoilmoituksen jonka saa netistä Itellalle ja lähetystunnukset yms. kaikki.
myyjä ilmoitti selkeästi että vastuu on sinulla ellet tuota särkyvän tavaran lisää maksa niin vastuu on sinun. Jos ei, olisi mielestäni ihan reilua silti maksaa edes postarit, sillä varmasti tiedostit särkymisen riskin. Virallisesti myyjän ei kai tarvitsisi palauttaa mitään maksuja eli ihan reilu tarjous häneltä.