reklamaatiota Liberolle uusista merkeistä
Soitin Liberon uudessa tarjouskirjeessä olevaan numeroon, kun Marimekko-housuihin tuntuivat kelpaavan vain uudet pupumerkit. Itselläni oli vanhoja merkkejä vielä jäljellä, ja luonnollisesti oletin, että ne saa käyttää ensin loppuun.Tyly vastaus oli, että uusia merkkejä on ollut jo pitkään saatavilla, vanhat eivät kelpaa. Kiihdyin vastauksesta sen verran, että kysyin, minne voin valittaa asiasta. Sain tällaisen sähköpostiosoitteen: marianne.vikne@sca.com.
Naputtelin hänelle viestin samantien (se tuli olla joko englanniksi tai ruotsiksi).Kysyin, miksi merkkejä ei hyväksytä, koska niitä kerran myydäänkin vielä, ja miksi kuluttajia ei ole tiedotettu siitä, että vanhat merkit eivät kelpaa. Ja ihmettelin, miten Liberon suuruisella firmalla on varaa moiseen pikkumaisuuteen. Paluuviestissä sain hyviä uutisia: Ilse Stenius kirjoitti, että asiakaspalautteen perusteella vanhat merkit kelpaavat vielä (ainakin) Marimekko-housuihin. En tiedä, oliko vastaus henkilökohtainen vai yleinen, mutta minusta kaikkien on hyvä tietää se!
Laitanpa sitten merkit menemään.
Meinasin jo heittää kirjeet pois, kun ei meillä noita uusia merkkejä ole. Aika tylyä on yhtäkkiä vaihtaa merkit toiseen ja sitten ilmoittaa, että vanhat eivät enää käy.