Brio paristokäyttöisten veturien omistajat, neuvoa kaivataan!
Ostin käytetyn Brion paristoveturin ja nyt ongelmana on, että pariston vaihtaminen vaatii melko erikoisen pienen avaimen. Mistäköhän sellaisen pienen kolmion mallisen avaimen kätevimmin saisi?
Kommentit (9)
sen takaa löytyy moottori (jota sitäkin meillä on jouduttu jo korjaamaan, aukesi muuten tavallisella pienellä ruuvimeisselillä).
Paristo on tavallisen ruuvin takana, ed. taisikin jo sen paikan kuvailla, minä en nyt pysty, sillä meillä juna on ajettuna ison hyllyn alle, mistä en ole saanut sitä koukittua ;)
Kiva juna, ahkerassa käytössä kyllä paristot ei kestä viikkoa pidempään.
Miksi sitä ihmisen täytyy aina ajatella vaikeimman kautta!
jos taloudestanne löytyy Leatherman-työkalu (monitoimihärveli, jota monella miehellä on) niin siitä löytyy ainakin sopivia työkaluja tuon veturin piipun kautta avattavaan ruuviin.
mutta jestas miten paljon tuo syö pattereita..
Jouluna pojalle ostettiin tollanen lahjaksi ja on jo muutamat duracell paristot mennyt vaikka ei poika sillä edes leiki päivittäin.. =(
Pitänee ostaa ladattavia akkuja, muuten leluihin menee pattereihin enemmän rahaa kuin mitä uusi maksaisi.. ;)
Meillä myös pukki toi pojalle ja mieluinen ollut.En osaa sanoa monesko patteri menossa.Toisinaan taitaa jäädä surraamaan jonnekin sohvatyynyjen väliin tai sängyn alle nurkkaan joten ei ihme kun patterit loppuu niin pian...eikä edes päivittäin leikitä meilläkään.
Minkä ikäiselle tämmöinen on mieleinen??? Ja onko ne yhteensopivia muiden puurautateiden kanssa?
Pojat leikkivät päivittäin ja kasaavat itse rataa. Ei haittaa, vaikkei täyttä ympyrää aina tulekaan, nostavat sitten katkon yli. Ostimme itse Ikean perusradan ja joulupukilta toivoimme Brion lisäosia. Synttäritkin sattuivat alkuvuoteen, joten nyt on rataa rakennettavaksi ja monen sortin junia.
Oma kokemus Brion ja Ikean radan yhteensopivuudesta on se, että tietyin varauksin sopivat. Kaarteissa eri merkit tekevät helposti sen, että urat eivät satu ihan kohdalleen ja silloin veturi ajaa ulos. Kun vähän vaihtelee palojen paikkoja, saa kyllä toimivan radan. Lapsia lievä yhteensopimattomuus ei tunnu haittaavan, kun leikki ei vielä ole muutenkaan niin säntillistä. Rataa muutetaan lennossa ym. Ikean sillan alta ei voi viedä rataa, koska paristoveturit eivät mahdu alta.
Paristoja on joulun jälkeen kulunut useita 4 kpl paketteja. Jos oikein intensiivisesti ajavat, saattaa paristo loppua päivässä. Ja tietenkin jos jää johonkin surraamaan. Sammuttamista tuon ikäiset eivät muista itsenäisesti. Tilasinkin Netanttilasta akkulaturin joka lataa myös AAA-akkuja ja pari pakettia niitä pikkuakkuja. Mukana tuli AA-akut, jotka käyvät isompaan veturiin. Synttäriksi pojat saivat Smart Track -veturin, ja sen kiistaton etu on se, että se sammuu käyttämättömänä jonkun ajan kuluttua itsestään.
En tiedä miten mielenkiinto riittäisi yhden pyöreän radan ja yhden junan kanssa. Meille kahden pojan joulu- ja synttärilahjat toivat sellaisen kasan, että touhua riittää (juurikaan muuta eivät saaneetkaan). Käsin kuljetettavia vetureita on kaksi, tavallisia paristovetureita kolme, yksi smart track -veturi ja iso kasa vaunuja. Osassa vaunuista on erilaisia toimintoja; heiluntaa, pyörintää ja ääniä. Perusradan lisäksi on vaihteita, siltoja ja smart track -veturiin kuuluvia radanpätkiä.
Yritätköhän avata jotain väärää ruuvia siinä vai liekö erilainen veturi sinulla kuin mitä nuo meidän muutamat on?
Meillä nimittäin ostettiin joulupukin konttiin Brion paristolla kulkevia vetureita/vaunuja ja niissä on savupiipussa paikka mikä vaatii pienen ristipääruuvarin millä se aukeaa ja pariston saa vaihdettua.