Mielipiteitä nimistä pojalle tai tytölle
Elikkäs esikoista odotellaan syntyväksi tässä kuussa (tai yliaikasena helmi) ei tietoa sukupuolesta.
Pojan toiseksi nimeksi ollaan ajateltu miehen suvusta tulevaa Aleksanteria ja eteen joku lyhyt suomalainen nimi. Seuraavanlaiset on ollut ehdolla:
Otto Aleksanteri
Eetu Aleksanteri
Eemu Aleksanteri (mun molemmat ukit ollu Eemeleitä eri kirjotusasulla, siitä tuo nimi)
Roni Aleksanteri
Miro Aleksanteri
mua on vaan ruvennu mietityttämään kun sukunimi on lyhyt ja loppuu -ri, että onko tuo toinen nimi nyt kuitenkaan niin hyvä...
toinen vaihtoehto on isin toinen nimi Markus siihen ei olla vielä etunimiä keksitty...
Tytölle ollaan ajateltu:
Inka Aleksandra (Aleksanterista muunnos)
Inka Adalmiina (mun mummon nimi oli Ada ja sen tahtoisin mukaan :)
tytölle ei olla muita etunimiä oikein löydetty
Täällä on niin hyviä niminikkareita, että kysyn nyt teiltä :)
Kommentit (6)
Täällä on niin hyviä niminikkareita, että kysyn nyt teiltä :)
[/quote]
ja kivoja nimiä on ehdolla muutenkin
Markus Aleksanteri on toimiva nimi ja tässä on teillä jo muitakin hyviä nimiä mietittynä valmiiksi.
Eemeli ja Aleksanteri olisi myös mukavia etunimiä ja tytölle nimi Aleksandra!
Aleksandra (Inka) Sofia
Aleksanteri (Eemi) Julius
Eemeli (Miro) Aleksanteri
Pidän myös nimestä Eemu (Markus) Aleksanteri ja Inka (Ada) Aleksandra.
Jäi yksi lause tohon vahingossa vähän hölmösti.......
Kaikki pojannimet ovat aivan hyviä. Kaksi viimeistä, ärränsä vuoksi hieman muita terävämpiä. -Ei lainkaan negatiivinen asia. Täytyy vain itselleen selvittää, kumpi tyyli miellyttää itseä enemmän. " Kova" , vaiko " pehmeämpi" . ;)
Omana mielipiteenäni Eemusta: Olisi ihan kiva juuri tuon ukki-yhteyden vuoksi. Myös Eemi? Tai miten olisi Eemel (ei varmaankaan kummankaan ukin nimen kirjoitusasu)?
En usko, että sukunimen -ri riitelee Aleksanterin kanssa. Jos kuitenkin Markukseen päädytte; Otto, Eetu ja Roni sopisivat senkin kanssa.
Tytölle ajattelemistanne molemmat nimet ovat kauniita. Itse juuri Inka-nimestä pidän suuresti. Ja mitä " muihin etunimiin" tulee, minusta muita etunimiä ei tarvitakaan. ;)
Onnea raskauden loppumetreille ja synnytykseen! =)
mielipiteistä :)
Itse tykkään enemmän pehmeästä linjasta kun taas mies kovasta :o
pitänee pikkasen suostutella :)
Loppusuoralle nyt näyttää pääsevän:
Eemu Aleksanteri
Eemel Aleksanteri (tosi mukava tuo kirjotusasu, eikä ole suoraan kummankaan ukin nimi)
Roni Markus
Roni Aleksanteri
Inka Adalmiina
jos ei sitten käy niin, että tulokas ei olekaan nimiensä näköinen sitten täytyy miettiä uudestaan...
Otto Aleksanteri:Ytimekäs ja oikein mukava yhdistelmä ;o)!
Eetu Aleksanteri:Tämäkin kiva..Eetu vaan aika suosittu nykyään..tosin taitaa suosio olla jo hiukka laantunut?!
Eemu Aleksanteri:Aivan ihana..ehdottomasti suosikkini ja tarina nimen takaakin plussaa !!!
Roni Aleksanteri:Ronikin on kiva ja reipas nimi!
Miro Aleksanteri:Miro on myös tosi kiva nimi, muttei vedä vertoja tuolle Eemulle!!
Ja minusta noihinkin nimiin sopii kaikkin tuo Markus 2.nimeksi, jos tuo ri-ri teitä haittaa..tosin minusta se ei ole haittaava juttu!!
Mutta esim.Roni Markus ja Miro Markus ovat jopa sointuvampia kuin Roni/Miro Aleksanteri
Inka Aleksandra:Ihastuttava!!
Inka Adalmiina:Tämäkin yhtä ihana, mutta tähän kallistuisin silti, koska minusta ajatus tuosta, että oman mummosi nimi löytyisi tyttösi nimestä on ihana!!!