Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskeeko subjektiivisen päivähoidon rajoitukset yksityisiä päiväkoteja?

Vierailija
30.08.2013 |

Tietääkö joku?

 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai koskee laki on laki ollaan Suomessa. Nehän tarvii kunnan luvan toimiakseen jne.

Vierailija
2/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kustannuksella saat kullannuppusi päivähoitoon nytkin vaikka täysi-ikäiseksi asti. Kun subjektiivista päivähoito-oikeutta rajoitetaan, se tarkoittaa että yhteiskunta ei päivähoitoa kaikille syitä kyselemättä maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön saa lapsensa kunnalliseen päivähoitoon koko päiväisesti rajoitus koskee vain äitiys ym lomalla olevia

Vierailija
4/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. tyttömme on motoriikan ja sosiaalisten taitojen vaikeuksien takia yksityisessä päiväkodissa ma-pe, 9-15, minä olen kotona 2v.:n kanssa. Aioin olla vielä vuoden ... toki etsin töitäkin mutta sellaista ei ole.

Vierailija
5/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan maksat kokonaan itse. samoin saat tietenkin palkata kotiin lapsille hoitajan ja maksaa kaiken ilman kotihoidontukea tai Kelan yksityisen hoidon tukea.

 

Vierailija
6/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos "lomalainen" saa yhä vanhemman lapsen kunnalliseen päiväkotiin osa-aikaisesti miksei yksityiseen? Samanhan se yhteiskunnalle maksaa ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske.

Vierailija
8/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisuus tarkoittanee n. 3-4 tuntia, tuskin 6 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne rajoita yksityisen hoidon tuen maksamista. Ite saat omalla rahallas tietysti maksaa päivähoidosta täyden summan jos haluat.

Vierailija
10/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, alkaa ahdistaa kun joutuisi vastuuseen omista mukuloistaan :)

 

Loistavaa hallitus, vihdoinkin oikeansuuntaisia toimenpiteitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta tukee vain maksimimäärän (puoli päivää) ja sitten lopun saa maksaa omasta kukkarosta, jos on tarvis. Ei yksityinen ole sen kummempi kuin muutkaan hoitopaikat.

Vierailija
12/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai yksityisellä saa olla vaikka vuorokauden ympäri kunhan maksaa sitten oikeat kulut. Yksityinen hoito on nyt vahvasti tuettua, maksut todennäköisesti n. tuplaantuu kun tuki poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikasella tarkoitetaan max 5 tuntia/päivä. Yli viisi tuntia on kokopäivähoitoa.

Vierailija
14/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kunnasta. Meillä osapäivähoidon raja on 4h.

 

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:12"]

Osa-aikasella tarkoitetaan max 5 tuntia/päivä. Yli viisi tuntia on kokopäivähoitoa.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:21"]

Hahaa, alkaa ahdistaa kun joutuisi vastuuseen omista mukuloistaan :)

 

Loistavaa hallitus, vihdoinkin oikeansuuntaisia toimenpiteitä!

[/quote]

 

Olen ihan samaa mieltä! Varsinkin toi kotihoidontuen uudistus sai kyllä minut hihkumaan riemusta, vihdoinkin tämä naisten kotihoitoloukku saadaan purettua!!

 

Kotihoidontuki syrjäyttää etenkin heikommin koulutettuja, pätkätöissä olevia naisia, jotka juuri ovat pisimpään kotona hoitamassa lapsiaan. He siis syrjäyttävät itse itsensä työmarkkinoilta ja köyhdyttävät itseään.

 

Työnantajat taas epäilevät kaikkia nuoria naisia siitä, että nämä jäisivät maksimiajoiksi kotiin hoitamaan lapsiaan -> vaikeuttaa nuorten naisten työnsaamista. Tämä on siis itseään ruokkiva kehä ja siksi tätä sanotaan kotihoitoloukuksi.

 

Kunnille tämä naisten köyhtyminen ja pidemmät työttömyysajat tarkoittavat pienempiä verotuloja, eli kyllä tämä on ollut todella huono järjestelmä.

 

Muissa maissa näin anteliasta kotihoitomaksua ei ole edes ollut,  kyllä Suomi on ollut tässä hölmöilyssä ihan yksinään.

Vierailija
16/16 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:22"]

Kunta tukee vain maksimimäärän (puoli päivää) ja sitten lopun saa maksaa omasta kukkarosta, jos on tarvis. Ei yksityinen ole sen kummempi kuin muutkaan hoitopaikat.

[/quote]

 

No on sen  sen kummempi. Meidän yksityisessä on alle 5v. ryhmässä 6 lasta ja kaksi hoitajaa, kuinka moni kunnallisessa voi sanoa näin?

 

Ap:n lapsi tarvitsee kuntoutusta. Ehkä siihen saisi jopa lääkärin todistuksen? Mielestäni vähän eri asia kun se että ei jaksa tai halua omia penskojaan hoitaa ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi