Lue keskustelun säännöt.
Haluan Hollannin mallin meille
06.04.2012 |
Vauvat menevät noin 3 kk ikäisenä hoitoon, mutta äidit ovat töissä vain 2-4 päivää viikossa. Ja tätä lyhennettyä työaikaa saa tehdä kunnes lapsi 8-vuotias. (Juu, meille tulee meidän perhe lehti)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hoidat vauvaa kolme kuukautta ja menet sitten osa-aikatöihin!!
Suomen ja Hollannin erona on se, että ensimmäisen kymmenen kuukauden aikana Suomessa perhe saa halutessaan tukea ja voi myös halutessaan tehdä niin, että kumpikin vanhemmista hoitaa lasta osa-aikaisesti ja työskentelee osa-aikaisesti.
Hollannissa ei tule tukia. Ja vielä vähän aikaa sitten äidin ei ollut mahdollista edes saada täysiaikaista työpaikkaa.
Mutta kuten sanottu: jättäkää tuet hakematta ja laittakaa äippä osa-aikahommiin, niin olette siinä samassa jo onnellisesti Hollannin mallissa!