Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5- ja 3-vuotiaat lapset, käytättekö yksin

Vierailija
04.06.2009 |

pieniä lapsia esim. uimahallissa? Haluttaisi alkaa käymään uimassa, mutta mies ei ole kiinnostunut lainkaan. Ja jos käyttäisi lapsia yksin, sitten ei tietysti olisi mahdollisuutta itselläni uida. Mitä saa harrastaa hyvällä omalla tunnolla yksin? Koen aina, että jos tekisin jotain kivaa yksin, se on lapsilta "pois"...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ haluat uida, miksi mietit lapsia? Eihän ne osaa uida, et sinä niitten kanssa uida pysty. Jos haluat UIDA harrastuksen muodossa, niin tietysti lähdet hallille yksin. Se mitään "kivaa" ole vaan äidin liikuntaharrastus.

On eri asia mennä uimahalliin istumaan lastenaltaan reunalle (joo, niin voi tehdä kahden lapsen kanssa, onnistuu) tai sitten aloittaa uintiharrastus.

Ihan mitä vaan saa harrastaa hyvällä omalla tunnolla yksin. Minä itse juoksen, olisko se tarpeeksi epäkiva harrastus, että voisit tehdä ilman lapsia?

Vierailija
2/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olen jutellut jollekin, että olisi kiva alkaa uimaan. Aina sitten kaikki ovat sanoneet, että joo sun lapset nauttisi tosi paljon siitä. Pitävät siis itsestään selvänä, että minun uimaan meneminen tarkoittaa sitä, että sinne otan sitten lapset mukaani. Ja kun ei ole sitä uimahallia ihan lähellä, ei minulla olisi mahdollisuutta käydä vaikka kahdesti viikossa eli kerran yksin ja kerran lasten kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sitä järjestää elämänsä niin, ettei tarvitse ruikuttaa tai sitten jos siihen ei pysty/viitsi/whatever niin hyväksyy asian ja lakkaa ruikuttamasta.

1. Kahden lapsen kanssa voi käydä uimahallissa, jos molemmat pysyy samassa altaassa. Hätätilanteessa voi laittaa kellukkeet käsiin.

2. Itse voi ja saa harrastaa, miksi se olisi lapsilta pois? Ja mitä sen väliä, mitä muut sanoo ja miten sinun sanomisesi ymmärtää. Ainahan sen voi korjata. "Ei kun mä tarkoitin, että alkaisin uimaan itse."

Pois tuollainen marttyyriasenne!

Vierailija
4/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, näetkö napanuoraa itsesi ja lastesi välillä? Jos et, lasta ei ole pakko ottaa joka paikkaan mukaan!

Joskus kun olen jutellut jollekin, että olisi kiva alkaa uimaan. Aina sitten kaikki ovat sanoneet, että joo sun lapset nauttisi tosi paljon siitä. Pitävät siis itsestään selvänä, että minun uimaan meneminen tarkoittaa sitä, että sinne otan sitten lapset mukaani. Ja kun ei ole sitä uimahallia ihan lähellä, ei minulla olisi mahdollisuutta käydä vaikka kahdesti viikossa eli kerran yksin ja kerran lasten kanssa...

Vierailija
5/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa äidit vie suurin piirtein vessaankin lapset mukanaan. Täällä saa pitkiä katseita ja kyselyjä jos pelkästä yksin kaupasta käymisestä.

Vierailija
6/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en voinut mennä edes yksin kävelylle kun aina ajattelin että tekisi se ulkoilu lapsillekin hyvää tai että ainakin vauvan vaunut täytyy olla mukana. Mutta sitten vaan päätin että lapset ulkoilkoon erikseen (nykyään jo kahdestaankin isommat 4 ja 6v). Ja olen todella nauttinut omista kävelylenkeistä.

Vierailija
7/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se tarkoittaa sitä että en ui itse, vaan valvon lapsia ja autan heitä.

Jos haluan itse uida, otan mukaan jonkun joka valvoo lapsia lastenaltaassa TAI menen kokonaan yksin ja joku valvoo lapsia jossain muualla.

Jos teillä on uimahalli kaukana, niin pakkaa koko perhe autoon vaikka kahden viikon välein, ja mies käyttää lapsia vaikka leikkipuistossa ja hampurilaisella sillä aikaa kun sinä uit.

Lasten uimahallissakäynnit ovat aivan eri asia kuin aikuisen kuntouinti. Jos sinä haluat harrastaa jotain, se ei tarkoita että sinäjalapset harrastatte sitä, vaan SINÄ harrastat uintia. Mies hoitakoon lapsia sillä aikaa, eikä välttämättä samassa altaassa.

Vierailija
8/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeasti sitä mieltä, että maailma olisi parempi paikka, jos tällaset vinkunat jäisi pois. ja lisäksi:vähän luovuutta nyt peliin:

mikä sua estaa käymästä vaikka 3xkk yksin ja 1x kk vaikka koko perhe?

Joko sitä järjestää elämänsä niin, ettei tarvitse ruikuttaa tai sitten jos siihen ei pysty/viitsi/whatever niin hyväksyy asian ja lakkaa ruikuttamasta.

1. Kahden lapsen kanssa voi käydä uimahallissa, jos molemmat pysyy samassa altaassa. Hätätilanteessa voi laittaa kellukkeet käsiin.

2. Itse voi ja saa harrastaa, miksi se olisi lapsilta pois? Ja mitä sen väliä, mitä muut sanoo ja miten sinun sanomisesi ymmärtää. Ainahan sen voi korjata. "Ei kun mä tarkoitin, että alkaisin uimaan itse."

Pois tuollainen marttyyriasenne!

Vierailija
9/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsetkin haluavat uida, niin viet välillä lapset, ja jos sinä haluat uida, niin menet välillä yksin. Ei niitä uimareissuja tarvi joka kerran tehdä samalla porukalla, vaan on erikseen äidin uimavuorot ja välillä lasten uimavuoro.

Ja mikä oli tuo jonkun älytön ehdotus, että mies ja lapset on raahattava mukaan, jotta äiti pääsee uimaan. Eiköhän se äiti osaa ajaa autolla itsekin hallille, ja mies ja lapset saa tehdä sillä aikaa mitä lystäävät, mutta se ei liity mitenkään äidin liikkeisiin.

Vierailija
10/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen (6v, 3v ja 7kk) kanssa uimahallissa. Kaikilla oli kivaa ja mukavasti sujui. 6v. osaa jo uida, 3v. ui sujuvasti uimarenkaalla ja 7kk oli tietty minun uitettavanani koko ajan. Lapset tottelivat hienosti koko reissun (koska tietävät ettei mennä muuten enää koskaan uimaan) eikä mitään vaaratilanteita syntynyt.

Toisaalta jos MINÄ haluaisin aloitta KUNTOUINNIN omana harrastuksenani, menisin uimahalliin ihan yksin. Minä halusin kuitenkin aloittaa juoksuharrastuksen ja niinpä aloin käydä lenkillä - YKSIN.

Vierailija
11/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit välillä uida itse ja sitten välillä olisi yhteistä kivaa lasten kanssa. Tuon ikäisten kanssa yksi aikuinen pärjää mainiosti, mutta ei siinä tosiaan itse uimaan pääse.

Vierailija
12/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimassa. Minä en käy ihan puhtaasti siitä syystä, että minulla -6,5 silmälasit. Yksin pystyn uimaan lasit päässä, mutta ne ovat turhan arvokkaat sukellettavaksi altaa pohjasta (kuten on kerran käynyt). Ilman laseja len lähes sokko, varsinkin uimahallissa on vaikeaa nähdä. Piilareita en pysty uimahalliveden vuoksi käyttämään.

Mies siis ui vilkkaiden ipanoiden kanssa ja hyvin onnistuu.

Vierailija
13/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näkö -7 ja pidän aina lasit päässä kun olemme uimassa.

Vierailija
14/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen lasten kanssa. EIhän lasten kanssa edes mennä sinne syvään altaaseen joten niiden pohjasta sukeltaminen ei ole kovin iso juttu :) Eikä ne siellä rikki mene, eihän siellä mitään kovin raivokasta tapahdu, lastenaltaassa meinaan.

Urheiluliikkeen alesta ostin uimalasit vahvuuksilla, maksoi alle 10,-. Vahvuudet on hieman vähemmän kun mitä mulla oikeasti, mutta oikein hyvin näkee. Ne pistän päähäni jos menen uimaan silleen "oikeesti"

Vierailija
15/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen sitä 4-5/krt/vkossa. Menen yleensä illalla kun lapset ovat menossa nukkumaan, eipä ole heidän ajasta pois ja saan sitä omaa aikaa samalla. Tottakai sä voit käydä yksin uimassa, herranen aika!

Vierailija
16/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muuten estätte, ettei linssit vedä täysun huuruun?

Meidän uimahallissa on hiukan hölmösti niin, että naisten pukuhuoneesta hallin puolelle tultaessa on juuri ison alteen syvä pää kohdalla eikä siinä ole mitään kaiteita tms. Hirvittää tulla aina hallin puolelle, kun linssit huuruuntuu hetkeksi täysin. Kyllähän siinä itsekseen joutaa odottelemaan näkymien kirkastumista, mutta jos mukana olisi 2 kirmaavaa elohopea...

Vierailija
17/17 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies olisi mukanakin. Lastenaltaassa polskimiseksi se menee jokatapausessa.

Miten niin, mitä saa harrastaa? Mitä vaan,mikä itsestä tuntuu mukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan