Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit, jos miespuolinen kaverisi sanoisi sinulle näin:

Vierailija
29.05.2009 |

"On tullut sitouduttua tiukkoihin moraalisääntöihin, jotka estävät pitämästä hauskaa niin kuin muut ihmiset pitävät. Kyllähän sitä vähemmästäkin kyynistyy."

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMISTA kavereistani ajattelisin, että on aloittanut suhteen erittäin tiukan ja moralistisen naisen kanssa, ja nyt vähän katuu. Muttei tiedä vielä, jatkaako suhteessa vai ei, ja ehkä haluaa mun mielipidettäni?

Vierailija
2/5 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että äijä ei hallitse sivistyssanoja ihan täydelleen...

Se, että joku rajoittaa moraalinsa mukaisesti tekemisiään EI kyynistä. Kyynisyyshän merkitsee sitä, että ihminen tietää asioiden menevän aina huonosti ja sen seikan olevan ristiriidassa sen suhteen, miten asioiden väitetään olevan.

Kielitoimiston sanakirja kääntää sanan kyyninen näin:

"kyyninen38 pilkallinen, välinpitämätön, kylmä, julkea. Kyyninen tarkkailija.

Fil. Kyyninen koulukunta Sokrateen oppilaan Antistheneen perustama koulukunta."

SE sen sijaan on kyynistä, jos elää hällä-väliä -meiningillä. Naiskentelee kenen kanssa haluaa, ryyppää ja rällää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoittaa että tuntee olevansa moraalisääntöjen vanki. Ei jostain syystä pysty irrottautumaan niistä, vaikka esim. haluaisi paneskella ja ryypätä naispuolisen työkaverinsa kanssa. Se tekee mielen katkeraksi ja saa kehittämään pilkallisen asenteen koko elämää kohtaan.

Minulla on sama ongelma. Haluaisin oikeastaan huvitella 16-19 -vuotiaiden nuorukaisten kanssa sänkypuuhissa (itse yli 40 v), mutta en koe voivani. Joudun kestämään vaan tylsää elämää mieheni ja viiden lapseni kanssa siksi että pelkään joutuvani muuten helvettiin. Mutta ei se minua tee onnelliseksi.

Vierailija
4/5 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tyyppi luulee sanovansa jotain fiksua. Huom. painotus sanalla "luulee".

Hän myös haluaisi elää sinkkuelämää.

Mutta en missään tapauksessa ajattelisi, että hän minua ajattelisi, kun näin sanoisi.

Vierailija
5/5 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on asettanut itselleen moraalisääntöjä joita ei voi rikkoa, vaikka haluaisikin.