Mahtava kieliasu saamassani sähköpostissa! ;)
Sain eilen töissä esimiesasemassa olevalta naiselta sähköpostin koskien erästä asiakastietolomaketta:
"hei!
yritin nyt lähettää sen hakemuksen mut se kai tuli vajaana sinne niin heitäkkö sen pois? lähetän uuden jos vaan osaan :D"
Vau! En itsekään nyt aina kirjoita oikein ja jokaista pilkkua osaa, mutta miten työsähköposteihin eksyy hymiöitä?! No, olipa mukavaa vaihtelua muuten tylsiin viesteihin! :)
Kommentit (7)
Itse olen töissä markkinoinnissa, jossa muutenkin on aika epävirallinen meininki. En tiedä paheksuttaisiinko hymiöitä esim. lakiasiainosastolla, henkilöstöhallinnossa tai laskennassa...
Ja tämä posti tuli siis ihan täysin työasioita koskien, hän tilasi yritykseltämme palvelun eräälle asiakkaalle ja yritti lähettää asiakastietolomaketta!
Eihän tämä nyt mitään vakavaa ole, pisti vain silmään! Kyllä minäkin hymiöitä käytän. :) ap
Ei ainakaan meillä.
t: Henkilöstöpäällikkö
mä luulin, että työsähköposteja ei kukaan levittele mihinkään...
vaikka se tässä yhteydessä tuntuu vähän lapselliselta. Häiritsevämpää on isojen alkukirjaimien puute, "mut" ja "heitäkkö" sekä itseä vähättelevä "jos vaan osaan". Tuollaiset tyylikeinot sopii ystävien tai tuttujen väliseen kirjoitteluun tai vaikka tänne, ei työsähköpostiin vieraalle ihmiselle. Pitäisi olla tilanteentajua.
vaan on esimiesasemassa eräässä virassa ja teki asiakkaan puolesta hakemuksen. Kaikki 60-90-vuotiaat kun ei osaa tuota internetiä ja faxia käyttää! ;) Eli se kuuluu hänen työtehtäväänsä, että hän on tilaajana asiakkaille.
Eikä tämä nyt niin vakavaa ole, että olisin yöuneni menettänyt, tuli vaan mieleen tuosta sähköpostista, ettö ihan kuin sen olisi kirjoittanut 15-vuotias! ap
Vieraille ihmisille kirjoittaessani en niitä laita, mutta tutuille voin hyvinkin laittaa.