Korvanilmastointiputkien poisto?
Hei,
Kertokaahan mikä on tämän hetkinen suuntaus korvanilmastointiputkien kanssa? Poistetaanko putket? jos niin koska? vai annetaanko olla vaan?Onko jotain haittaa antaa putkien olla? Meillä muksulle laitettiin putket yli 2 vuotta sitten. Meille joku korvalääkäri sanoi että pitäisi poistaa toinen korvalääkäri sanoi ettei poisteta. Mitä tässä uskoisi?
Kommentit (11)
meillä oli 2,5 vuottta, jos eivät olisi tulleet itse pois, olisi poistettu
tulevat pois omia aikojaan. Joskus möllöttävät korvakäytävässä vuodenkin irrallaan, mutta ei siitäkään mitään haittaa ole. Voihan ne sieltä käydä kaiveluttamassa pois jos nyt ihan väkisin haluaa, mutta ihan ylimääräistä lapsen korvien ronkkimista se on.
Ihan oivallinen keino katkaista korvatulehduskierre. Meidän pojalla on lähteneet putket kolme kertaa itsestään pois vuoden sisällä.
Eivät vaan tunnu lähtevän itsestään pois. Muistan lukeneeni että putkien poistoa suositellaan sen vuoksi että jos putket ovat pitkään niin tärykalvon reiän sulkeituminen on hankalaa ja voidaan joutua paikkaamaan. Löytyykö keltään tästä myöskin kokemuksia tai tietoa?
minua hirveästi rupeaa jo ällöttäään... Ei kai siis oikeasti työnnetä jotain korvaan...?? Siis hyi... Ei mun korvaan kuiten tungettais...
vaan jotain jota sanotaan putkiksi... Eli siis "putket". Eli jotain lääkettä tms...
Putket on todella pienet eivätkä tunnu inhottavalle. Mielummin ne kuin
10 antibioottikuuria 6 kuukauden aikana korvatulehduksiin vai mitä mieltä? Putkien kanssa on vähän yli 2vuodessa ollut vain 3 antibioottikuuria korviin eli aikamoinen ero.
kyllä minä sen tiedän. Mutta A. Vogelin Plantagoa kun laitatte niihin korviin niin jo alkaa tepsiä. Älkääkä kuunnelko niitä lääkäreitä jotka sanovat ettei luonnontuotteista ole mihinkään.
t.Kokemusta on, minäkin uskoin ensin niitä lääkäreitä, lopulta kuuntelin äitiäni. :)
Hyvin pienet, mutta putket kuitenkin. Idea on se, että kun tärykalvon läpi menee putki, niin korva pääsee ilmastoitumaan, eikä tärykalvon taakse kerry limaa, ts. muodostu liimakorvaa. Kyllä ne putket on lapsella paljon kivemmat kuin jatkuvat tulehdukset tai liimakorva ja siitä aiheutuva kuulon alenema.
vaan jotain jota sanotaan putkiksi... Eli siis "putket". Eli jotain lääkettä tms...
Normalit putkethan tulee itsestään pois, toinen tuli 7 kk kulutuua ja toinen oli nähätävästi tullut jo aiemmin.