Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Missä iässä maidot ruoan yhteydessä
15.05.2009 |
Meillä tyttö, joka kohta 9 kk, joka edelleenkään ei suostu ottamaan maitoa(korviketta, en imetä) samalla aterialla kuin kiinteitä ruokia. Ruoan ja juoman välillä täytyy olla n. tunti. Rasittaa kun saa koko ajan olla syöttämässä ja juottamassa. Eksikoisellamme ( poika) ollut koskaan tätä ongelmaa vaan sekä ruoka että juoma meni samalla aterialla puolivuotiaasta lähtien.
Eli milloin olette saaneet lapsillenne ruoan ja juoman samalla pöydässä istumisella ja miten olette siinä onnistuneet?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Meidän kaksi vanhinta lasta ovat juoneet maidon aterian yhteydessä nokkamukista 10 kk iästä eteenpäin. Kaikilla aterioilla. Olen vieroittanut tissistä tuossa iässä - vieroituksen olen tehnyt niin, että ateria kerrallaan, viikon välein, olen siirtänyt nokkamukille. Kokonaan tissin syönti on loppunut 10 kk iässä.
Silloin kun vielä imetin, imetin heti lusikkaruoan perään. Toki ajallisesti itse imetys kesti jonkin verran kauemmin kuin nokkamukista ruoalla juonti (röyhtäytyksineen otti enemmän aikaa), mutta 10 kk iässä siis kaikki viisi ateriaa on syöty pöydässä, maito muun ruoan yhteydessä.
Esikoinen söi vähän reilu vuoden vanhaksi näiden viiden aterian lisäksi aamumaidon tuntia ennen aamupuuroa. Tällä sain turvatuksi sen, että maitoa meni vuorokaudessa riittävästi, hän nimittäin joi pitkään aamulla 2 dl maitoa ja täyden puuroannoksen+lisää maitoa siitä tunnin päästä.
Toisen lapsen kohdalla tuo aamumaito jäi jo vähän alle 1 v iässä.
Nyt kolmannen kohdalla en vielä tiedä - vieroitus menossa, ikää 9 kk - herää juuri vaunuista - täytyy mennä.