Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syönköhän liikaa, liian vähän, terveellisesti, epäterveellisesti vai jotain siltä väliltä?

Vierailija
15.05.2009 |

Mietin tässä, että mitenhän hyvällä mallilla syömiseni ym. on

Aamupala: 2ruisleipäviipaletta, n. 4tl rasvaa (40%), 4leikkeleviipaletta, 6viipaletta kurkkua, 1siivu sulatejuustoa (5%), 2kuppia kahvia maidolla (kuppi n. 2dl), hedelmäsosetta 125g

Lounas: Esim. Kinkkukiusaus n. 2dl, salaattia (esim. tomaatti-kurkku-lehtisalaatti) n. 150g, juomana light mehu tai vesi 2dl. Keiton kanssa syön näkkäriä 2kpl

Välipala: 2kuppia kahvia maidolla, jogurtti/viili 2dl ja hedelmä, esim. banaani tai omena

Päivällinen: 2dl kaurapuuroa (tai jotain muuta puuroa), 2dl kiisseliä, juomana light mehu 2dl

Iltapala: 2kuppia kahvia maidolla, 2ruisleipäviipaletta, n. 4tl rasvaa, 4leikkeleviipaletta, 6viipaletta kurkkua, hedelmäsose 125g

Liikkumaan pyrin vähintään 4kertaa viikossa ja aina teen 8km lenkin reippaasti kävellen. Välillä saatan käydä tuon lenkin jopa joka päivä. Pituuteni on 169cm ja painoni 68kg

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet tyytyväinen mittoihisi jatka samaan malliin. Jos jostain haluat keventää, vähennä leikkeleiden määrää vähän, kahvia juot aika paljon(?)

Vierailija
2/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ikinä jaksaisi noin paljon syödä! En edes silloin kun olin töissä hevostallilla, ja se on todella ruumiillista.

Mitä oikein teet työksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia! toivottavasti et tarkoita ainakaan isoja mukeja noilla kupillisilla!:D Kalsiumin santiasi jäin myös miettimään. Sitä voi toki saada hyvin muualtakin kuin maitotuotteista, esim monista kasviksista. Hedelmiä, marjoja ja kasviksia lisäisin mieluummin välipaloille puurojen lisäksi ja kiisselien tilalta.:)

Vierailija
4/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos vaihtaisit leivät johonkin ihan muuhun (ja puuron)?

Vierailija
5/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittoihini olen tyytyväinen, vaikka painoa on pituuteen nähden paljon, en näytä sen painoiselta.

Kahvikupin koko on 2dl ja siihen laitan puolet maitoa eli päivässä itse kahvia menee 6dl.

Maitoa en oikein välitä juoda, käytän vain kahvissa ja ruoassa tarvittaessa, siksi syön kalkkitabletteja

Kiisselit ovat siis itse tehtyjä ja niissä on aina marjoja :-)

Joku kyseli työstäni, olen perhepäivähoitaja. Yksi syy, miksi joudun syömään tiheään on se, että verensokerini laskee jos oon liian pitkään syömättä. Ja nuo 8km reippaalla kävelyllä (välillä hölkällä) tehdyt lenkit kuluttaa. Lisäkiloja ei ole tullut, välillä paino jopa väliaikasesti laskenut alle normaalin.

Vierailija
6/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos vaihtaisit leivät johonkin ihan muuhun (ja puuron)?

Mielenkiinnosta mihin muuhun leivät ja puuro pitäisi vaihtaa? Eikös ihmisen pidä saada tietty määrä kuitua päivässä, jotta vatsa toimii ja ruisleipä taitaa olla yks hyvä kuidun lähde.

Vierailija
7/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa paljon muuta ole kuin leipää/puuroa ja kahvia. Onko sulla joku syy, mikset söisi päivälliseksi jotain kunnon ruokaa?

Vierailija
8/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ap syö paljon.? Mites vähän te muut sitten syötte ja mitkä on mitat? Itse olen elämäni ollut langan laiha. Nyt painan enemmän kuin koskaan 160cm/53 kg, ja en taatusti syö ainakaan vähempää kuin ap. En myöskään liiku paljon. Aineenvaihduntakysymys.

Vierailija
9/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin että vähentäisit leivän ja puuron syöntiä ja ottaisit tilalle esim. lihaa, kananmunaa, kalaa, papuja, linssejä, pähkinöitä tms.

Jos syö päivässä sen suositellun puoli kiloa kasviksia ja pari palaa ruisleipää, ei tarvitse olla huolissaan kuidun saannista. Se kertyy kyllä ellei kasvis ole pelkkää kurkkua vaan monipuolisesti vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Pähkinöissäkin on kuitua ihan kivasti, minkä lisäksi niissä on myös proteiinia ja hyviä rasvoja.

Minä keventäisin noista hiilihydraateista mieluummin kuin leikkeleistä, kuten joku tuossa ehdotti. Proteiinit on kuitenkin tärkeitä, samoin kuin hyvälaatuiset rasvat.

Vierailija
10/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisin tehdä muutakin kun puuroa illaksi ja joskus näin tehnytkin, mutta sit on niin täynnä koko illan, että puuro on sen takia parempi.

Vierailija
11/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvoja.

Vierailija
12/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita tosta tulee 1700kcal. eli ihan normaalisti

Vierailija
13/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut hoikka ja terve ja nuo kaksi ovat aina olleet todella oleellinen osa ruokavaliotani.

Vierailija
14/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt hyvin. Ja jos et liho tai laihdu niin syöt varsin sopivasti.

8 kilometrin lenkki kuluttaa sulta varmaan n. 700 kaloria jollei enemmänkin.

Vierailija
15/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt joka päivä syöt tuota ihan samaa, vai? Ainoa, mikä mietityttää, on tuo mehu. Pystytkö juomaan pelkästään vettä? Ei sillä, että siinä olisi kaloreita, mutta turhia lisäaineita/makeutusaineita siinä on.

Ehkä joskus voisit kokeilla vaihtaa iltapuuron salaattiin tai keittoon, jos haluat keventää illasta. Tulisi myös lisää kasviksia listalle. Määrät vaikuttaa ihan normaalilta.

Vierailija
16/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän turhan puuro/leipäpainotteisesti. Niitä vois vähän vähentää ja laittaa tilalle jotain muuta (proteiinipitoista ehkä?) Miten olis joku ruokaisa salaatti vaikka tuon puuron tilalla (päivällinen), ei varmaan ole mitenkään enemmän täyttävää kuin tuo puuro.

Vierailija
17/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

käytän leikkeleitä, joissa vähän rasvaa ja se sydän merkki, että pitäis olla terveellistä

16

Tuo ruokaisa salaatti välillä puuron tilalle oli hyvä ehdotus ja varmasti toteutankin niin saa vähän vaihtelua

17

Tuskin nyt joka päivä syöt tuota ihan samaa, vai? Ainoa, mikä mietityttää, on tuo mehu. Pystytkö juomaan pelkästään vettä? Ei sillä, että siinä olisi kaloreita, mutta turhia lisäaineita/makeutusaineita siinä on.

En mie joka päivä samaa syö vaan lounas on eri joka päivä, samoin puuro vaihtuu ja jatkossa varmasti joinain päivinä on päivällisenä ruokaisa salaatti. Pystyn juomaan pelkkää vettäkin ja useimmiten juonkin, mutta välillä on juomana tuo mehu

Etsin tuossa netistä ja löysinkin ravintoainelaskurin valion sivuilta. Alkoi kiinnostaa syönkö oikeasti paljon/liikaa kun moni niin sanoi. Laitoin nuo ruoat, jotka aloituksessa mainitsin ja sen mukaan saan kaikkea tarpeeksi ruokavaliostani ja syön n. 1380kcal päivässä ja todellinen tarve olisi 1495kcal sen mukaan. Tuossa ei vielä ollut mukana liikunta eli jään jo ilman liikuntaa miinukselle, mutta toisaalta välillä herkuttelen ja paino on pysynyt aika samoissa tällä syömisellä.

Vierailija
18/18 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehuja juot liikaa eli hampaat ei tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi