Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

epiduraalista synnytyksessä...

Vierailija
15.05.2009 |

voiko se viedä kaiken tunnon niin, ettei tiedä koska supistus on ja siis koska pitää ponnistaa?

pelottaa, etä käy niin ja mietinkin, että uskallanko ottaa sitä nyt 3. kerralla.

kaksi synnytystä mennyt ihan vain ilokaasun voimalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ainakin vaan kivut lähti, muuten tuntui kun vauva työntyi alaspäin ja ponnistusvaiheessa sen vaikutus oli jo aikalailla lopussa, ja meni ihan normaalisti. 11min ponnistin, oli vielä eka vauva. :)

Vierailija
2/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutuksesta huolimatta. Ponnistustarve ei välttämättä ole kovin kova, mutta siihen voi vaikuttaa asennolla jotta saa kunnollisen paineen alapäähän.

Jos olet kolmosta jo menossa synnyttämään, eikä synnytykset ole olleet mitään megapitkiä, myös spinaalipuudutus on hyvä vaihtoehto. Se vaikuttaa hyvin nopeasti ja on teknisesti helpompi laittaa kuin epiduraali. Ainoa huono puoli siinä on että puudutus kestää vain maksimissaan 2 tuntia, siksi siis mihinkään maratonsynnytykseen siitä tuskin on apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies katsoi käyrästä millon mua supistaa ja ponnistin sen mukaan, sit tuntuu pieni mulahdus ja vauva oli maailmassa

Vierailija
4/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaikissa neljässä synnytyksessä epiduraali. Tunsin supistuksen paineen tunteena vaikkei se sattunutkaan.

Kahdessa ekassa synnytyksessä kätilö sanoi koska ponnistan koska en tuntenut ponnistamisen tarvetta. Kolmannessa tunsin sitten itse koska piti ponnistaa. Neljäs taas meni siihen että olin ihan pihalla kun kätilö antoi jonkun puudutteen jonka piti viedä supistuksen pahin piikki mutta eipä auttanut. Lopulta sain epiduraalin ja taas joutuvat sanomaan koska ponnistan.

Ja spinaalia kätilö yritti kolmannessa mutta onneksi epäonnistuivat pistämisessä ja sain epiduraalin koska synnytys kesti yli 2h ja spinaalin vaikutus olisi tuolloin jo hävinnyt.

Jos kaksi synnytystä on onnistunut ilokaasulla jatka vain samalla tutulla ja turvallisella.

Vierailija
5/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa liikaa se piikki tonne johkiin nikamien väliin. hui!

3 synnytystä selvinnyt ilman ja meinaan selvitä tämän neljännenkin..

tosin mulla paikattiin hampaitakin ilman puudutusta tosi monta kertaa ennen kuin uskalsin ottaa puudutuksen, ja enään en kyllä antais hampaita ilman puudutusta paikata :)

et vois kyllä olla niin et kun kerran uskaltaisin ottaa epiduraalin niin ilman en enää suostuis edes synnyttään..

Vierailija
6/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teille tullut repeämiä? Mä olen kolme synnyttänyt ilman puudutteita, ja saanut vain pieniä nirhaumia sen takia, että olen niin hyvin itse tuntenut, missä tahdissa kannattaa ponnistella, että kudokset ehtii vähän mukaan siihen hommaan.

Ja tuo on siis ollut mulle iso syy olla ottamatta epiduraalia.

Vierailija
7/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kipukin ihan riittävästi. Ehti vaikutus lakata.

Vierailija
8/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa synnytyksessä ei ollut mitään kivunlievitystä - eikä ponnistustarvetta! ;)

Vierailija
9/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain puudutteet ollessani 4-10 cm auki (spinaali siinä synnytyksessä, jossa olin jo 10 cm auki).

Ekassa synnytyksessä ei ollut pakottavaa ponnistamisen tarvetta ja en osannut ponnistaa kovin tehokkaasti (ponnistus 50 min). Seuraavissa synnytyksissä osasin jo ponnistaa ja puudutteet olivat vain kivana helpotuksena, kun ponnistaminen ei tehnyt sietämättömän kipeää (ponnistukset 7 min ja 5 min).

Etköhän osanne jo ponnistaa vanhasta kokemuksesta?

Vierailija
10/10 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman? TUrvallisintahan se on synnyttää ihan ilman mitään lääkkeitä tai puudutuksia.