Siskolla ihan hullu mies
mitä tehdä, puuttuako (jos niin miten) vai antaako vain olla?
Eli sisko naimisissa miehen kanssa, joka on todella ennalta-arvaamaton ja käytökseltaan täysi, suoraan sanottuna, kusipää.
Hän kiroilee, huutaa, solvaa. Ei ole käynyt käsiksi, mutta sellainen "uhka" tuntuu olevan jatkuvasti ilmassa. Sisko muuttunut ihan hiireksi heidän avioliittovuosien aikana, kun yrittää välttää konflikteja viimeiseen asti. Myös perheemme (isä ja äiti) ovat niin kilttejä, etteivät mitään sano miehelle vastaan, vaan yrittävät olla mieliksi.
Itseäni tilanne ahdistaa suunnattomasti. Heillä ei ole lapsia (onneksi!, pelkäisin hulluna niiden puolesta, sillä heidän lemmikit saavat jo osansa miehen raivopäisyydestä..) Hän on huutanut minulle mm päin naamaa, että huora, ja siskolle tästä koitin aikoinaan puhua, hän syytti minua, että minä yllytin (en todellakaan, vaan olin lähinnä järkytyksestä shokissa, ja pelkäsin, että hän lyö minua). Kaikissa perhetilaisuuksissa kaikkien pitää olla hipihiljaa, ettei vaan tämä äijä hermostu. Ja kaikkiin tilaisuuksiin tulee naama norsunvitulla ja paiskoo auton- ja ulko-ovia. Ja sisko hiipii perästä.
Nyt tilanne on mennyt siten, että olen välttänyt heidän kohtaamistaan viimeisiin asti. Tilanne vain muuttuu, sillä saan kohta esikoisen, ja tulen ehdottomasti olemaan äidillä ja isillä enemmän + lisäksi haluaisin niin viedä lapsen usein isovanhemmilleen ilman pelkoa siitä, että se öykkäri saapuu. Kun oikeasti vaikuttaa tosi arvaamattomalta tyypiltä.
Jakakaa ajatuksianne, otan kiitollisena vastaan.
Kommentit (5)
sukumme on ottanut todella hyvin vastaan. Mekin iloitsimme aluksi siskon seurustelusta ja kutsuimme kylään, kunnes huomasimme, mitä hän on miehiään. Pelossa ei ole kiva olla.
Vanhempani ottivat avosylin, jopa siis majoittivat heidät katon alleen ilmaiseksi siskon ja miehen rakentaessaan omakotitaloa. Äitini ja isäni ovat oikeasti maailman kilteimpiä ihmisiä, ja minua raivostutti, kun äitini kiiruhti töistä kotiin laittamaan esim. ruokaa äkkiä, ettei tämä mies hermostu, kun ruoka ei ole pöydässä tämän tullessa "kotiin".
Jotain myös kuvastaa, että huusi tuolloin mm. vanhempieni koiralle, koko suvun kuullen, kun koira haukkui, että "turpa kiinni tai panen sua perseeseen". Ja siis ihan vakavalla äänellä.
käypä lukemassa sieltä keskusteluja
Siskosi on varmaan niin alistettu ja itsetunto tallottu maahan ettei uskalla tehdä suhteelleen mitään.
Pyydä häntä ottamaan selvää narsistisestapersoonallisuushäiriöstä.
Tai printtaa esim. narsistienuhrientuki.info asiatietoa. Miehelle ei asiasta kannata mainita kun on sairas niin on sairas ja asialle ei voi mitään.
En veisi lapsia noin häiriintyneen ihmisen vaikutuspiiriin ja tukisin siskoa irtaantumaan sairaasta suhteesta.
kuulostaa paljonkin mun mieheltä. eilen meni kaksi ovea rikki... miehet on perseestä.
Yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.