Meidän vuoden ikäinen poika on vain 73 cm pitkä
Kommentit (8)
mun tyttö oli vuoden ikäisenä 68 cm ja nyt 15-vuotiaana on reilu 165 eli ihan "normaali":)
Tosin tuo tyttö oli todella pieni vielä yläasteen alkaessa, mutta kasvoi sitten 7. 8.-luokkien välissä 17 cm vuodessa ja kiri muut ikäisensä kiinni!:)
oma poika ollut aina pieni, mutta kulkenut aika tarkkaan samaa käyrää kuin isänsä aikoinaan!
tyttö oli 1v neuvolassa 74cm. tasaseen tahtiinsa kasvanut, mutta nyt on tehny kunnon kasvupyrähdyksen. ikää nyt 21kk ja yhtäkkiä kasvanut ihan silmissä :)
Nyt 5,5-vuotiaana on n. vuotta ikäistään vanhemman pituinen. Kasvoi tosi reilusti pituutta 3-4-vuotiaana.
Nyt ikää 5 ja kasvaa ihan pikkasen alle keskikäyrän, eli tuskin jää mitenkään alimittaiseksi.
En kyllä käsitä mikä ongelma siinä on, jos ei satu olemaan ikäryhmänsä pisimpien joukossa. Älä pidä sitä minään maailmanloppuna, vaikka olisi keskimääräistä lyhyempi.
Mutta tosiaan meidän pojat on kasvaneet aiempaa nopeampaa tahtia 3-vuotiaasta eteenpäin. Alle kouluikäisiä ovat tosin vieläkin, joten en tietenkään tiedä kuinka pitkiksi kasvavat. Mutta kannattaa myös muistaa, että jotkut nuoret lopettavat pituuskasvun 16-vuotiaana, toiset kasvavat vielä armeijassakin niin, että pitää kesken palveluksen vaihtaa vaatekerta isompaan kokoon. Joten sen lopullisen pituuden näkee tosiaan vasta sitten parikymppisenä.
íhan pienenä meni -2 käyrälllä, mutta nyt -1 käyrää jo muutamia vuosia (on 6 v.). Me vanhemmat emme ole pitkiä, ja pojan ennustepituus onkin sama kuin isällään, 172 cm. Minusta ihan käypä pituus, en ymmärrä miksi kaikkien pitäisi olla hirveän pitkiä?
Tyttö meillä sitten kasvaakin +1 käyrää, mutta luulenpa ettei hänellekään tule niin hurjasti myöhemmin sitä pituutta. Itse nimittäin oli pitkä ikäisteni joukossa 11 v. ikään asti, sitten melkein kaikki menivätkin ohi (olen 162 cm)
mutta varmaan ihan keskimittainen kaveri tulee, lähivuodethan sen näyttää, miten alkaa kehittyä. Mun tyttäreni oli 1-vuotiaana 74cm ja ihan tähän saakka, täyttää kohta 8, ollut aina n. vuotta nuorempien kokoinen, mutta nyt jo saavuttaa ikätovereitaan, eikä ole läheskään lyhyin luokallaan.