Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiasta kiusataan

Vierailija
12.05.2009 |

Miten toimisit tällaisessa tilanteessa: Eräs pihapiirin lapsi on ottanut lapseni silmätikukseen. Tölvii, komentelee ja huutaa ulkoilun aikana. Kieltää juoksemasta, menemästä hiekkalaatikolle jne vaikka ei itse olisi lähelläkään leikkimässä. Varta vasten kiiruhtaa paikalle julma ilme kasvoillaan ja muiluttaminen alkaa heti. Olen puuttunut tilanteisiin, vaikutus ei kestä kauan. Pitäisikö minun puuttua tiukemmin kiusaamiseen vai antaa lapseni opetella puolustautumaan itse? Säälittää ja sydäntä särkee toisen puolesta, hiljaisena vaan kuuntelee : ( tämä toinen lapsi on vain hieman vanhempi, samalla tasolla ovat kehityksen kannalta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa otat tiukan linjan ja sanot hyvin tiukasti ja vihaisesti sille kiusaajalapselle että NYT LOPETAT!

Vierailija
2/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitä muuten oppisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puuttuisin asiallisen tiukasti. Ottaisin mahdollisesti asian puheeksi kiusaajan vanhempien kanssa. Ikävä tilanne kyllä on, jos joutuu toisten lapsia komentelemaan. En tykkäisi ollenkaan tilanteesta, varsinkaan jos puuttumisella ei nöytä olevan vaikutusta.

Vierailija
4/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alan puuttumaan jokaiseen ilkeään sanaan ja tekoon. Menee vaan kaikki voimat siihen, kuopuskin olisi kanniskeltavana ja kiikutettavana. Harkitsin kyllä myös "itsepuolustustaitojen" opettamista, mutta en kai voi käskeä 3-vuotiasta sanomaan ja huutamaan takaisin? Entä jos itse alkaa samanlaiseksi kiusaajaksi?

Ap

Vierailija
5/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin 5v pojat usein yrittävät kiusata omaa 3v poikaani ja kyllä sanon heti että nyt loppuu, aina niitä saa olla komentelemassa mutta kiusanteko loppuu heti kun napakasti komennan, pari kertaa olen myös ottanut poikien miekat pois kun ovat niillä huitoneet ja olen vienyt ne äideille kotiin asiani kertoen.

Vierailija
6/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias menee ilosta hihkuen muiden luo, muut joko huutavat "mene pois!!" tai sitten heidän äitinsä kiskovat lapsensa kotiin sillä minuutilla. Joka kerta. Minulla on iloinen, reipas ja toimelias pieni poika, joka tahtoisi vaan leikkiä muiden kanssa. Miksi te äidit näette sen pahana asiana? Vahdin aina itse vieressä ettei mitään tapahdu ja jos vahinkoja käy, pyydämme kyllä anteeksi.

Vierailija
7/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen äiti on myös pihalla, aika kuluu kännykkää näpytellessä.. Joskus puuttuu kiusaamiseen, joskus ei varmaankaan huomaa. Eikä hänenkään komentamisella tunnu olevan vaikutusta kuin hetkellisesti. Toki omakin lapsi uhmaa ja kiukuttelee, mutta tällaista järjestelmällistä kiusaamista en ole ikinä nähnyt. Osaakohan itseään sitten koulussa puolustaa, jos itsetunto poljetaan lyttyyn jo näin pienenä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä