Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirttäkää mut jos alan sanoa tytärtäni neidiksi!

Vierailija
16.12.2008 |

Tai prinsessaksi. Jotenkin aivan ä-lyt-tö-män rasittavan kuuloista!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
2/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessa tuli väkisinkin, kun prinsessaikä alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni jo VAATII ETTÄ häntä sanotaan PRINSESSAKSI!

Vierailija
4/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jos ois tyttö, niin varmasti kutsuisin neidiksi ja prinsessaksi! Hirttäkää mut, jos en kutsuisi!

Vierailija
5/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että neitinä pysyy.. prinsessa ei taivu, tällaisen suuhun, joka ollut itse vahvasti poikatyttö pienenä

Vierailija
6/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kyllä prinsessaa, kun ei yhtään tykkää prinsessajutuista!

On myös "lilla gumman" ja "lilla gubben" (pikku eukko ja ukko, vai mitenkä tuon nyt suomentaisi.. ;) ).

Vierailija
7/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei kyseessä sitten ole oikeasti prinsessa niin kuulostaa oudolta.

Mutta että neidissä olisi jotain pahaa? Mitä? Neitihän on naimaton tyttö/nainen ja sitä alaikäiset tyttäret (toivottavasti) ovat. Liittääkö joku neitiin jotain yläluokkaisuutta - siitäkö on kyse? En minä ainakaan.

Mielummin kutsuisin tytärtä neidiksi kuin tytöksi (kuulostaa korvaani tytöttelyltä noin negativisessa mielessä).

Vierailija
8/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAAAAARGGGGGHHHH!!!!!!

Vierailija
9/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aivan kauheelle, varsinkin kun se meidan neiti on yleensa sellanen pottunenanen arsyttava pikku rakanokka.

Vierailija
10/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meidän tyttö sitä ja tätä ja meidän poika sitä ja tätä jutustelua.

Ihan sama miksi vanhemmat lastaan kutsuvat niin jos ei osaa muusta puhua kuin tytöstä/lapsesta/prinsessasta/neidistä niin huonosti menee. Ei se nimi mua haittaa.

Vierailija
11/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sori en viitti liata käsiäni ;)

Vierailija
12/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu sitten vaikka herraksi jos se sun tai tyttösi oloa helpottaa...

Vierailija
13/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans oon kurkkua myöten täynnä työkaveria, joka koko ajan hokee "meiän neiti" sitä ja "meiän neiti" tätä. En mäkään sano poikaani herraksi.... Ehkä se neidittely ei häiritsisi niin paljon, jos kyseinen ihminen osaisi puhua muustakin kuin "neidistään"...

Vierailija
14/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suinkaan, että se olisi jotenkin "yläluokkainen" vaan sehän on hirmuisen alistava ja vanhakantainen nimitys. Neitihän määrittää tytön olemusta suhteessa miehiin. Pojat ovat "herroja" siviilisäädystä riippumatta, tytön arvo nousee "rouvaksi" vasta joko avioliiton tai riittävän iän myötä.

Vierailija
15/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein voi tuolla sisupussiluonteella kutsua prinsessaksi. Täti se on. Sellainen touhutäti.

Vierailija
16/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sano miestänikään herraksi, vaikka se sellainen onkin. Ja jos se alkaisi sanoa mua rouvaksi, niin hirttäisin SEN! ;D Yhtä ärsyttävältä kuulostaa tuo neidittely.

Ja prinsessasta vaan yksinkertaisesti tulee mieleen sellainen pilalle hemmoteltu, kaikkitietävä pikkutyranni. Kuinka moni poikalapsen äiti kutsuu poikiaan _muille ihmisille_ prinssiksi tai herraksi? Musta nuo neidittelyt yms. kuulostaa nimenomaan siltä, että pikkutyttö asetetaan "paikalleen" ja rooliinsa jo alusta lähtien. Naiseus on hieno asia, mutta neidittely ja prinsessaksi sanominen on tytöttelyä oikein omimmillaan.

Vierailija
17/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista olenko koskaan oikeassa elämässä kutsunut tytärtäni neidiksi, luultavasti jonkun kerran. Näillä Vauvan sivuilla sen sijaan sanon jatkuvasti neidiksi, koska oikeaa nimeä en halua käyttää ja neiti näppärästi erottaa vauvan muista perheen lapsista.

Livenä kyllä käytän itsestäni piruillakseni esim. nimitystä "keski-ikäinen rouvasihminen". Kieroutunut kun olen.

Vierailija
18/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun se taivutetaan neiTille ja neiTillä. aaargh.

Itse kutsun mielelläni tyttömme prinsessaksi mutta tuo neiti-sana on niiiiin ällö! Meinaa hermot mennä kun kuulen jonkun sanovan noin tyttärestään.

Lopettakaa se, pliiis!!!

Vierailija
19/19 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lopettaa.

Toinen vihokki on se esikko, mikä prkl esikko.

Vasikka, vesikko vai joku kukkanen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan