Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan ruokailut meneet hulinaksi, vinkkejä!!

Vierailija
11.05.2009 |

Tiedän, että olen tämän itse aiheuttanut, mutta nyt tarvin hyviä vinkkejä!

Tilanne meillä tämä, että yksivuotiaamme ei syö ilman, että on kasa leluja nenän edessä. Jos ei ole lelua kädessä, menee kädet nyrkissä suun eteen/suuhun ja kääntelee päätään poispäin lusikasta kuin mikäkin pöllö :). Tätä on jatkunut jo jonkin aikaa, mutta alussa ajattelin että pakko se on saatava hänet jotekin syömään. Mutta nyt tuntuu, että tekee sitä vain tottumuksesta tms.

Miten tästä pääsee eroon?!?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatka samaan tahtiin.

Vierailija
2/5 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapselle käteen oma lusikka, venttilimuki, leipäpala, vihannespaloja tms. ruokailuun liittyvää. Selität lapselle että nyt on ruoka-aika eikä leikkiaika (tuon ikäinen nimittäin ymmärtää jo yllättävän paljon). Usein tuo omatoiminen syöminen on niin hurmaavaa että lapsi syö siinä sivussa ihan huomaamattaan.

Jos ei syö, niin sitten ei syö. Nostat pois pöydästä etkä anna muuta syötävää ennen seuraavaa ruokaa. Kuulostaa julmalta, mutta pääsääntöisesti toimii kyllä.

(poikkeuksena tietysti muutamat harvat lapset jotka ovat niin itsepäisiä että kuolevat nälkään ruokalautasen äärellä, näitä ei onneksi ole kovin monia...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut pois ja niitä ei oteta takaisin. Ja linjan on pidettävä, yksi lipsahdus ja homma alkaa alusta (tai pahemminkin, kestää vielä kauemmin, kun lapsi on nähnyt, että saa periksi...).

Tietysti jos tilanne ei haittaa, aikakin korjaa... Harva teini vaatii leluja ruokapöytään.

Vierailija
4/5 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma värikäs lautanen, muki, lusikka ja tabletti ruokapöytään. Lusikka lapsen omaan käteen ja toinen äidille. Kun lapsi syö itse, ei leluillakaan ehdi leikkiä.

Vierailija
5/5 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lusikka, nokkamuki ja napostelupaloja. Samalla saat ruokavaliosta tosi monipuolisen eli samalla kun lapat lämmintä ruokaa suuhun, lapsi voi napostella sormipaloina leipää, kurkkua, porkkanaa, juustoa (kohtuudella) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme