Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs olette mieltä miehen äitienpäiväkäytöksestä?

Vierailija
10.05.2009 |

Juu, enpä uskonut itse täällä koskaan marisevani tästä aiheesta. En ole niitä naisia, joita miehen "kuuluisi" muistaa äitienpäivänä, vaan olen enempi sitä mieltä, että lapset muistavat ja isi auttaa heitä siinä, mutta... Perinteisesti meillä on äitien- ja isänpäivänä tuotu aamulla lahjat sänkyyn ja syöty iltapäivällä toisen vanhemman yhdessä lasten kanssa laittamaa kakkua.

Mies oli perjantaipäivään (siis ei iltaan) saakka työmatkalla, eilen olimme sukujuhlissa. Tänä aamuna mies koisasi yli kymmeneen ja minä nousin ensin ylös ja laitoin lasten kanssa aamupalaa. Lapset ovat tehneet koulussa ja päiväkodissa kortit ja kai jotain lahjojakin, mutta jollakulla joku oli vähän kesken ja tarvitsisi isänsä apua sen viimeistelemiseen, mitä isä ei ole "ehtinyt", joten lahjani ovat edelleen saamatta.

Klo 13 mies ilmoitti minulle, että hänellä ei ole vielä mitään suunnitelmia kakun suhteen, ajatteli miettiä asiaa sitten kaverinsa klo 16 alkaneitten tupaantuliaisten(!) jälkeen kun joskus tulee kotiin. Piti siis itsestäänselvänä, että hän menee juhlimaan noita tupareita, joihin ainoastaan hän on kutsuttu, ei perhettä. Jääkaapissa ei kakkutarvikkeita ole. Minä sitten yhden jälkeen aloin (mielenosoituksellisesti, kyllä) leipoa olemassaolevista tarvikkeita mitä pystyin. Mies suuttui, kun en ottanut lapsia mukaan leipomiseen ja tehnyt heidän kanssaan, vaikka on äitienpäivä ja haukkui minut pataluhaksi siitä, että en ole hänelle etukäteen kertonut mitä pitää tehdä ja milloin sekä hankkinut hänelle tarvikkeita siihen.

Nyt sitten olen keskenäni kotona lasten kanssa kun mies juhlii kaverillaan. Lahjat eivät ilmeisesti ole vieläkään valmiit, kun en ole niitä saanut. Mies tulee ehkä joskus tai sitten myöhemmin. Hänellä olisi ollut ihan hyvin aikaa käydä kaupassa perjantai-iltana tai eilen jossain välissä tai hän olisi voinut kertoa perjantain ruokakauppaostokset hoitaneille vanhemmilleen (olivat lapsenvahteina), mitä sieltä haluaa. Kyse ei ole siitä, ettei hän osaisi, hänellä pysyy keittokirja kädessä ihan yhtä hyvin kuin minullakin ja osaa kyllä tehdä kakkuja miten päin vain.

Onko lupa vetää herne nenään?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli vähän tökerö, olisi ehtinyt yhtä sun toista tehdä valmiiksi kun ei sullakaan vaatimustaso ollut mikään huikea, minkä mies varmaan tiesi.. Ennen kaikkea, jos oli päättänyt lähteä tupareihin, niin äitienpäivän muodollisuudet/velvollisuudet/ym. hoidetaan alta pois. Vähemmästäkin tulee känää!!

Olen pahoillani puolestasi. Mutta miehet on joskus tuollasia.. meilläkään ei kakkua näkynyt, vaikka tytär vaati isäänsä tekemään. Arvasin, että siihen menisi koko päivä ja äidin hermot (jo ajatuksesta), niin ehdotin, että paistaisivat vohveleita jos teen taikinan. Salaa tein tupla-annoksen, niin saipahan mies paistaa niin että tuntuu.. vohveleita rakkauvella.. =0))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla