Siis voinko oikeasti menettää äitiysavuktuksen tai äitiyspäivärahan..
kun hekemus toimitettiin Kelaan liian myöhään? Toimitin itse ajoissa työnantajalle- aika viimetipassa tosin ja työnantaja toimitti Kelaan alle 2kk ennen la:ta eli liian myöhään. Nyt tuli Kelalta selvityspyyntö ja uhkaus, että saatan menettää tuet. Voiko olla mahdollista??:(
Kommentit (13)
jos olisin itse mokannut. mutta tämä oli ihan työnantajasta kiinni:(
jos olisin itse mokannut. mutta tämä oli ihan työnantajasta kiinni:(
kela yritti evätä äitiyspäivärahan vedoten siihen ,ettei sitä ollut haettu etukäteen. Sain 3 selvityspyyntöä, kun vihdoin meni läpi, sain takaisinmaksuvelvoitteen perusteettomasta kotihoidontuesta, kun sitä oli maksettu "yhtäaikaa" äitiyspäivärahan kanssa. Kaikkineen prosessi kesti 8 kk ja tuon ajan olin maksuestossa, eli ennen kuin kela setvi omia päätöksiään olin vailla rahaa.
t.4
Mun äiti ei käyny kertaakaan neuvolassa raskausaikana ja sai silti äitiyspäivärahan ja pakkauksen....
jos käy parikertaa raskauden aikana lääkärissä
Mun äiti ei käyny kertaakaan neuvolassa raskausaikana ja sai silti äitiyspäivärahan ja pakkauksen....
siis joskus 70-luvula :DD voi varmaan verrata
Mun äiti ei käyny lääkärissä eikä ultrassa tai missään...Toki asia piti kelassa selittää ja perustella,että miksi ei...
selvityksiä varmaan saat kirjoittaa, ja pyydä nyt ihmeessä se työnantajan näkemys asiaan myös esille...jos kerran siltä puolelta hakemukset ovat myöhästyneet. Vaikka oma moka tietysti jos olet vetkutellut, ei ne palkkatoimistossakaan päivässä niitä papereita ehdi ruuhka-aikana kuntoon laittaa.
selvästi mainitaan papereiden viimeinen palautuspäivä ja siitä on pidettävä kiinni. tuskin menetät mutta onhan se mahdollista