KOTILOT eli kolmatta odottavat ***toukokuu09***
Aloitan taas uuden kuukausipinon =)
En ainakaan huomannut että olisi jo olemassa.
Kommentit (14)
Niinhän siinä sitten kävi, että poika halusi itse päättää syntymäpäivänsä eikä suunniteltu sektio päivvä 18.5 vissiin sopinut nimittäin lähti syntymään torstaina 14.pvä ja sitten 15.pvä perjantaina syntyi kiireellisellä sektiolla.
Pääsimme kotiin maanantaina ja kaikki on mennyt ihanasti. Nyt juuri nukkuu sylissäni ja kirjoitan vasemmalla kädellä, vaikeaa, joten kirjoittelen myöh. lisää:)
Hilpeää helatorstain aattoa toiv. tiuhti ja suloinen poika
Ihanaa ja paljon onnea pojasta!!! Tulet kertomaan tarkemmin synnytyksestä kunhan jaksat!?! Onnea vielä kerran!
Minulla on todella tylsää!!! Viime vkon to-la olin rajussa ripulissa ja nyt kun siitä toivuin niin iski kaamee flunssa kuumeen kera! Ei vaan jaksais sairastaa.
Maanantaina oli äippäpoli ja diabetespoli, ei tarvi onneksi insuliineja! Mutta kontrolliaika tuli vielä 4vkon päähän.
Eka kertaa olin käyrässä, jossa tuli pari kivuliasta supistusta. Lääkäri teki alatutkimuksen ja otti todella todella kipeetä! Vauva on ihan alhaalla jo, mutta onneksi kohdunsuu oli kiinni ja kaulaakin oli vielä jäljellä 2cm (uä 4cm). Nyt sitten kontrolli 2vkon kuluttua ja siitä eteenpäin joka viikko. Ei tule neuvolakäyntejä enää sit ollenkaan ellei tule jotain ekstraa.
Vauva ultrattiin myös ja painoarvio on vain 1,8kg eli todella pieni. Ei ainakaan sokerit ole vaikuttaneet vauvan kokoon. Nyt sitten selvisi vihdoin ja viimein myös sukupuoli =)
mp73 ja Sissi 33+3
Tässä on uusi mamma joka odottaa kolmatta lasta, tosin yksin. Mulla on jo kaksi poikaa, 11 ja 3, ja nyt on neljässä ultrassa sanottu että tyttö on tulossa =) Kivaa vaihtelua!
Laskettu aika mulla on syyskuun 22. pvä (ultran mukaan). Ru:ssa pari viikkoa sitten kaikki näytti olevan erittäin hyvin, yläkäyrillä mennään. Mulla on äippä-poli kesäkuun alussa, koska mulla oli sairaalabakteeri virtsassa,mutta onneksi se on nyt poissa =) Silloin aion pyytää uuden käynnin raskauden loppupuolella, että saa kokoarvion. Eka lapsi painoi 4,3 kg, ja toinen 3,7 kg, ja toisen kanssa ei sentään liidelty yläkäyrillä. Onko teidän lapset olleet samankokoiset, vai onko painot ollu ihan erit? Entäs synnytykset, onko ne olleet samankaltaiset kestoissa ja kivuissa? Omasta mielestä eka synnytys oli helpompi, silloin sain petidiiniä ja ilokaasua,ja kestin suht hyvin. Ongelma enemmän oli se että vauva ei laskeutunut, ja ponnistusvaihe kesti melkein tunnin (ja pää oli 38,3 cm, joten ei ihme että kesti pusertaa). Toisessa taas supistukset oli aikas tehottomat, ja synnytys kesti 3 h pidempää kuin eka (eli 14 h), mutta ponnistaminen oli paljon helpompaa eikä tullu ku 3 tikkiä, kun ekan jälkeen oli 22. Tietysti vähän jänskättää miten jaksaa yksin, jos kukaan ei pääse mukaan.
Tällaista täällä tänään =) Voikaa kaikki hyvin!
vuma ilmoittautuu kotiloihin...kolmannen kerran!!
Yritystä on ollut kohta jo kolme vuotta ja takana kaksi keskenmenoa 06/07 ja 06/08. Kirjoittelin pitkään, vielä viime vuoden loppupuolelle asti kolmoskuumeilijoissa, mutta sitten iski masennus ja kyllästyin sielläkin roikkumiseen kun suurinpiirtein kaikki muut kävivät vaan "kääntymässä" siellä. Täällä on kyllä tuttuja nimimerkkejä, mp3 ja mannaryyni ainakin. En tiedä muistatteko mua vielä?
Nyt sitten sain "yllätysplussan" (voikohan niin sanoa :-)) viime lauantaina. Ei mitään muita oireita kuin metallin maku suussa. Hetken mielijohteesta testasin ja tuloksia odotellessa kirosin taas malttamattomuuttani. Mutta sieltähän nousi kaksi viivaa herkkään testiin! Piti vielä varmistaa, etten vahingossa käyttänyt ovistestiä.
Pelottaa ihan kauheasti, edelliset (keskeytyneet)keskenmenot paljastuivat ensimmäisessä ultrassa 9+ ja 10+ viikoilla. Toisaalta taas onnellinen että olen raskautunut.
Itsestäni sen verran, että olen pian 35, kahden pojan, 01 ja 03, äiti. Iltatähteä pukkaa.. LA näillä näkymin 2.2.2010 mutta todennäköisesti aikaistuu kun kierto 22-25 pv.
vuma rv 4+3
Aika samoissa mennään :) Mullakin raskaus aivan alussa ja la olis laskurin mukaan 29.1. Tod.näk. aikaistuu muutaman päivän.
Oireina ainoastaan aristavat rinnat ja mieletön turvotus alavatsalla. Muistan hyvin tuon turvotuksen kun sitä oli molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa. Välillä ei meinaa farkut mennä jalkaan. Sitten kun turvotus helpottuu, alkaakin jo vauvamasu kasvaa.
Vähän jänskättää että kuinka nopsaan se masu kasvaa näin kolmannessa raskaudessa. Kunpa painoa ei tulisi kamalasti ja muutenkin menisi kaikki hyvin.
Minsku rv 5 + 1
meillä on menossa nyt 19 viikko... eli 18+4, eikä vielä mitään varmaa merkkiä potkuista... alan olla kärsimätön.. vasta parin viikon päästä rakenneultra.. mulla kanssa keskenmeno tämän vuoden tammikuussa rv 7... tulin heti uudestaan raskaaks ja nyt jännittää ku asukki ei oo mitään merkkejä antanut, muistaakseni kun toista odotin, ekat potkut tuli viikolla 16. kumpa kaikki ois hyvin...
Hei vaan kaikille kotiloille pitkästä aikaa!! En ole pariin kolmeen viikkoon jaksanut/ehtinyt kirjoittelemaan tänne.
Pikkukeiju: Joko olet käärön saanut syliin? Tulehan kertomaan synnytystarinasi. Muillekin sama juttu, olisi kiva lueskella että miten synnytykset ovat sujuneet.
Tiuhti07: Sinulla myös sektio päivä lähestyy, toivotaan että kaikki menee hyvin!
Hurjan paljon oli uusia kotiloita ilmoittautunut mukaan! Tervetuloa vaan kaikille! Kiva lukea kolmosta odottavien juttuja ja mietteitä.
On: Minä siis narahdin sokereista ja seurannassa edelleen, onneksi ei ainakaan vielä tarvi insuliinia. Sairaslomalle jouduin/pääsin äippäloman alkuun saakka =) Outoa kylläkin kun ei tarvitse enään töihin mennä, eiköhän tähän totu! Viime viikolla siis äippäpoli käynti sokerien vuoksi ja seurantaan jouduin, vauva ultrattiin ja oli ihan normaalin kokoinen ainakin vielä 1350g (rv 30+2). Ensi viikolla on neuvolakäynti ja kontrolli äippäpolille on 18.5. ja silloin selviää insuliinin käyttöönotto, toivon että ei tarvitsisi sitä aloittaa ollenkaan. Yritin taas udella vauvan sukupuolta, mutta kätilö ei nähnyt varmaksi vieläkään kumpi siellä masussa on... napanuora oli jalkojen välissä joten ei näkynyt, vaikka minullekin näytti!!! Salaperäinen tyyppi, kun ei halua värkkejään paljastaa vieläkään! Onneksi ultrataan vielä, josko saisin kuitenkin tietoon ennen syntymää!
Eipä muuta ihmeellistä, välillä supistelee jo mukavasti kipuillen. Turvotus on aika kova ja päänsärky vaivaa välillä.
mp73 ja Sissi rv 31+3 laskettu aika 5.7. eli vajaa 2kk!!!
Onko täällä kotiloita enään ollenkaan?? =)
Ihanaa kun aurinko paistaa! Kesä lähestyy ja kohta saadaa kääröt syliimme!!! Ei malttais odottaa...
mp73 ja Sissi rv 31+5
Kolmattani tosiian odotan, laskettu aika on 28.10 eli vielä suht aluilla ollaan, kuitenkin jo pahimman epätietoisuuden ohitse! sain tammikuussa keskenmenon ja olen ollut kovin huolissani tästä nyt... 05 ja 07 syntyneet tytön tylleröt, odottavat innolla sisarusta jo nyt :)
hups, enhän mä heti tajunnu et oli touko vauvoista kyse...
Nallemakarooni: olit kyllä ihan oikealla palstalla: kolmatta odottavia ollaan. Toukokuuta mennään, eli siitä se otsikossa. :)
Mulla on raskaus nyt vähän yli puolen välin. Mitään auvoista keskiraskauden olotilaa en ole vielä ehtinyt kokemaan. Olo vaihtelee tosi paljon, on hyviä ja energisiä päiviä, mutta sitten myös sellaisia, ettei jaksa juuri mitään ja maha painaa ja tuntuu pinkeältä. Nytkin iltaa kohden pahentunut. (Ihme sinänsä että vielä valvon. Normaalisti menen 9 maissa nukkumaan, mutta nyt kyllä torkahdin pienet unet aika myöhään 6 jälkeen.) Aika herkästi tuntuu välillä menevän maha kovaksi ja aiheesta puhuttiin neuvolassakin tänään. Kätilö-terveydenhoitaja tunnusteli mahaa ja sanoi sen vaikuttavan ihan normaalilta, ei mitenkään erityisen supistus-herkältä. Mutta että lepoa aina ja tarpeen mukaan. Täytyy siis kuunnella itseään ja malttaa olla rehkimättä liikaa. Parin viikon päästä on lääkärintarkastus, missä tulee tarkistettua paremmin, ettei vaan mitään muutoksia ole vielä kohdunsuulla tapahtunut.
Neuvolakuulumiset muutenkin ok. Omat arvot kunnossa ja vauvan sydänäänet sopivat. Kovasti liikkuu pikkuinen ja potkut tuntuvat aika mojovina jo välillä. Mukavahan niitä on tunnustella. Lapsetkin mielellään kokeilevat ja käyvät toisinaan juttelemassa vauvalle. :)
Äitienpäivä lähestyy ja lapset jo toivat 'salaisuuksiaan' päiväkodilta. Ihastuttavia askarteluja oli tehty. Tuli niistä hyvä mieli.
Eipä kai ihmettä muuta. Kaunista kevätaikaa, kun aurinko on paistanut ja saatiin e-Suomeen viimein vesisateitakin väliin. Nyt vihertää jo upeasti.
Iloista äitienpäivää ja toukokuuta kaikille kotiloille!
Nurmeliini 22+6
Ihanaa äitienpäivää teille kaikille!
Me tulimme juuri korkeasaaresta joka on meidän perinteinen äitienpäiväretkikohteemme yhdessä minun vanhempieni kanssa; ihana reissu oli taas. Mentiin hakaniemestä lautalla ja tuli niin kesäinen fiilis:)
Olen aivan pyörällä päästäni kun enää viikko siihen kun vauvamme syntyy, huh miten jännää mutta niiiiiiiin mahtavaa!!!!!!!!
Toivon vain että leikkaus menisi hyvin, edellisen synnytyksen (03/03) jälkeen olin kuukauden naistenklinikalla kun kaikki meni pieleen. Mutta sepä ei ollutkaan suunniteltu sektio kuten nyt.
Perjantaina käytiin ostamassa tukisukat, jotka on vedettävä jalkaan ennen sängystä nousua leikkaus aamuna eli 18.maanantaina. Ne ovatkin aika erilaiset kuin mitä olin tukisukista kuvitellut, tosi mukavat jalassa joskin aika hankalat "asettaa"...mies saa auttaa asiassa!
Nyt palaan pihalle perheen pariin grillailemaan, kävin hieman sisällä huoahtamassa ja pitämässä jalkoja vaaka-asennossa. Turvotukset ja närästys ovat hieman vaivaavia mutta muuten olen hyvä kuntoinen..voisin hyvin olla raskaana vielä vaikka kuinka kauan.
Mutta myönnän että alan vähitellen olemaan hyvinkin innokas ja utelias tapaamaan uuden perheen jäsenemme, kenestä toistaiseksi tiedämme vain sen että hän on poika:)
Iloista viikon alkua kaikille ja kirjoitelkaa kuulumisianne, niitä on aina yhtä hauskaa lukea:)
t. Tiuhti07 rv38+1
Neuvolakäynti takana, kaikki hyvin!
Hb oli jopa 140, nyt mun pitää lopettaa noi monivitamiinitkin. Paino oli menny 2vkossa alas -100g hyvä niin. Painoa tullut n.9kg eli aika vähän! Aikaisemmissa raskauksissa tuli 20kg. Vauva on raivotarjonnassa ja se on kyllä jo tuntunutkin vajaan kuukauden. Pää on vielä onneksi aika ylhäällä. Verenpaine oli tosi hyvä ja sf-mitta 30cm eli keskikäyrän yläpuolella mennään edelleen. Seuraava neuvola-aika on 1.6.
Mulla on ensi maanantaina aika äitipolille, jossa taas ultrataan. Katsotaan nyt sitten miten on vauva kasvanut ja selviäisiköhän vihdoin ja viimein onko tyttö vai poika.... =)
Mukavaa odotusta kaikille! Voidaan paksusti.
mp73 ja Sissi 32+2
ol tipahtanut jo kolmannelle sivulle.
Täällä meillä tultiin ekaan pyöreeseen viikkoon. Ja samalla vanhennuttiin. No, ei kuulostaa neää niin pahalle kun jossain vaiheessa esittelin ihteni 20 vuotiaaksi kahden lapsen äidiksi..Joulukuussa voinkiin sanoa että olen 23 vuotias kolmen lapsen äiti. Kuluspa tämä aika hiukan nopeemmin..
T:M_K rv tasan 10