Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tekemässä hyydykekakkua rahkasta... APUA!?

Vierailija
04.05.2009 |

Eli juu, olen tekemässä hyydykekakkua ja olin aikeissa tehdä rahkasta sen hyydytetyn osan joka on usein tehty tuorejuustolla...

Kuullostaako ihan hullulta jos teen sen pelkästä rahkasta? Eli vanilija rahkaa ja tavan rahkaa... Vai tarttisko siinä olla kuitenkin vaahdotettua kermaa?

Ja mitenköhän noi liivatteet laskis...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästä rahkasta voi tehdä hyydykekakun ihan hyvin. Ilman kermavaahtoa siitä tulee tiiviimpi rakenteeltaan. Kerma- tai valkuaisvaahto tekee täytteestä kuohkeamman.

Liivatteiden määrä.. jaa-a. Riippuu tietenkin täytteen määrästä, voitko kokeilla soveltaa jonkun muun vastaavan ohjeeseen, eli jos on suunnilleen sama määrä "tavaraa", niin sen mukaan liivatteet..? Sanoisin perstuntumalta, että 4-6kpl kuitenkin.

Vierailija
2/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kiinteys asiaa minä vähän ounastelinkin. Halusin vielä vähän varmistusta.

Kakku on meinaan menossa anopilleni joka tarjoaa sitä vierailleen... En tahdo nyt välttämättä mitään huonoja yllätyksiä :) Täytynee hakea kaupasta vaahtoutuvaa tarviketta mukaan.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuorejuustohan on aika ns mautonta, vähän hapanta ja kerma taas on makeeta. Rahka on hapanta.

Hellapoliisin nettisivuilla on ohje valkosuklaakakusta ja kun maistoin sitä, sekin tuntui ei niin makeelta, varsinkin jos lahjaksi viet en kyllä muuntelis. Teet sitten kun himassa teet itsellesi, jos haluat välttämättä korvata jotain. Liivatteen kanssa on sama juttu, jos laitat liian vähän, koko juttu lässähtää, eli en vaan ymmärrä miksi tekisit toisin. Mun mielestä se vanilijarahka ei juurikaan tavallisesta rahkasta eroa, hapan maku tulee kummastakin läpi.

Vierailija
4/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilut tehdään kotona ja testataan onko hyvää ja sitten jos tuote on ok sitä voidaan valmistaa muillekin.

Reseptin pitää toimia, et voi tehdä mutulla

Kuka voi vetää pelkkää rahkaa joka on hyydytetty - ei kukaan

Vierailija
5/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyydykekakussa oli täytteenä vatkautuvaa vaniljavaahtoa ja tuorejuustoa launperin, juuston korvasin rahkalla ja hyvä tuli, liivatteita meni 5kpl täytteeseen ohjeen mukaan. Onnistuu ihan hyvin, mutta ihan pelkkää rahkaa en tosiaan menisi laittamaan.

Vierailija
6/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en edes itse ajattele, että "korvaan" tuorejuuston jollakin, välillä laitan rahkaa, välillä tuorejuustoa... Ihan fiiliksen mukaan. Mutta minustakin hyydykekakku vaatiin myös kermavaahdon tai vaniljavaahdon rahkan/tuorejuuston lisäksi.

Vierailija
7/7 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilut tehdään kotona ja testataan onko hyvää ja sitten jos tuote on ok sitä voidaan valmistaa muillekin.

Reseptin pitää toimia, et voi tehdä mutulla

Kuka voi vetää pelkkää rahkaa joka on hyydytetty - ei kukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan