Onko olemassa mitään pahoinvointi lääkettä raskauspahoinvointiin?
Kommentit (15)
Lastentarvike myy jotain magneetteja laitettavaksi ranteeseen ja pitäisi auttaa. Ei kokemusta, näin kassalla paketteja kun kävin siellä ostoksilla.
JOstain luin että joku on saanut apua b-6 vitamiinista ja postafen pahoinvointi lääkkeestä. Onko kukaan kokeillut niitä?
Siis ihan oikeasti on olemassa Panadolia ja b -vitamiiinia paljon tehokkaampia lääkkeitä.
Läääkri voi kirjoittaa sulle Primperan -lääkkeen (tai jotain tuohon suuntaan se nimi meni), se auttaa. Mun monellakin kaverilla on tuota; pari joutuu ottamaan sen suppona (!!!), kun _mikään_ ei pysy sisällä. Sitä toki on tablettinakin.
kahdessa raskaudessa juomalla Beroccaa, kannattaa kokeilla. Nyt se ei kyllä enää maistu :)
mulla olisi kotona jo valmiina noita primperan lääkkeitä. Kannattaisiko kuitenkin käydä ensin lääkärissä tai soittaa jonnekin voinko niitä ottaa? Olo on ihan hirveä!!!
että kai se joskus auttoikin, mutta seurauksia näkyy edelleen...
Ainakin täällä Lpr:ssa liikkuu 2 veljestä pyörillä...
Syö koko ajan vähän, liiku ja odota. Kyllä se menee viimeistään 42 viikon kuluttua ohi... :/
tuoretta inkivääriä kannunpohjalle, kaada kiehuvaa vettä päälle ja anna seistä vähän aikaa. Siivilöi kannuun, tarkista maku, ettei ole liian väkevää. Sekoita vähän hunajaa joukkoon jos haluat. Siemaile pitkin päivää lämpimänä ja haaleana. Minua auttoi.
Kuulin ystävältäni että Egyptissä odottavat äidit hoitavat pahoinvointiaan sitruunalla.
Itsekkin kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista raskausaikana, oksentelin vielä viikolla 40. Sitruunaa en kyllä tullut kokeilleeksi, ei oikein houkutellut ideana.
mutta ei niitä mielellään "turhaan" määräillä. Yleensä vain hyperemesis gravidarum-tilanteissa. Ei sitä pahoinvointia loppujen lopuksi kauan kestä, vaikka sillä hetkellä tuntuukin että kuolema korjaa hetkenä minä hyvänsä;)
Mikään ei pysynyt sisällä ja olin jos tiputuksessa. Lääkäri meinasi että tilani on lapselle vaarallisempi kuin lääkkeiden syönti. Postafen on vanha lääke eikä mene istukan lävitse. Alun perin kehitetty tähän tarkoitukseen vaikka käytetäänkin matkapahoinvointiin, saa ilman reseptiä. Mutta en kyllä ottais ilman lääkärin reseptiä.
... mä menin ihan tokkuraan siitä ja vaan nukuin. En esim. olisi voinut hoitaa esikoista, jolla oli onneksi hoitopaikka koska olin sairaslomalla töistä. Autolla ei voi ajaa. Ruoka kyllä pysyi lähes kokonaan sisällä, vaikka kuvotus ei lakannut ollenkaan. Ei ollut mukava syödä, mutta kaikkensa sitä tekee syntymättömän vuoksi. Eli ei se lääke mitään oikotietä onneen tuo.
Farmaseutti sanoi apteeksissa, että tuota ei sit ainakaan raskaana ollessa saa syödä. Mun piti sitten sanoa, että olen jo yhden paketin syönyt lääkärin määräyksestä...
joka ei auttanut yhtään ja jouduinkin sitten rv 20 osastolle tiputukseen. Sellaiseen lievään pahoinvointiin on auttanut sirtuuna mutta pahemmanlaatuisen ei valitettavasit mikään. Kuulemma apteekissa myydään jotain rannekkeita jotka auttoivat yhtä tuttavaani.
37+4
Koitin nukkua mahdollisimman paljon niin ei tarvinnu sitä oloa miettiä,. Voi että se oli niin kauheeta että mietin keskeytystäkin silloin. Mut kyllä se ohi menee :) Viikkoja 34 :)
Paitsi vähänväliä syöminen. Jotain raikasta ja kevyttä.