G: Antaisitko adoptio-oikeuden rekisteröidylle miesparille?
Kommentit (15)
Nimenomaan perheen sisäisen adoptio-oikeuden. Jos toinen adoptoi toisen biologisen lapsen, niin lasta ei revitä juuriltaan, jos biologiselle isälle tapahtuu jotakin.
En tiedä miksi pitäisi perustella. Samalla perusteella kuin antaisin aviossa oleville heteropareillekin.
koska ei ole mitään syytä evätä sellaista oikeutta
sisäisen ja ulkoisen.
Miehethän voi yksin adotoida, homomiehetkin. Miksei sitten kaksin?
koska mun mielestä lapsella pitäis olla isä ja äiti, ei kahta jompaa kumpaa. Mutta taidan olla vanhanaikainen... tai sitten tiukkis...
Olin aikoinaan vastaan lesbo ja homoavioliittojakin kunnes menin itse naimisiin ja tajusin kuinka mieletöntä on olla näin rakastunut.
Nyt äitinä minulla ei ole mitään oikeutta kieltää keneltäkään vanhemmuus jos hänellä on siihen mahdollisuus.
perusteluna: Miksi ei? Ei ole yhtään järkevää syytä kieltää.
vakaan kasvuympäristön. siis vanhemmiksi äidin ja isän.
MIESTÄ, seksipuuhilla ei ole sen kanssa mitään tekekmistä. Ilman muuta antaisin adoptio-oikeuden lesboille. Itselläni on mies jolta ei oiken tunnejutut luonnistu, joten en enkä haluaisi antaa lasta kahdelle vastaavalle jörrikälle. Mutta toisaalta varmasti on toisenlaisiakin miehiä, joten miksipä ei. Tuskinpa homot jörrikät ihan heti on lapsia muutenkaan haluamassa?
koko kysymyksen asettelu on väärä. Oli kyseessä sitten hetero- tai homopari, ei mielestäni voida lähteä kenenkään oikeudesta saada adoptoida. Ainoa oikea lähtökohta on lapsen oikeus vanhempiin ja rakastavan kodin ilmapiiriin. Rakastavan kodin ja hyvän kasvatuksen tarjoavat vanhemmat voivat milestäni olla niin heteroita kuin homoseksuaaleja.
EN ANTAISI PARINA . YKSILÖLLE EHKÄ .johtuu siitÄ ETTÄ KULTTUURIMME ON NIIN HOMO VASTAINEN.....TÄMÄ ON PARADOKSI KOSKA ILMAN HOMO PERHEITÄ EI SYNNY HYVÄKSYNTÄÄ.TÄSSÄ ON NIIN MONTA KYSYMYSTÄ MIETITTÄVÄNÄ,.ALKOI AHDISTAA ...TIEDÄN MUN MIELIPITEEN VOI KUMOTA LAPSIKIN ....TÄSTÄ SAISI VÄITÖSKIRJAN
Ulkomailta tapahtuvat adoptiot tehdään kehitysmaissa, joissa homoseksuaalisuus on rikos.
Lapsella on oikeus isään ja äitiin. Isältä opitaan isän rooli ja äidiltä äidin rooli. Ihna jo peruspsykologian alkeita tämä. Mies ei voi olla äiti.
Missään tutkimuksessa ei homovanhempien lapsilla olla todettu sen enempää mielenterveysongelmia, rikollisuutta tms. kuin heterovanhempien lapsillakaan, eikä homojen lapsista tule myöskään sen useammin homoja/lesboja kuin heteroidenkaan lapsista.
Lasten mt-ongelmiin, rikollisuuteen jne on todettu olevan vaikutusta kodin ilmapiirillä (kylmä, rakastava, välinpitämätön, huolehtiva jne) ja sillä miten vanhemmat välittävät lapsestaan ja sen osoittavat, ei sillä mitä he tekevät sängyssä.