Terveyskeskukset ja sairaalat eivät pysty hoitamaan sikainfluenssan järjestelyjä
On päivänselvää, että Suomessa tullaan olemaan muutaman viikon tai kuukaudne päästä paniikissa. Terveyskeskukset ja sairaalat eivät pysty hoitamaan tavallisiakaan tautitapauksia ruuhkatta, miten sitten pandemian!?!?
Asun Oulussa. Olen yrittänyt useita kertoja saada lapsilleni hoitoa terveyskeskuksesta, mutta sinne ei pääse edes soittamalla läpi. Ei yhtään ainutta onnistunutta kertaa viimeisen kahden vuoden aikana! Olen tehnyt asiasta valituksenkin terveydenhuollon johtoon mutta en ole saanut mitään vastausta. Kerran menin paikalle mutta ruuhka oli valtava ja hoitajan kun nappasin käytävältä niin hän kertoi vain että on lääkäripula joka on jatkuva ja aiheuttaa ongelmia.
Itse käytänkin siis näissä tilanteissa yksityistä palvelua. Se maksaa mutta onneksi olen töissä.
Kertokaapa siis minulle, miten on mahdollista järjestää näin kaoottisessa terveydenhuoltojärjestelmässä toimiva hoito esimerkiksi kokonaiselle perheelle joka mahdollisesti sairastuu vakavaan influenssaan? Ja näitä perheitä on satoja ja tuhansia, jos pandemia iskee. Onneksi kesäaikaan voi jonottaa ulkona ja laittaa väliaikaissuojia mutta haaste tästä tulee.
Onkin siis naurettava väite terveysministeriltä että ei kannata huolestua tai joutua paniikkiin. Tottakai tämä huolestuttaa, kun huolestuttaa jo ihan tavallisten sairauksien hoidon surkea taso!!!