Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomes tutkitaan jo influenssanäytteitä! Joko se on täällä????

Vierailija
29.04.2009 |

.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun selvitellään minkälaisia kantoja ympäri maailman kulkee - eli ihan rutiinia

Vierailija
2/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä lensin LA:n kautta viikonlopppuna ja nyt on alkavan flunssan oiretta... Tosin kaverilla on ollut ihan tavallinen kevätnuha, sitä se todennäköisesti on mullakin...

Mutta jos kuulette Savosta löydetyn ensimmäisen sikatartunnan, niin se olen sitten mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkivat kuumeilevia Meksikosta tulijoita. Tutkivat sikainfluenssanäytteitä.

Vierailija
4/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNN:n haastattelemien asiantuntijoiden mukaan syy taudin tappavuuteen juuri Meksikossa saattaa johtua siitä, että tautia on esiintynyt Meksikossa kauemmin kuin virallisesti on ilmoitettu.

- Tartuntoja saattaa olla Meksikossa enemmän kuin nyt on ilmoitettu, sillä tapauksia ei ole aina pystytty tarkkaan laskemaan. Myös lievistä oireista kärsiviä saattaa olla enemmän, mutta tilastoihin ne pääsevät vasta tilan ollessa vakava, Maryn McKenna kertoo CNN:lle.

Elinoloilla merkitystä?

Asiantuntijoiden mukaan suurin osa Meksikossa sikainfluenssaan kuolleista olivat erittäin köyhistä oloista, eikä heidän perusterveydentilansa ollut välttämättä hyvä. Tautiin sairastuneet eivät myöskään ole aina saaneet hoitoa tarpeeksi ajoissa, jos ollenkaan. Lääkehoito sikainfluenssaan tulisi aloittaa välittömästi taudin oireiden puhkeamisen jälkeen.

- Tauti on tappanut ihmisiä, jotka eivät ole ole olleet terveitä elinolosuhteittensa vuoksi, Meksikon entinen terveysministeri Julio Frenk kommentoi kanavalle.

Tavallinenkin influenssa voi johtaa vakaviin seurauksiin. CNN:n mukaan esimerkiksi Pohjois-Amerikassa kuolee vuosittain 36 000 ihmistä influenssasta seuranneisiin komplikaatioihin.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan tieto sikainfluenssan vakavuudesta selviää kahden kolmen viikon kuluessa.

- Sitä ei esimerkiksi tiedetä vielä, kuinka herkästi tauti tarttuu, miten vakavia sairastumiset voivat olla miten pitkiä tartuntaketjut ovat, sanoi ylijohtaja Juhani Eskola maanantaina.

Jos sikainfluenssa leviäisi laajasti Suomeen, tautiin tepsivät lääkkeet riittäisivät viranomaisten mukaan kaikille sairastuneille

Lähde: Iltalehti

Vierailija
5/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi influenssakanta, joka on enimmäkseen vaaraton, ja tullut ilmi huonon terveydenhuollon toimien kautta vasta näiden valitettavien kuolemantapauksien kautta (vain 7 todistettua) joita influenssaan aina liittyy.

ollut jo pidempään Meksikossa... Itse maaliskuussa siellä sairastin kovan taudin.

Vierailija
6/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huolissani olisin, jos ei tutkittaisi. Hohhoijaa, ihan normaalia.

Vierailija
7/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jo pidempään Meksikossa... Itse maaliskuussa siellä sairastin kovan taudin.

Vierailija
8/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vasta tutkitaan. Sitten se selviää kun tutkimukset valmistuu.

Vierailija
9/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä lensin LA:n kautta viikonlopppuna ja nyt on alkavan flunssan oiretta... Tosin kaverilla on ollut ihan tavallinen kevätnuha, sitä se todennäköisesti on mullakin...

Mutta jos kuulette Savosta löydetyn ensimmäisen sikatartunnan, niin se olen sitten mä.

kannattaa kyllä mennä heti lääkäriin.. ettei tartu muihin jos se on sikainfluenssaa.. ja kun se tamiflukin pitäs ottaa 3 päivän sisällä oireista, muuten ei tehoa enää!

Vierailija
10/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tietenkin mielenkiinnosta itselleni, mutta varsinkin sen takia, että siitä voisi saada jotain uutta tietoa silloin (jos siis se olisi ollut). Ihan samat oireet mulla oli, yhtäkkiä kuume nousi 39:ään, oli ihan kamala yskä ja lihaskipua. Olin sairaalassa tiputuksessakin.

Vierailija
11/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistäkin varmaan jo näkisi että onko sama tauti...

Vierailija
12/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa. Jäähän elimistöön vasta-aineita, mistä syntyy immuniteetti.

Jonkun uutisen mukaan Meksikossa oli maaliskuussa piikki influenssassa, ja kun ei näitä normaalisti niin hyvin analysoitu, niin voi ihan hyvin olla kyse samasta taudista. (mutta missään tapauksessa et kyllä ole enää missään vaarassa).

Vierailija
13/13 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siellä Meksikossa influenssasi meni ihan tavallisen A-viruksen piikkiin. Sairastin minäkin täällä Suomessa helmikuun lopulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi