Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään poikia 5-6 vuoden ikäerolla? Miten menee?

Vierailija
28.04.2009 |

Meillä 1-vuotias ja vajaa 7-vuotias. Isoveli ei useinkaan viitsi leikkiä vauvan kanssa. On tosin ystävällinen vauvalle aina, ei ole koskaan kiusannut. Mustasukkaisuutta ei ole. Mietin vain, että tuleekohan heille jossain vaiheessa jotain yhteisiä leikkejä ja juttuja?

Kokemuksia?

Pienempi ikäero olisi tietty ollut hyvä, mutta siihen ei aina voi vaikuttaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen ja keskimmäisen ikäero on melkein viisi vuotta. Kyllä he nyt kun ovat 12 ja 7v. leikkivät yhdessäkin ja aiemmin myös. Ihan vauvana esikoisen mielestä vauva oli ihan kiva, mutta ei niin ihana kuitenkaan. Kun taas kun kolmas syntyi esikoinen oli 7 ja keskimmäinen lähemmäs 3v, niin esikoinen on selkeästi kolmannelle isoveli isolla I: llä. Keskimmäisellä ja kolmosella enemmän leikkejä keskenään, kuin myöskin sitten erimielisyyksiä. Kaikki ovat siis poikia. Kohta syntyy neljäs ja kolmosen ja vauvan ikäero tulee olemaan viisi vuotta. Esikoisen ja vauvan 12 vuotta ja keskimmäisen ja nelosen melkein 8 vuotta. Kaikki ovat vauvasta ihan onnessaan, esikoinen selkeästi kaikista eniten. Ei malttaisi millään enää odottaa. Sanoi yksi päivä, että haluaisi vauvan jo lähelleen. Ja jutteli, että äiti sinulla se on koko ajan siinä lähellä, kun on kohdussa. Naureskelevat kaikki kun näkevät vatsan päälle potkuja ja nikottelua.

Vierailija
2/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani ovat 6 v. ja 7 kk. Vielä ei oikein osaa sanoa miten ikäero vaikuttaa, mutta kuten ap sanoi, ei kiusaamisia tai mustasukkaisuutta. Esikoinen on tosi avulias avustaja vauvan hoidossa ja myös suojeleva häntä kohtaan. Toisaalta olen tyytyväinen tällaiseen ikäeroon, kun olen nähnyt niitä joilla vuoden tai pari vuotta ikäeroa ja vauva lähes aina saa vanhemmalta lapselta iskuja leluilla yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse veljen kanssa (meillä 5 v ikäero) että kun hän oli n. 3, ja osasi jo leikkiä (eihän sitä pienemmät edes osaa vielä yhteisleikkiä) alkoi mennä ihan kivasti. Isompi sovittaa leikin niin että pienempikin voi siinä jotain tehdä. Vaikka arvaahan sen kumpi se pomo on...

Vierailija
4/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitosuhde sen sijaan voi löytyä. Meidän 10v poika hoitaa useinkin tuntikausia 4v pikkusiskoaan kun minulla on muuta tekemistä. Mutta pelaavat (tietokone)pelejä ja tuijottavat videoita lähinnä.

Mielestäni yli 3 vuoden ikäerolla yhteisten leikkien syntyminen on jo vaikeaa. Isompaa aina ärsyttää pienemmän "tyhmyys". 1-2 vuoden ikäero on paras seuranpidon kannalta.

t. viiden äiti

Vierailija
5/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä esikoinen suinkaan ole mitenkään 1-vuotiaan tasolla ;)

Pieni sisarus on kuulemma esikoisen mielestä paras leikkikaveri ja tosi tärkeä (ja lapsella on ikäisiään ja vanhempia kavereita paljon, jotka kaikki tykkäävät "vauvasta")

Paljon varmaan riippuu myös vanhempien suhtautumisesta? Meiläl vauva tuli osaksi meidän elämää, ja kulki alusta saakka mukana treeneissä yms, eikä elämää muutettu vauvan takia dramaattisesti.

Vierailija
6/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on valtavan kiva juttu, että olet onnistunut poikimaan juuri tuolla "parhaalla" 1-2 vuoden ikäerolla :)

Paljastaisitko meille huonommille naisille superhedelmällisyytesi salaisuuden?

Vai pitäisikö mun varmuuden vuoksi steriloida itseni, kun en ole onnistunut lisääntymään. kuin 4 vuoden välein.. ?

Vierailija
7/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen 1-2 v. välein lisääntymiseen mitään superhedelmällisyyttä tarvita. Siihen riittää terveet elämäntavat, normaalipainoisuus, ei sairastettuja sisäsynnytintulehduksia, riittävästi seksiä. Kaikkia olen imettänyt pitkään ja välillä on syöty pillereitä, käytetty kierukkaa, kokeiltu nuvaringia ja kohkattu kortsujen kanssa ja töissäkin olen käynyt ja kodin hoitanut. Viisi lasta kymmenen vuoden sisään on syntynyt... raskauksia 6 kpl 12 vuodessa. Enkä ole uskovainen ja meillä on myös telkkari.

Sehän on valtavan kiva juttu, että olet onnistunut poikimaan juuri tuolla "parhaalla" 1-2 vuoden ikäerolla :)

Vai pitäisikö mun varmuuden vuoksi steriloida itseni, kun en ole onnistunut lisääntymään. kuin 4 vuoden välein.. ?

Vierailija
8/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat on aina olleet hyvät kaverit, nyt varsinkin kun on yhteisiä harrastuksia.

Keskimmäinen on myös paras kaveri 2 v nuoremmalle siskolleen, mutta taas esikoisen ja kuopuksen (8v) ikäero ja sukupuoliero on liikaa.

Mies vaihtui välillä siksi pitkä ero veljesten välillä.

Vierailija
9/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 12 ja 6-vuotiaat pojat. Eivät varsinaisesti leiki yhdessä, mutta isompi veljellisesti rakentaa legoilla, pelaa fudista ja pleikka-pelejä pikkuveljen kanssa. Useimmiten isoveli kuitenkin kokee, että pienempi häiritsee ja tunkee mukaan hänen ja kavereiden juttuihin. Paras ikäero leikkimisen kannalta on mielestäni alle 3 vuotta.

Vierailija
10/10 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen 1-2 v. välein lisääntymiseen mitään superhedelmällisyyttä tarvita. Siihen riittää terveet elämäntavat, normaalipainoisuus, ei sairastettuja sisäsynnytintulehduksia, riittävästi seksiä. Kaikkia olen imettänyt pitkään ja välillä on syöty pillereitä, käytetty kierukkaa, kokeiltu nuvaringia ja kohkattu kortsujen kanssa ja töissäkin olen käynyt ja kodin hoitanut. Viisi lasta kymmenen vuoden sisään on syntynyt... raskauksia 6 kpl 12 vuodessa. Enkä ole uskovainen ja meillä on myös telkkari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän