Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinähattusten VKO 18 (27.4-3.5)

27.04.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.(14v-1v4kk)_Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko ____2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09___26/26__1.___________KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan kaikille hauskaa vappua!

Mulla oli eilen neuvola, siellä kaikki muuten hyvin, mutta sf-mitta on pieni, vain 24. Kontrollimittaus on ensi viikon perjantaina. Onko kenelläkään muulla pientä sf-mittaa, tai onko aikaisemmissa raskauksissa ollut? Mitä se voi tarkoittaa? Kasvua oli kuitenkin tapahtunut, rv26 mitta oli 22,5cm, nyt rv 30 mitta on siis 24cm.

NapNap rv 30+1

Vierailija
22/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä jälleen.... viimeistä kertaa tällä haavaa...Jätän nyt suosiolla nää hommat, vielä oli tarkotus ens kuu tehdä. Mutta päädyttiin th:n ja miehenkin kanssa siihen, et nyt tämä mamma rauhottuu :) Työhousutkin kirraa niiin kivasti, käärin ne tuohon masun alle ja täytyy muistaa nostaa ennen ku lähtee liikkeelle, ettei vallan tipahda ;)

Eilen tuli kutsu äitipolille, 12.5 olis sitten tuon alakerran kontrolli. Ihan hyvä, et näinkin pikaseen pääsen näytille.

Onkos munkit paistettu ja simat pullotettu? Me ostettiin pakaste munkkeja ja eilen pullotin siman. Kuinkas paljon sitä uskaltaa juoda, eli onko tietoo paljonko kotisimassa niitä prosentteja yleensä on? Mä meinasin kyllä hyvillä mielen maistella, tuskin enempää kuin noissa kaupan alkoholittomissa juomissa kuitenkaan....? Niin ja sitten innostuin eilen kokeilemaan kotitekoisen perunasalaatin ohjetta. Toivottavasti onnistui. Onkos muilla vappusuunnitelmia? Me ollaan tänään ihan kotosalla, huomenna mennään kavereille grillailemaan.

Hepe rv 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin neuvolasta kotiin.

Verenpaine on vallan ok, samoin pissa oli puhdas, rauta-arvo oli tippunu 114:sta 110:neen.Ja valitin siellä jatkuvasta kutinasta joka on varsinkin öisin ja haittaa nukkumista. Maanantaina meen maksaverikokeisiin, ja sovittiin myös että vaihdan rautatabletti merkkiä ja kokeillaan josko kutina lakkais.Alko heti parin päivän päästä kun aloin syömään tuota rautaa.Paino oli tippunu -436g/vko.Fundus mitta oli 27 ja pää alaspäin noin käsikopelolla mahan päältä kokeiltuna oltiin menty :) Huomannukkin liikkeissä, että potkut tulee huomattavasti ylöspäin ja rakko on saanut olla rauhassa.Vallan positiivista. :) Ensi viikon torstaina on neuvolalääkäri.

Näin siitepölyallergikkona sain myös luvan syödä zyrtecia taikka Histecia, jotta pystyy jotenkuten olemaan.Lomudalin silmätippoja olenkin tiputellut jo hetken aikaa.

Äitiysloma alkaa minulla (muistaakseni) 10.6.Mies tulee synnytykseen mukaan, jotenkin ollut itsestäänselvä asia molemmille alusta lähtien.Näillä tietoo nimi on päätetty molemmille, ellen minä taas ehdi vaihtamaan tytön nimeä..mutta tuskinpa.Meidän tokaluokkalainenkin ihastu valittuun nimeen.

Simat on pullotettu vko sitten, joten juomavalmista on.En tiedä kuinka kotisimassa on prosentteja, mutta ajattelin itse että kyllä sitä pari lasia voi juoda.Ekan kerran tein itse ja hyvin onnistu :) Eilen käytiin minun äidillä ja saatiin sieltä omatekosia munkkeja laatikollinen mukaan.NamNam.

Vappua juhlitaan vallan rauhallisesti kotona.Miehen ja minun veljet tulee tyttöystävineen kylään, grillataan, pelataan ja katsotaan siinä sivussa jääkiekkoa.

Miinnu ja Himpula (tasan 29)

Vierailija
24/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap: mulla oli tämän viikon neuvolakäynnillä vähän vastaavaa ja kontrolli viikon päästä. Tilanne sinällään vähän eri kun kahdella edellisellä kerralla sf-mitta on huidellut yläkäyrän yläpuolella, mut nyt oli peräti 2 cm PIENEMPI kuin viimeksi kuukausi sitten (kuukausi sitten 26 cm ja nyt 24 cm).

Mittaaja on ollut kyllä joka kerta eri. Lisäksi tämä täti mittasi hieman eri lailla eli vain kohdun korkeimmalle kohdalle siis hieman navan yläpuolelle, mut edelliset mittaajat ovat mitanneet palleaan asti eli kohdun yläreunaan asti. Eli tekniikkakin hieman eri. Lisäksi vauvan asento vaikuttaa mittaustulokseen myös. Tällä viikolla vauva makoili hyvin alhaalla ja poikittain, veikkaisin, joten kohtu ei sen vuoksi ylettynyt kovin ylös. Edellisillä kerroilla ehkä seissyt pystyssä.

Itsekin tuosta lukemasta vähän huolestuin, mut täti vakuutteli, että johtuu vaan kun on eri mittaaja. Ensi viikolla meen tsekkaukseen kun on varsinainen neuvolantäti paikalla. Painoa on kuitenkin tullut ihan sopivasti (360 g/vko) ja maha on kyllä selkeesti kasvanut, joten en ole kovinkaan huolissani.

Uskoisin, että sinullakin kaikki kunnossa kun kuitenkin mitta on kasvanut tasaisesti. Ja vauvan asento tosiaan vaikuttaa myös paljon!

t. Suzan 29+2

Vierailija
25/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu, herätys klo 7, ja tytön pukeutumisessa avustaminen.

Yhden Hannah Montana peruukin selvittäminen... oli muuten takkuinen. Sitten tyttö hammaslääkäriin ja kouluun. JA hakemaan kotoa eskarilainen ja mies. Eskarilainen poika Ei halunnut naamiaisasua vaan vappupallon mukaan ja mies yritti väittää ettei tässä odottavan äidin kunnossa, joka nyt on ollut, voi mennä ystävättären kanssa kauppatorille munkki kahville aamusta. No poika saatiin eskariin, jossa huomasi kavereilla naamiaisasut ja olisi sitten itsekin sellaisen tahtonut (ilmapallo jäi kotiin). Ja miehen jätin työpaikalle.

Miehen sain vakuutettua, että jos pystyn hoitamaan kauppaostokset kahden lapsen kanssa, pesemään pyykit ja vessat sekä hoitamaan lasten arjen päivittäin, niin varmaan jaksan käydä torikahvilla ystävän kanssa! Oli muuten ihana istua espan puiston penkillä aamupäivän auringossa - ja oli vielä kaupungissa rauhallista ja siistiä:) Että sellaista vappua täällä.

Weera85, hyvä että neuvolassa tutkittiin, jos olisin aiemmin käynyt tällä viikolla lukemassa, olisin kehoittanut heti menemään lääkärille. Saithan saikkua lepoa varten? Tai onhan mahdollisuus lepoon? (raskausmyrkytyksen oireita on: verenpaineen nousu, leukkarit, nitriiit ja sokerit koholla, turvotus ym ilmenee vko 32-36 yleensä - ja muista ettei välttämättä ole sulla nyt).

Sukkapuikko nipistyksistä. Hyvä kun on keksitty nimitys niille:) Mullakin oli pehmentynyt kohdunkaula, nyt kun ensimmäistä kertaa ne tunnen odotus aikana. Ja on niitä tuntunut viimeisen sisätutkimusen jälkeenkin... no, tähänkin vastauksena on se lepo (ei yhtään huomaa, että alkaa tulla tuo sana korvista ulos?!?).

Neuvolassa kaikki ok täällä. Vauva on jo kiinnittynyt pää alas, mutta pyörii akselin ympäri. JA päätti sitten potkaista doplerin anturan viereen kunnolla, ei oikein tykännyt kun painettiin selkää ja kuunneltiin.

Kävin hakeen H&M:ltä farkkuhameen, kaksi äitiys paitaa ja valkoiset housut/caprit. Ja sitten löytyi se ystävä jolla oli vielä varastossa äitiysvaatteita... Tytölle hankin koulun kevätjuhliin valitsemansa valkoisen mekon (vaatimus oli sinistä ja valkoista ylle tytöille) ja pojalle kannoin kaupasta valkoiset caprit lohikäärmekuvalla, saa käyttää vanhaa paitaa valkoista kauluspaitaa niiden kanssa kevät juhlissaan. Vauvan vaatteita en ole saanut vielä pestyä... täytyy kai nostella muutama vaate kerrallaan ne varastosta esille, kun en saa niitä laukussakaan nostaa. Ja alkaa maltti mennä tämän avun odottelun kanssa...

Eikö kuulosta siltä että olen paljon levännyt? Ihan oikeesti tämän kaiken lisäksi vietän n. 14h levossa ja n.6 tuntia istualleen vuorokaudesta... Onneksi on nyt vuosiloma menossa. En hakenut enää saikkua, koska vl siirtyisi vaan äitiysloman päälle. Ja sisätutkimuksen lisätieto voi olla vaan että kohdunkaula edelleen pehmenee tai lyhenee. Että mieluummin odottelen rauhallisesti, niin kuin tähän asti.:)

26/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla tuli käytyä neuvolassa ja kaikki oli hyvin, Hemppakin oli noussut viimeksi oli 122 ja nyt 132. verenpaine 105/61, kohdunpohjan korkeus 29, ja turvotusta on nilkoissa, pissa oli myös puhdas, paino oli noussu 800g viime kerrasta. Hyvin kuulu nyt vauvan sydämenäänet ja anto jopa kuunnella, monesti käyny et häiriintyny ja alkanu hirvee liikkuminen, oli 140-150 luokkaa. Seuraava kerta onkin parin viikon päästä.

Välistä tuntuu noi potkut tosi kipeiltä ja hikkakin on jo pikkusella ollut, se on aika jännän tuntusta:) välistä tuntuu myös et joku painais mua tuolta rinnan kohalta, et saa huonommin sillon henkeä, sitä pitää seurata et jos menee pahemmaksi tai tulee kivuliaita supistuksia, mennä suoraan äippäpolille. Sen ainakin oon huomannu et jos on kovin kovasti rehkiny esim siivonnu tai käyny kävelyllä tulee supistuksia.

Taidan tästä mennä pikku päivätirsoille, jäi vähän unet lyhyeen yöllä kun ei vaan yksinkertasesti saanu unta, nyt tuntuukin siltä et järki on jo jäässä :D

Hyvää vappua kaikille!

tikru85 rv 30+5

Vierailija
27/33 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan sitten muutamaan viikkoon kirjoitellut mitään. Ollut sairaslomilla ja muillakin lomilla niin jotenkaan vaan ei oo aikaa riittänyt että jotain olisi kirjoitellut. Käynyt kyllä lukemassa pikaisesti teidän kuulumisia.

Nyt taas töissä niin hetki lienee aikaa jotain kuulumisia laitella.

Viimeiset kaksi työpäivää menossa ja ensi viikolla alkaa loma :)

Sairaslomilla olin vihlovan pääkivun takia. Ei ollut tavallista päänsärkyä vaan ihan mieletön vihlonta tuolta niskasta päähän. Nyt on onneksi ohi ja tiedä sitten johtuiko tuo jumissa olevista niska/hartia lihaksista vai poskiontelotulehduksesta joka huomattiin tuolla lääkärikäynnillä.

Poskiontelot katottiin taas alkuviikosta ja nyt oli kunnossa. Antibiootit alunalkaen tuohon sain jonka lopetin kesken kun kaikki oireetkin hävisivät vaikkei antibioottikuuria kesken saisi koskaan jättääkään. Mut kerta kaikki nyt ok ni ei tuosta sitten mitään haittaakaan ollut etten loppuun asti syönyt.

SF-MITTA: Mulla oli neuvola keskiviikkona ja tuo sf-mitta käyrä lähti laskuun. (senttejä en nyt ulkomuistista muista mutta selvästi pienempi mitä edelliskerralla) Mittaaja oli viimeksi eri jolloin lääkäri mittasi ja nyt mittasi nl-terveydenhoitaja. Mutta tässä mun tapauksessa tuon heiton taitaa tehdä vauvan asento joka oli edelliskerralla raivotarjonnassa ja nyt makoilee poikittain! Perätilassakin kerkesi tuossa välissä olemaan.

Liikkeet kuitenkin tunnen normaalisti joten neuvolasta soitettiin mulle aika äippäpolille mahdollisimman nopeasti kontrolliin ultraan.

Tuohon ultraan menen nyt sitten ensi viikon tiistaina. Olisin muutenkin mennyt kontrolliin ultraan toukokuun puolessa välissä koska 4d:ssä huomattiin istukan kalkkeutumista, mutta nyt tuo aika sitten aikaistettiin sf-mitan takia ja noiden molempien syiden takia sitten seurataan.

Mutta kait se asento aika paljon tässä tapauksessa vaikuttaa kun kerran poikittain siellä oli. Tuntuu myös noi kantapäät todella pistäviltä välillä kun tuonne "alakylkeen" osuu.

Kaikki muu neuvolakäynnillä oli ihan ok. Painoa oli itelle tullut viime kerrasta kolmisen kiloa. Hemoglobiini oli noussut viime kerran 112:sta 128:n. Rautatabletteja olen syönyt, mutta nyt pidän niistä taukoa ja katson mihin suuntaan tuo hb menee. Seuraava neuvola käynti onkin sitten jo kahden viikon päästä.

Nimiä olen miettinyt ja muutama mahdollinen vaihtoehtokin olisi, mutta lopullinen päätös tehdään sitten kun nähdään tulokas.

Esikoisella oli eilen viimeinen päiväkotipäivä ja itelle tuli jotenkin niin haikea olo tuosta eilen. Joten yhdessä aloitetaan sitten loma ja nautitaan aurinkoisista ilmoista joita toivottavasti riittäisi :)

Jeevi 30+6

Jeevi 30+6

Vierailija
28/33 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen neuvolassa ja muuten kaikki oli ok, mutta sydänääniä kuunneltaessa vauvan syke oli välillä yli 200. Jouduin sit äitipolille käymään. Siellä otettiin sydänkäyrä, joka oli ihan ok. Lisäksi ultrattiin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt vauvan sydänääniä seurataan kaksi kertaa viikossa neuvolassa, jos ovat yli 200, niin sitten aina äitipolille tarkistukseen. Kyllä huolestuttaa kauheasti.

Niina rv 29+2

29/33 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu meni kivasti ulkoillessa.Vein mun miehen "treffeille" ja hitsi vie,treffit meni niin hyvin et sain viel seuralaisen kotiinki mukaan,ja näyttäs se tossa vielki olevan yön jälkeenki.=)=) ei siis huonosti menny ne treffit ;)

Niih...alkuviikosta käytin nuorimmaisen muksun lääkärissä,ja sehän sai lääkekuurin korva ja silmätulehdukseen.

Ite kävin sit torstaina lääkärissä ku oli kurkku,korvat ja poskiontelot kipeenä,ja kauhee yskä.No joo...lääkäri tutki korvat keuhkot ja poskiontelot,ja mitään vikaa ei löytyny,sit sairaanhoitaja otti angiinatestin,ja seki oli negatiivinen.MUTTA sit tulehdusarvot oli 86,ja lääkäri sit sano et pitäis käydä keuhkot kuvauttamassa,mut ku oon raskaana niin ei laita lähetettä vaan kirjotti mulle lääkereseptin joka on hengitystie tulehduksiin.Sano et kirjottaa iha VARMUUDEKSI reseptin ku ei tiedä et mikä mulla on!!!ku kerran tulehdusarvot oli kuiteen noin koholla,niin jossain on jotain tulehdusta joka tarvii lääkekuurin.

Mä olin et jaa'a...no syyäämpä nyt sitte tää kuuri.

Nyt on ollu sit pari päivää niin tajuttoman kipee oikee poskiontelo,et en kyl tiiä pitäiskö täs maanantaina mennä takas lääkäriin ja käskee tutkia uudestaan mut.

Niin ja yskä on edelleen iha kauhee....vejän panadolia kipuihin,ja kuuria tulehdukseen,ja sit gefilus tapletteja ettei maha ois oikeen sekasi lääkkeistä.

Et tämmöstä tääl tänään=)=)

hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!!!

Johanna&lottaeinari 30+3

Vierailija
30/33 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu viettetty ja munkit syöty. Painoa tullut kotivaaan mukaan vajaassa kolmessa viikossa +1kg! Grillirupkaa on tullut myös syötyä joka päivä. Se on varmaan yks, mikä nestettä ja niitä kiloja kerryttää. Mutta nyt pitää kyllä nauttia. Aivan ihanat kelit, ainakin täällä etelässä.

Tänään oli pihatalkoot, joissa minä olin työnjohdollisissa tehtävissä =) Koko päivä oltiin siis tänäänkin pihalla. Tyttö simahti just, kunhan sai ensin laulettua piiri pieni pyörii =) vaikka silmät oli jo ihan ristissä.

Tässä toisella silmällä kyttään suomen peliä ja toisella silmällä koitan ettiä brion seisomalautaa. Päädyttiin nyt siihen, et ostetaan eka se lauta ja sit jos näyttää vauvan synnyttä siltä niin ostetaan ne tuplat.

Tosi monella oli neuvola ollut ja sieltä hyviä uutisia. Niitä on aina mukava kuulla. Niinalla vauvan sykkeet oli tehnyt temppujaan ja olit äitipolillakin käynyt. Onneks olet nyt seurannassa, voin vain uskoa, et kyl se kovasti säikäyttää. Jaksuja sinne. Flunssaakin muutamalla pukkas, ainakin näppis oli kuurilla....plaah....! Parantumisia, taudit viel tän kaiken krempan päälle vie mehut ihan kokonaan.

Mutta, mä jatkan seisomalaiudan metsästystä, palaillaan..

Hepe rv 29+4

31/33 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tuossa torstaina kuulumisia mut nyt aattelin sit uudestaan päivitellä tilannetta..

Eilen illalla tai oikeestaan yöllä kun olin laittamassa nukkumaan tuli supistuksia ja sattu mahaan ja kun kävin aamuyöstä vessassa jäi paperiin vähän verta jota ei sit enää muuten tullu, mut supistukset ja kivut jatku, joten kävin sit tossa päivällä synnärillä tarkistuttaan tilanteen ja käyrällä olin siinä tuli muutama pieni supistus ja lääkäri teki sis.tutkimuksen kohdun suu oli kiinni mut oli pehmenny. Ei oo vielä onneks vauva vielä tulossa maailmaan, arveli et noi kivut johtuu jostain ligamentti/litoskivuista tms en muista edes kaikkea mitä sanoi.. painoarvio oli pikkusella 1722g et vielä ois parempi kun pysyis sisällä kasvamassa. Ja hoitaja myös sanoi et ottaa rauhallisesti ja et ei saa turhia rehkiä enää, mut kävelyllä toki saa käydä mut oman jaksamisen mukaan. En eilenkään tehny juuri mitään muutako nautin aurinkosta ja kävin kävelyllä.

Hoitaja myös sanoi et joillain auttaa supistuksiin ku juo litran vettä kerralla. pitää vissin kokeilla sitä jos tulee vielä. mut käski kumminkin soittaa synnärille jos tulee vielä supistuksia ja kivuliaita sellaisia, niin antavat sit ohjeistusta mitä pitää tehdä.

Aattelin tässä et taidan tosiaan jättää tuota koulua nyt vähemmälle et käyn vaan joillain harvoilla tunneilla jos olo sen sallii ja jätän suosiolla näytön tekemättä (mulla oli tarkotus et oisin tehny yhden näytön altapois to 7.5 mut ehkä se on parempi siirtää jonnekin tulevaisuuteen ajatellen nyt omaa ja pikkuisen parasta) Ku sairaalaankaan en halua vielä makoilemaan.

Kai tässä pitää alkaa hommaileen pikkuselle ne loputkin puuttuvat tavarat jossain vaiheessa ja ootella et äippäraha/pakkaus päätös tehdään.

Nyt tästä varmaan joutaa kohta unille:)

tikru85 rv 31

Vierailija
32/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeitä kuulu tännekään.. vappu oli ja meni. Ollaan otettu iisisti perheen kesken ja nautittu ulkoilusta ja yhdessä olosta, siinähän sitä on ihan tarpeeksi. Tänään pestiin vauvanvaatteita ynnä muita vauvan juttuja pesutuvassa, saa sitten laitella kaappiin odottamaan. Eilen oli mullakin ihan mukavia suppareita, ei kivuliaita mutta sitä vatsan kovettumista.. inhottavaa.. meidän piti lähteä tänään tallinnaan päivän risteilylle, mutta järki sanoi, että pysy kotona jos vaikka jotakin sattuisi on lähellä lääkäreitä jne.

Olin viime keskiviikkona siellä astma kokeissa ja oli se aika rankka koettelemus raskaana olevalle ja näin isomahaiselle. sain illalla astmakohtauksen, onneksi oli lääkkeitä kotosalla. En ole ennen tuollaista astmakohtausta saannutkaan, joten uskon sen tulleen ko. kokeesta, missä piti puhaltaa siihen letkuun useita kertoja voimalla. Ja sydämmen syke huiteli taas pitkälti yli sadassa :-(( uusia lääkkeitä, hoito-ohjeita jne saan toukokuun lopussa, silloin lääkäri kätärillä.

Niinalla inhottava kokemus Nlassa. Toivottavasti on kyse ihan normaali tilanteesta. HMyvä että pääsit polille tutkittavaksi heti. Koita ottaa ihan rauhallisesti ..

ja Tikrullakin oli ollut käynti polille. Hyvä että sielläkin kanava vielä kiinni, ja verinen vuoto johtui suppareista vaiko liitoskivuista ? anyway, hyvä että kaikki ok.

Meinaan ostaa tupla rattaat käytettynä, ihan säästö syistä johtuen. Paljon on ostettavaa joten täytyy hyväksyä ettei kaikkea voi saada uutena, vaikka ihanaahan se olisi.

t. emmi rv-31+ & esikko 2v

Vierailija
33/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keuhkot kuvattiin pari viikkoa sitten. Olin sisätautipolilla Jorvin sairaalassa ja lääkäri oli sitä mieltä, että on pienempi paha kuvata keuhkot ja saada mahdolliseen keuhkokuumeeseen lääkitys kuin että syödä vain varmuudeksi lääkettä, joka ei ehkä käy. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että vauva on jo ns. valmis ja vauvojakin joudutaan kuvaamaan.

Tuloksena minulla oli se, että keuhkot olivat onneksi puhtaat, mutta minulla oli korvatulehdus, johon sain kuurin. Ja tämän hetkinen tilanne on se, että minulla on ollut KUUKAUDEN yskä ja olen ollut tuon flunssan takia 3,5 viikkoa sairaslomalla. Edelleen yskin, valvon öisin jne. Jos noita keuhkoja ei olisi kuvattu ja jos en olisi käynyt kerran viikossa lääkärillä, olisin ihan hajalla -pelkäisin nimittäin sitä keuhkokuumeen mahdollisuutta.

Eli mene lääkäriin uudelleen, se tosin on eri asia, saatko sieltä mitään kummempaa apua. Minusta sinulla on vain aika korkealla nuo tulehdusarvot, jos ei tuon kummemmin tutkita. Mulla on todennäköisesti joku virus ollut tai oikeastaan parikin, niin tämä tauti on pitkittynyt. Edelleen syön esim. öisin panacodia. Muutoin en nukkuisi yhtään. Alkaa olla aika puhki oleva olo... Huomenna on neuvola ja ensimmäinen työpäivä pitkästä aikaa. Aion mennä töihin, eri juttu, tulenko siellä olemaan ja miten. Jokatapauksessa ajattelin pyytää, että pääsen ultraan, että katsotaan, miten toukkis ja kohdunsuun tilanne voivat (rv:t tänään 28+4, joten eipä vielä haluaisi toisen syntyvänkään). Minusta ei ole enää normaalia, että ihminen on sairas näin kauan :-(