Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähattusten VKO 18 (27.4-3.5)

27.04.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.(14v-1v4kk)_Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko ____2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09___26/26__1.___________KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1.

Kommentit (33)

1/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen viikko huhtikuusta pyörähti sit käyntiin kyllä menee nopeesti aika,ei ole enää pitkästi heinäkuuhun ja siihen että pikkuiset syntyy:)

Tampereella oli kyl viikonloppuna aivan sairaan mageet ilmat,lämpöä on piisannu,ja musta tuntuu et nääkin lämpötilat on välissä jo aika tukalia,meinaan ku hiki valuu melkein ku vaan istuuki.Ja tästähän ne ilmat vaan lämpenee,jihuu,tiedossa turvotuksia=)

Omaan napaan....Mitään noi sukkapuikko pistokset tuol kohdunsuulla meinaa,osaako kukaan sanoa??On nyt torstaista asti tullu semmosia pistoksia,ja on vähä pysäyttäny miettimään et mitä ihmettä noi meinaa.

Huomenna ois neuvola,ja aattelin kysästä et saako taas lääkäritarkastuksen,vai annetaanko vaan olla.

Masu on kyl iha äärettömän pinkee ja pyöree.Mietin tos viikonloppuna vanhoja uskomuksia et miten se oli jos ei levene lantiosta yhtään vaan vauvamaha tulee tohon eteen,niin mitä se meinas...tyttöä vai poikaa??Ja se ruskee viiva,mulla se menee häpykummulta iha ylös asti,kylläkin aika hailakkana,mut menee silti....et eikö siitäki ennen olla ennustettu kumpi ois tulossa?? :D

Nää on näitä raskaushöpinöitä ku kaiken maan asioita miettii.

Juups,mut tänään käyttään nuorimmainen lääkärissä,aika varmasti saa silmätulehdukseen lääkkeet.On meinaa perjantaista asti rähminy silmät :(

Aurinkoista päivää heinähattuset...

-Johanna&lottaeinari 29+5-

Vierailija
2/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan kevät vierähti sittenkin ja viikonloppuna oikeasti kyllä usko palautui siihen että kyllä se kesää vielä tulee ;-)

Mulla siis tämän päivän jälkeen viimeiset kolme päivää töitä jäljellä :-) Vappuaattona jään kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle, että jos sitten reipun parin vuoden päästä palailis tänne ..... ehkä !

Illat/iltapäivät alkaa jo tuntua hankalilta .... jalat turpoaa, alapää hellänä, nivunen kipeänä ja nivelet jotenkin köysät jja jäykät. Olo on kuin suuremmankin urheilusuorituksen jälkeen seuraavana päivänä venyttelemättä. Vauhtiin kun pääsee niin menettelee, mutta paikallaan olon jälkeen liikkeelle lähtö on tuskallista.

Kaikki ripeys on hommista poissa, hiljakseen omaan tahtiin täytyy yrittää asioita tehdä. Keittiön remontti / muutto on melkein ohi, mutta vanha vielä purkamatta ja mieli ei oikein kestä kaaosta joka siitä aiheuten vallitsee. Onneksi uusi keittiö on ihana ja valoisa ! JOten teitä kaikkia "muuttajia" ei kyllä yhtään käy kateeksi !

terkuin mirella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis: Mulla oli noita samoja sukkapuikko pistoksia ja kävin niistä sitten näytillä, niin mun kohdunkaula oli pehmentynyt, lyhentynyt ja auennut luultavasti rasituksesta (tää oli siis monta monituista viikkoa sitten) Käskettiin ottaa loppuviikko lunkisti ja tuntemusten mukaan välttämään rehkimistä. Mutta kannattaa ottaa asia puheeks neuvolassa.

Mä olin viikonlopun kyläreissussa Loimaalaa ja siellä oli +21 astetta varjossa, eikä tuullut. Aivan ihanaa! Mä oon niin kesä ihminen, että. Ainut miinuspuoli tässä on turvotus ja lisääntyvä tukala olo, mutta jospa sen kestäis, kun nyt tietää ettei tarvii oottaa koko kesää ison mahan kanssa.

Mulla on tullut kipeitä supistuksia viime päivinä ja tosi herkästi. Ensin luulin niitä joksikin muuksi maha vaivaksi, mutta aina kun maha menee kovaksi alkaa sattumaan alavatsasta. Yöllä rupesin niitä sitten jopa kellottamaan, koska supistuksia tuli niin usein, mutta ne meni onneksi ohi.

Nyt vaatteet niskaan ja kaupungille ostamaan uutta napakorua, kun tuntuu, että vanha on käynyt liian pieneksi. En tiiä miten se on mahdollista, mutta jos renkaasen vaihto auttaisi, muuten täytyy ottaa koko koru pois.

Kirjoittelemisiin!

Vierailija
4/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko ja enää 19 työpäivää edessä,jos nyt sitäkään =)

Viime yö oli tosi raskas. En tiedä onko kroppa alkanut valmistautumaan yöheräilyyn,mutta vessassa kävin hiukan yli 2 ja unen päästä sain kiinni joskus viiden aikoihin. Ei paljon hymyilyttänyt,kun kuudelta kello herätti. Työpäivä onkin sitten mennyt hiukan tokkuraisena ja tuntuu et joka paikkaa kolottaa. Aamulla supisteli istuessa niin kovin,et meinasin jo soittaa neuvolaan et laittavat pari päivää saikkua, Onneksi kivut sitten hiipuivat,mut selkä ja etenkin iskias on edelleen tosi kipeä.

Meilläkin mies tulee mukaan synnytykseen,en olisi edes antanut muuta vaihtoehtoa. Sitä täällä kyllä jännitetään,että jos tämä päättää venyttää maailmaantuloaan ja mies aloittaa uudessa työpaikassa 13.7 että miten mahtaa isyysloman pitämisen käydä? Olisi kuitenkin kiva et saisi pitää tossa alussa edes pari viikkoa,viikon sitten myöhemmin.

Muuten ei tänne mitään kummempia. Ilmoittelen sitten mitä huomisessa ultrassa sanottiin

Marika ja toukka 30+4

Vierailija
5/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti nyt raapustan, kun on kesälomalla tätä kiirettä :)

Olen innoissani pakannut muuttoa varten, kun oli pari viikkoa se tekemisen pula. Nyt sitten ei malttaisi muuta tehdä, kun pakata :)

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, vaikka piti hänen sitä vähän miettiä ja pahoittaa sillä miun mieli... Kun miun lähimmät hyvät ystävät asuu niin kaukana, ettei oisi ketään muuta voinut edes pyytää. Mut onneksi kuitenkin on nyt tulossa, ettei yksin tarvii kärvistellä siellä.

Nimiä ollaan hiukan mietitty, muttei kovin vakavasti... tod. näk. päätetään vasta kun tulokas on vieressä. Molemmat ajatellaan, että helpompi sitten kun näkee minkä nimiseltä näyttää.

Näppis84 noita uskomuksia oli mietiskellyt ja miun muistaakseni noi molemmat, pystymaha ja viiva tietäs poikaa...

Miulle monet sen takia sanoneet, et tulokas tyttö, kun on lantiolle hiukan toi maha levinny. Silti miulla edelleen enemmän poikaolo :)

Nyt ei paista aurinko täällä, mut toivottavast sit vappuna sitäkii suurempana.

Kivaa vappuviikkoa kaikille!!

meriimus rv29 (kö??)

6/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tattadadaadaa...korvatulehdukseen ja silmätulehdukseen antibioottikuuri tuli.Jotenki osasin tätä odottaa.Poitsu ku on korvakierrelapsi,putketki laitettiin 1,5 vuotta sitte.

Meriimus....mulla taas ollu kokoajan tyttöolo,et jännäksi nyt sit menee,et pitääkö nää vanhankansan uskomukset pystymahasta ja viivasta paikkansa yhtään.=D

Huomenna on onneksi neuvola,aioin siel sanoa noista "sukkapuikkopistoksista",ja tänään ku piti kävelemällä käydä terveyskeskuksessa,niin takastulo oli yhtä tuskaa ku supisteli ja poltteli niin paljon.

pikkuhousuihinki lirahti jotain.....mut päätin sit et se on vaan liruliru valkovuotoa ku ei mitään oo nyt tapahtunu,ja ku panadolin otin ja rauhallisesti muutenki nyt oon ollu,niin hiukan on poltot ja supistukset helpottanu.

Huomenna on taas sit kävely neuvolaan,huhhuh....varmaan samallai rupee kipuileen.

Mut taasen nauttimaan lämpimästä(lue:tukalasta)olosta :)

Johanna&lottaeinari 29+5

Vierailija
7/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Sukkapuikkovihlaisut* vaivana täälläkin. Päivittäin tulee, mutta ei kovin paljon, muutamia. En muista oliko esikoista odottaessa... Jos ne vielä jatkuu, täytyy varata lääkäriaikaa. Ja turvotus tosiaan vaivana täälläkin, ärsyttävän tönkkö olo varsinkin iltaisin!

Näppis kyseli *uskomuksista* yms. Mulla oli eiskoista odottaessa "komea" ruskea viiva melkein rintoihin asti, nyt ei ole linea negrasta tietoakaan! Esikoinen siis tyttö ja nyt on poika tulossa. Tässä raskaudessa myös oli alkuun järkky pahoinvointi, tyttöä odottaessa ei. Eli mulla nämä uskomukset taitaa mennä vähän "nurinkurin" :)

Ihanan lämmintä ollut ja jotkut pääsevätkin jo lomailemaan (yks täällä kateellisena) :) Mulla olis vielä koko toukokuu töitä, blaah.

Huomenna 4D-ultra, jännittää ja vähän pelottaakin että jotain vialla... No huomenna illalla tiedän sitten enemmän ja tulen varmaan tännekin kertomaan kuulumisia.

Nasqu ja poju rv 28+3 ja tyttö 06/06

Vierailija
8/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän alkaa olemaan todella raskaana. Olimme miehen kanssa kahdestaan viikonloppulomasella ja olipas ihanaa. Suorastaan hulppeen luxusta oli kylpy kaupunkipäivän jälkeen..napani vaan ei enää mahtunut veden alle :) Hivenen kyllä tahtia hidasti tämä palleromaha..ei tarvi paljon tehä niin on aivan uupunut.

Meillä muokataan uusiksi ihan koko piha kesän aikana..puuhaa riittää vanhan evakuoinnissa ..mutta kun tämä mamma ei enää pysty rehkimään. Tyttöä ulkoiluttaessa yritän aina jotain pientä nyrhiä mutta lopulta anoppi ja appi minut tästä pelastaa..sekä kauhakuormaaja, kuormautolliset täyttömaata, multaa ja soraa..erityisesti tälläiset hitaasti hyvä tulee lausahdukset lämmittävät mieltä..niin tuleekin koska muuten ei tule yhtään mitään. Työnmäärä on valtava mutta aikaa alkaa olemaan tosi vähä.

Minun laskettuhan on heinäkuun 19 mutta oletan olevani pois pelistä viimeistään heinäkuun ekan viikon jälkeen..puukkoa tai käynnistystä on tiedossa. Tällä viikolla on sokeripoli ja äitipoli onneksi. Odotan tosi kovasti ultraa jossa kuulen miten vauva on kasvanut. Sokeritasapaino ei ole todellakaan ollut mikään hyvä. Liian korkeita on ollut paljon, eikä arvo ole tippunut 6.5 alemmas aina ennen uutta ateriaakaan. Tänään onkin sitten taisteltu jo kahden hypon kanssa eli liian alas on tippunut. Viimeraskaudessa sokerinousut ei tuntuneet mitenkään merkittävästi mutta nyt on tosi pee olo jo aterian loppua kohti. Tämä on peestä koko homma voin kertoa jos tänne voi valittaa taas oloaan ja eloaan tämän riesan kanssa. Hiilaripommit ei kyllä vedä puoleensa koska niistä vaan tulee niin kurja olo :( Älkää peljästykö, minulla nyt sattuu olemaan se vaikea gd..ei tämä ole paha nakki jos homma pysyy lievänä ja suurimmalla osalla pysyykin..muutamalle prosentille tulee insuliinit ja vielä harvemmille tälläinen peestä oleva gd..krrrr

Pieni tyttöni on kohta 2vee ja hullua mutta totta..odottelen jo aikaa kun tämä masuasukkikin olisi 2 vee..touhuaa, vähän virkkoo, paljon kysyy, syö osittain itse ja uhmittelee :) ..pesi muuten tänään vauvaa äitin masun päältä.. koiran kupissa uitetulla serlalla ja pyyhki sitten ikkunan puoleenväliin samalla tavaralla..mutta homma oli tärkeä ja se tehtiin antaumuksella ja 2 vee keskittymiskyvyllä :)

Joku kysyi pelkopolista..en muista olenko maininnut mutta minä kävin pelkopolilla. Juuri sama ajatus minulla oli synnytyksestä..en pelkää kipua, pelkään, että vaan luovutan enkä enää yritä..gd:stä johtuen oli aika tuskallinen synnytys..täysin keinotekoinen ja vauva jumittui lopuksi..takana viikon käynnistys.. itkin koko pelkopolin ajan ja olin aivan hämmentynyt siitä miten kipeä aihe edellinen synnytys oli vaikka kuvittelin jo sen käsitelleeni..psykologin kanssa sitten jatketaan. Alkuperäinen ajatus oli, että ikäänkuin valmistaudun edeltä käsin tulevaan synnytykseen ja näin voisin päästä vähemmillä henkisillä arvilla ja olisi enemmän voimia vauvan hoitoon. Viimeksi menin todella huonoon kuntoon enkä kovinkaan voi sanoa nauttineeni vauva-ajasta..ehkäpä tämän täällä uskallan sanoa..toivon ettei tämä hämmennä ketään mutta aluksi ajattelin koko vauvan suurena onnettomuutena..olin niin puhki ja koin myötätuntoa muita perheitä kohtaan kun heillekkin oli käynyt tämä sama onnettomuus... kyllähän se ajatus siitä muuttui kun aika kului :)

Hyvää viikkoa..muhkeudutaan taas vähän lisää.

Murmelska ..oisko 28+2 ja neiti 2vee.

Vierailija
9/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan..että eka odotus on pullollaan myönteisyyttä, tietenkin myös pelkoja mutta sellaista puhdasta onnellista odotusta ja niin sen tulee ollakkin..toinen odotus on toisenlainen odotuksiltaan kun realiteetteja on ehtinyt kertyä..silti minäkin nautin tietystä odotushörhöilystä..mutta sitä vaan..että ei kauniit asiat mene rikki tai jää saavuttamatta vaikka niistä välillä ajattelisi hyvinkin negatiivisesti..en nytkään odota pikkuvauva-ajalta kovin suuria onnen tunteita..kunhan jotenkin selviän..niitä onnenhetkiä sitten kertyy vuoden mittaan ja niistä syntyy se ihana rikkaus minkä lapsoset tuo...ja toisesta vuodesta niitä tulee lisää..ja ilmeisesti sitten taas ja taas..vaikka välillä voisin myydä eurolla tuon vekaran tunniksi naapurille :) eli mummolle.

Vierailija
10/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua alkaa pikku hiljaa huolestuttamaan tämä mun vaivojen määrä..nyt on tullu pääkipu ja pahoinvointi, kädet puutuu ja välillä toinen jalka ja tällä hetkellä se sama romu jalka tuntuu siltä niinku joku mittais verenpainetta yläreidestä eikä päästäis sitä painetta ollenkaa pois, koko koipi ihan paineessa siis..ihan ihmeellistä.. lisäksi jo kauppareissut aiheuttaa niin kipeän poltteen alamahaan että pakko pysähtyä hengittelemään hyllyjen väliin,kun ei vaan kärsi kävellä.

Sanokaa nyt aiemmin lapsen saaneet, onko tämä nyt aivan normaalia?? Neuvola olis ke, mutta pelkäämpä ettei tule sisätutkimusta edelleenkää eikä mitään vikaa muka ole.

Weera ja babyboy 28+3

Vierailija
11/33 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...geimeihin mukaan!

Juups, mulla oli tänään neuvola ja siellä ei sitten tullut mitään ihmeellisyyksiä esille:

Pissa puhdas

Hemppa ok, ei löytynyt siitä syytä mun väsymykselleni

Paineet äärettömän hyvät, ei oo ikuna olleet noin hyvät.

Masu kasvaa keskikäyrällä

Paino plussalla, nyt odotusaikana on tullu sit tasan 3kg lisää, jipii!

Turvotusta on, sormus alkaa ahdistaa aikalailla...

Suurin hauskuutus tuli eteen vauvan asennosta mahassa.

Siellä sitten olla jöllötellään poikittain, niinkuin olen vähä arvellutkin.

Kyseessä ei oo sellanen "mitatessa poikittain" vaan jatkuvasti poikittain..

Hitto sentään onko tuo nyt sitten ihme että kunnon yöunille on saanu sanoa hyvästit, kun ihan sama kummalle kyljelle kellahdat aina vauva on litistymässä!

Oikeasti, jos menen kokonaan kyljelleen ja nojaan mahaan vähäsenkin niin heti alkaa mahassa apinointi ja asento vaihtoon.

Tuosta samasta syystä tuntuu et mun lonkat repee ja halkean varmasti kahtia, kun pää puskee toisella puolella ja joko polvet tai vauvan pylly pakittaa toiseen lonkkaan....

Samoin beibi makoilee suonten päällä, et todennäköisesti mun tanssivien pisteitten näkemin johtuu ihan syystä et suonet on litistyksissä ja pää ei saa verta. Onneks se pyörryttävä fiilis ei oo koskaan käyny lähellä.

Neuvolan täti veikkas myös et tää tulokas ois pienempi kuin esikoinen, tosin eihän sekään sata varmaa ole, tiedä miten innostun syömään tässä loppu metreillä =D

Samoin heitti ilmoille, et mahtaakos tässä käydä niin kuin esikoisestakin, et leikkuriin mennään mikäli asennot pysyy mahassa noin omituisina.

Nyt pitäis muistaa varata aikaa sit vaan synnytystapa arvioon jossa katsotaan sitte tätä "ponnistatko meloonin vai leikataanko" operaatiota joskus rv36.

Hitto nyt se sitte alkaa iskeä tajuntaan... viimeset viikot läks rullaan! IIk....

Ja mä en oo ees kaivanu yhtään esikoisen vauvanvaate laatikkoa naftaliinistä lähempään tiirailuun....

T Helga & Jumppakuutio rv30 & Plikka 1v9kk

Vierailija
12/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri sieltä ylimääräisestä ultrasta,jossa ei ollut mitään yllättävää. Vauva on tällä hetkellä 1,6-1.7 kg ja jos samaan malliin mennään,niin rv 40 on 3.6-3.7 kg. Eli ei tietoakaan sokerivauvasta. Aivan samoilla lukemilla menee kuin tyttö aikoinaan. Sisätutkimuksessa paikat olivat kiinteät ja kiinni,kaulaa jäljellä 2 cm niinkuin on ollut koko ajan. Eli eivät ole kipeät supistukset tehneet vielä mitään. Käski ottamaan rauhallisesti ja pieniä lenkkejä niin ei ole sitten loppuilta sohvalla makailua kipeitten supistusten kanssa.

Muutenkin nyt oli toinen lääkäri kuin kahdessa aiemmassa ultrassa ja tämä sentään puhui. Sanoi,että painoa on tullut ihan normaalisti,kun mainitsin,että alkupaino on ollu 10 kiloa tyttöä enemmän. Muutenkin jäi kiva fiilis tästä uudesta synnytysosaston ylilääkäristä. Ihan Helga07:lle tiedoksi =)

Viiden viikon päästä menen uudelleen,mutta se nyt jo olikin tiedossa. Ja varmaan uudet röntgenkuvat otetaan tuolloin,kun tuo häntäluunkohta on ahdas.

Nyt voi ottaa taas ihan rennosti =)

Marika ja toukka 30+5

PS: Sukupuolta ei vieläkään voinut sanoa varmaksi. Toukka oleili napanuora haarojen välissä ja mitään ei kunnolla näkynyt. Huumorintajunsa puolesta luulisin että olisi tyttö niinkuin ensimmäinenkin,mutta ihan poikafiilis on omasta mielestä. Eli edelleen jatketaan valkoisten,keltaisten ja vihreiden vaatteiden ostelua =)

13/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa aamutuimaan kävelyllä.....siel oli kätilöharjoittelija=)

Kaikki oli oikeen hyvin.Painoa oli tullu 300gr lisää viime käynnistä,eli kuukausi sitte.Pissa puhdas,verenpaine 120/74.ja kohdun korkeus 26.5cm,keskikäyrällä mennään.Sykkeet oli vauvalla 130 tietämillä.... ja raivo tarjonta.....

Että käviki kipeää ku se kätilöharjoittelija tunnusteli vauvaa masun päältä,et millä kyljellä on ja mistä löytyy pää ja pylly......pää on onneks viel sen verta korkeella,ettei ainakaa oo lähtökuoppiin menny.....

Mie sain jo kahen viikon päähän uuden ajan......onks se jo näillä viikoilla ku yleensä aletaan harvemmin käymään neuvolassa,vai johtuuko tää siitä et mua supistelee niin paljon,ja neuvolatäti puhu et haluaa seurata ettei vauvasta tule samalainen köriläs ku toi nuorimmainen oli.

Just katoin neuvolakorttia....kokonaispainoa on tullu vasta 6kg.....mite musta tuntuu et sitä ois tullu enemmänki,on niin tukala olo.....mut ei näköjään....iha hyvä vaan et tulee vain noi "pakolliset" kilot,eikä mieluusti yhtään ylimääräistä=)

Huomenna ois sit tasan 30 viikkoa täynnä...sit pyörähtää viimenen kymmenviikkonen(+se 2viikkoa minkä toi vauva iha varmasti sit pysyy sisuksissa)käyntiin.Pitäis varmaan ihan tosissaan alkaa laittamaan pikkuhiljaa noit vauvanjuttuja valmiiks......käy kuiteen niin ku yleensäki,et iha viimosina päivinä sit laittelen kaikkee iha intopiukeena ku tulee se pesänrakennus vietti päälle=)

Mut näihinkuviin,näihin tunnelmiin!!!

-Johanna&lottaeinari 29+6

Vierailija
14/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Tyttö ei meinaa millään rauhottua päikkäreille. Ihan on väsy, mutta ei vaan anna periks. Illallanpitäs viel kylään lähtee, saa nähdä, voi tulla "mielenkiintoinen" reissu....

Näppis kyselit sukkapuikoista ;) Mulla niitä tuli esikosta aika loppupuolella raskautta ja monesti rasituksessa. Tiedä häntä mitä tekivät, mutta luulatavasti pehmittivät kohdunsuuta. Kantsii varmaan neuvolassa mainita, varsinkin jos usein tulee.

Uskomuksista...mulle tuli linea negra ja ihan koko masun poikki meni, samoin sykkeet oli tytöstä korkeat. Nyt ei oo viel viivaa näkyny ja sykkeetkin aavitstuksen alempana kuin tytöstä. Toisaalta itella ihan tyttö olo nyt. Tosin tytöstä oli poika olo, että mene ja tiedä =)

Murmelska kuulotaa niin ihanalta ja tutulta kertomukset 2-v:sta =) Ihan tulee hymy huulille kun lukee. Voin niin samaistua siihen keskittyneeseen tekemiseen ja kuinka ollaan sitten niin tärkeenä että. Meillä kans tyttö on ihan innoissaan mm pikku kivistä, ampiaisista ja muurahaisista. Kyykyllään nyhvertää ja järjestää niin keskittyneesti. Illall sitten pitää tärkeenä selittää isille, mitä kaikkea on nähty ja tehty =) Kuulostaa hurjalta ja raskaaltakin tuo raskausdiabetes! Kovasti tsemityksiä ja jaksuja sinnepäin.

Eilen soittelin sitten minäkin th:lle, joka laittoi äitipolille lähetettä menemään. VIikon sisään pitäisi päästä näytille. Oon nyt ottanu tooooosi rauhallisesti ja jättänyt kaikki rehkimiset ja kyykkimiset. Silti vaan supisteleen päivittäin =( 2-v: kanssa on melko mahdottomuus olla paikallaan koko päivää ;) Mutta jos nyt ainakin sais varmaa tietoa tuosta kohdunsuun tilasta, ni vois ottaa hiukan rennommin. Pihatyöt painaa täälläkin päälle ja ois niin kiva päästä vähän möyrimään ja laittamaan paikkoja kesäkuntoon.

Tänään tuli bebesin paketti postissa. Sain tilaamani liivit, niitä nyt äkkiä testaamaan. Eilen innostuin koluamaan osto- ja myynti palstoja ja löysin kuin löysinkin sellasen verhotangon, joka laitetaan pinniksen päätyyn kiinni. Oon tosi tyytyväinen. Mulla oli sellanen lainassa tytöllä, mut jouduin siitä äskettäin luopumaan, kun omistajalle syntyi pieni vauva. Tänään sit illalla viel hakemaan se tanko. Tästä se alkaa pesänrakennusvietti taas. Ainiin ostinhan mä viime viikoll poistotangolta pienen bodyn ja puolipotkarit. Voi, että ne oli pieniä...

Ei tuo typy tunnu nukkuvan, joten täytyy lähteä hakemaan pois tuolta koilottamasta.

Hepe rv 29

Vierailija
15/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki hyvin :) Mitään poikkeavaa ei siis löytynyt joten turhia oli mun pelot! Lääkäri antoi ensi päältä kokeiltuna painoarvioksi 1300 g ja ultrakin näytti sitten aivan samaa, vastaa viikkoja. Ja yllätyksekseni kovin oli pyöreäposkinen vauva! Jotenkin oli ajatellut sen olevan vielä ihan "luikku", mutta posket olivat pyöreät ja oli ihan "oikean" vauvan näköinen <3 Tosi mukava lääkäri ja tutki tarkasti. En tiennyt, että kohdunkaulan pituuden pystyy mahan päältäkin ultralla mittaamaan, se oli 3,6 cm ja täysin kiinni. Ei siis sukkapuikkopistot ja satunnaiset supistelut ole saaneet aikaan mitään.

Muuten ei mitään kummempaa kuulukaan sitten eilisen. Näppiksen kanssa samoilla fiiliksillä painon suhteen, ei ole paljon noussut, mutta tuntuu kuin olisi enemmänkin. Kai se ainakin mulla on tuo turvotus, joka sen tekee...

Pesänrakennusvietti ei ole vielä iskenyt, mutta missäs välissä se ehtisikään kun tuntuu että oon aina töissä... Ehkä sitten kuukauden päästä kun alkaa loma.

Nasqu ja poju rv 28+4 ja tyttö 06/06

Vierailija
16/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille ... tänään tuli kelasta kirje, että ä-paketti tulossa n. kahden viikon sisällä, jippiiiii ..Mutta muutoin kaikki asiat tuntuvat menevän vituralle kelan kanssa, eivät siis osaa tehdä oikeita päätöksiä ja taas sama rumba kuin esikonkin aikoihin. Huoh, ei jaksais, mutta en todellakaan meinaa luovuttaa. Mähän olen tehnyt freelancerina töitä, eli satunnaisesti, koska olen ollut tytön kanssa kotosalla, ja nyt taas kelan väki ei ymmärrä tätä 6kk:den liu´uttamista. Olen siis toimittanut heille tulotietoni 6kk:den ajalta, ja näin ollen ä-rahani olisi paljon parempi kuin ed. kerralla. Saas nähdä miten monta kertaa joudun selittämään asiaa, plaah, ja onhan heillä vielä vanhan ä-rahani dokumentit tallessa, joten katselisivat sieltä, miten päätös on tehty. Silloin oli sama tilanne, eli olin freelancer.

Sori tuo keuhkoominen Kelasta :-)) Täällä vauva liikkuu paljon. Päivisin on hiljaisempi, mutta innostuu iltaisin kello kuuden aikoihin ja jumppa jatkuu tuonne klo.22-23 .. Välillä liikkeet jopa kivuliaita. Täällä vauva on myös poikittain, ja potkii jaloilla v.puolen kylkeen :-(( ja kädet heiluu tuolla alhalla. Välillä puskee peppua masusta ulos ..Oli ed. nla-käynnin aikana oikeinpäin eli raivotarjonnassa, mutta siirtynyt siitä poikittain, voikun vielä menisi ihan niin kuin pitäisi.

Ja poika/tyttö jutuista: Esikoisesta mulle tuli hurjan tumma linea negra ja se todellakin alkoi navan alpuolelta ja päätyi rintojen alle. Ja muutenkin olin paljon tukevamman näköinen, eli lantio, reidet ja takamus levisivät kunnolla, ja kasvot. Nyt olen oikeastaan levinnyt vain tuolta masusta... Vaikka painoa on tullut ihan kivasti :-//

Ja... 2v on niin ihania, ja niiiiiiin rasittavia ;-)) Meilläkin hoetaan samaa juttua päivät pitkät ja kerrotaan 2v vitsejä tai tehdään 2v vitsejä. Ja ihana oli tyttö, kun sanoi mehiläiselle ulkona että, moikka, ja muutenkin on kyllä ihana seurata lapsen kehitystä. On niin ihanaa kun 2v jo osaa pyytää mitä haluaa jne ..

Palailen huomenissa kirjoittamaan lisää. Nyt pakko mennä nukkumaan ! öitä kaikille t. emmi rv-31+ ja esikko 2v

Vierailija
17/33 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-76: Okei, hyvä tietää, et on mukava tapaus se ylilääkäri. Tulikos se talon ulkopuolelta vai "ylenikö" joku talon sisältä, tiedätkö?

Meillä tuo vajaa 2vee, on myös enemmän kuin tohkeissaan.... Ja höpöttää höpöttämästä päästyään, ainoo vika vaan siinä, kun ei oikein ymmärrä tätä indokiinaa mitä hää haluaa puhua =D

T Helga rv 30+1 & Plikka 1v9kk

Vierailija
18/33 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga07:

Ilmeisesti tuo uusi ylilääkäri tuli talon ulkopuolelta,en ainakaan muista et olis ollu silloin esikkoa synnyttäessä jo talossa(mistä tulee kohta kuluneeksi 7 vuotta).

Eilen oli sitten tullut postista lappu,että äitiyspakkaus oli saapunut. Ja viime vuoden pakkaus tuli ainakin vielä,mistä olen ihan tyytyväinen. Sitä tässä pakkauksessa ihmettelin,että toppapuku oli kokoa68 kun se ennen on ollut kokoa 80. Ihan syksyllä voi vielä mennä päälle,mutta tokkopa koko talvea. Muutenkin vaatteet olivat paljon ohuempia kuin joskus esikon pakkauksessa,mutta siitä nyt on aikaa. Väreihin olin ihan tyytyväinen,menevät ihan kummalle vaan.

Vappua odotellessa

Marika ja toukka 30+6

Vierailija
19/33 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös neuvola maanantaina ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Sokeriseurannassa mulla arvot pysyneet koko ajan todella hyvinä ja painokin oli tippunut 263 g/viikko, ollen nyt 84.1 kg. Raskausviikosta 8 on tullut painoa vain 3 kg.´Kovasti neuvolassa kehuivat hyvää ruokavaliota jne... mutta sanoin kyllä, että en ole juurikaan ruokavaliota muuttanut raskauden aikana, mutta halusivat varmaan pisteet itselleen hyvin perillemennestä valistuksesta :) No paino tosin tippui heti, kun vähensin huomattavasti karkin+jätskin syöntiä narahdettuani sokerirasituksessa.

Hempparikin oli noussut 134 ja se lienee pelkästään tuon luontaistuotekaupan Ferroforte B+C tablettien ansioita, jonka otan aina nukkumaan mennessä. Nuo eivät ärsytä yhtään mahaa ja näyttää hemppari pysyvän hyvissä lukemissa. Verenpaineetkin olivat hyvät ja vauva jaksaa jumpata ahkerasti. Pää on pysynyt alhaalla, ei tosin ole vielä kiinnittynyt, että pyllyä heittelee sitten puolelta toiselle. SF mitta oli 27, joten tasan keskikäyrällä mennään. Pissa oli myös puhdas. Eli eipäs ollut mitään huomauttamista :) jee!

Noista uskomuksista... meille pitäis ultran perusteella olla tyttö tulossa ja mun maha on pelkästään eteen. Mitään linea negraan viittaavaa ei ole kokoaikana näkynyt, jos sen pitäis olla tytön merkki? Noiden uskomusten mukaan tän pitäs olla poika, mutta toivottavasti tohon ultraan voi luottaa.

Näppis84:lle Mulle tuli myös seuraava neuvolakäynti 2 viikon päähän ja ainakin mulle sanottiin, että se on normaali käytäntö, että 30 viikon jälkeen neuvola on aina 2 viikon välein.

Tällä kyllä kaikki menee tosi kivasti ja melkein kaikki tarvittava on vauvalle jo hankittu. Sänkyä vielä odottelen, kun se saadaan miehen siskolta. Kun miehen vanhemmat parin viikon sisällä menee kyläilemään Turussa tuovat sitten sängyn sieltä tullessaan :) Vauvan vaatteita mulla on vino pino, jotka on kyllä vielä pesemättä. Ensi viikolla on tarkoitus käydä ostamassa uusi pyykinpesukone, niin sitten on mukavampi pestä vauvan vaatteitakin, ainakin toivon niin. Entinen kone ei enää oikein pese ja on niin kova ääninen, että pakko lähteä aina koiran kanssa ulos, kun se alkaa tyhjentää vettä ja linkoamaan :) Eli lienee aika hankkia uusi...

Mukavaa vappua kaikille :)

Mirable ja masuasukki 30+1

Vierailija
20/33 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit neuvola taasen..Sokerirasitukseen napsahti aika ens viikolle. Pissan seassa oli verta, joten sitäkin pitää tutkia tarkemmin labrassa ja verenpaine on lähteny nousuun eli siihenki joka päiväiset mittailut jatkossa. Teki sisätutkimuksen tällä kertaa, tai no yritti, sillä ei sormet yltäny riittävän syvälle, mutta totesi kaiken olevan ok. Kävi kyl tosi kipeetä ja samoin se mahan kopelointi sattu, sanoi olevan kuitenki normaalia ja kohdun kasvusta johtuvaa. Toisti lääkärin sanoja, että vaikea ja pitkä (en kyllä ymmärrä montako vuotta tässä sitte pitää odottaa, ku tää niin erityisen "pitkä" on) raskaus. Sf-mitta oli 27 ja hb 138. Vaavin painoarvio oli 1140g. Oma paino oli laskenu vajaan kk:n sisällä puoli kiloa, mitä kyllä ihmettelin, ku oon vetäny monta jäätelökakkua sinä aikana enkä oo liikkunu yhtään.

Perhe-/synnytysvalmennus alkaa täällä 11.5 eli sitä odotellessa..

Weera ja babyboy 28+5 (klo:1:15 ) :)