Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sydämet - vko 18

27.04.2009 |

että kirjoitin otsikon vahingossa pienellä. No koittakaa löytää ketju siitä huolimatta!

Pola

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollu vakuutusta kun esikoinen menehty hoitovirheen takia sairaalassa (synnytyksessä). Mutta oon joistakin vakuutuksista lukenu, että vakuutus korvaa syntyneen vauvan menetyksen tai hoitokulut. Vaikka onhan meilläkin ollut suurta ansion menetystä, kun oon ollu sairaslomalla viime syyskuusta melkeen koko ajan.

Kuitenkin nyt päätettiin, että otetaan vakuutus. Täytyy vaan tosi tarkaan kahtoo kaikki ehdot läpi. Ja potilasvakutuus korvaa meille vain hautajaiskulut, ei muita rahallisia menoja.

Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri. Ja edelleen on ahdistuksesta laukeavaa päänsärkyä ja verenpaineen nousua, mutta haluaisin olla vielä töissä. En tosiaan halua vielä jäädä kotiin!!! Tulisin hulluksi. (ihan kun en olis jo...)

Vauva potkii jo lujaa :) Mies tuntee masun päältä potkut ja varauksellisen innokkaasti suhtautuu asiaan. Mies taitaa pelätä enemmän kuin minä.

Ollaan mietitty pelko sektiota ja ilmeiseti ei olekkaan muuta vaihtoehtoa. Lääkäri sanokin jo, että meidän tilanteessa ei asiasta keskustella, vaan me saadaan ite asiasta "päättää". Ja maksusitoumus saadaan Yliopistosairaalaan. Sairaanhoitopiiri saa maksaa vaikka kalliiksi tulee.

Tosi on, että vaikeaa on. Ei tätä kukaan ymmärrä, eikä tarviikkaan. Onneksi! :)

Mä niin toivon sydämestäni, että kaikilla meillä on syyskuussa iloisia vanhempia ja hiukan väsyneitäkin :D En muuta osaa toivoa!!!

Toivo vauva 22+0

Vierailija
22/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja tulikin muute kauhuajatus mieleen. Eihän ne välttämättä myönnä meille ees sitä vakuutusta... Täytyy rueta kyseleen ja kerron sit miten kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oltu niin kiireisiä etten oo ehtinyt edes kirjoitella :) Hienot ilmat on pitänyt ulkona ja töissä on ollu niin hoppu etten oo ehtinyt kun pikaisesti lukaista viestejä.

Tällä on vaikka mitä mukavia uutisia monella! Ru on monella jo käytynä, meillä edessä huomenna.

Kivuista, onko muilla ollut kovia liitoskipuja ja / tai lantion löystymistä? Itse olin juuri pari päivää lepolomalla kanto ja nostokiellossa kovien kipujen vuoksi... EN oikeen tiedä mitä kipuja olivat... Alkoivat päivän mittaan pikkuhiljaa ja katosivat pysähtyessä, mutta illalla sitten veti ihan toimintakyvyttömäksi. Kipu tuntui tuolla jossain lantiossa ja alaselässä, ja alhaalla mahan sivuilla ja tuntui kyllä ihan järkyttävältä. Siitä säikähtäneenä soitin neuvolaan, ja parin päivän lepo-ohjeet sain sieltä, mutta ei oikeen mitään osannut sanoa mistä kipu johtuu, epäili vain että voisi olla joko liitoskipuja tai lantion löystymistä. Ei minulla ekassa raskaudessa tälläisiä ollut! Aikaisemmin tässä raskaudessa on ollut vähän liitoskipuja, mutta vaan pitkän raskaan päivän jälkeen eikä tosiaan noin kovia... Nyt jännitän että kuinka pystyn töitä tekemään. Edelleen siis kipu tuntuu portaita kävellessä, nostellessa yms. mutta ei ehnää niin kovana kun tietty olen yrittänyt olla tekemättä juuri mitään. Tänään siis työpäivä ja mietin juuri että uskallanko ottaa huoltokoneen esiin (painaa n.130 kiloa ja se pitää laskea pyöriltä alas ja nostaa käytön jälkeen takaisin pyörilleen, koko painoa ei siis sentään tarvi kannatella, vaan on sellainen hassu systeemi). Hirvittää että jos se kipu alkaa taas.. Sairaslomaakaan en mielelläni ota, kun oon aina ollut sellainen että lomaa vasta kun ei tosiaan PYSTY töihin, ja viime raskaudessa olin vielä vajaa 3 viikkoa ennen synnytystä töissä ihan täydellä teholla, mutta nyt en tiedä että pystynkö tähän enää. Kokemuksia?

Verenpaineetkin vielä nousussa.. Kökkö. Anteeksi valivalivaliviesti :(

T:Viuhti83

Vierailija
24/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhti83, mullakin on eilisestä asti ollut ihan tajuttoman kipeä alaselkä! Nyt kun luin sun viestin, niin tajusin, että saattais olla mullakin jotain liitoskipuja, tms. Mää en oo mihinkään (vielä) soitellut, viikonloppuna kun alkoi, mutta jos on yhtä kipeä vielä huomennakin niin taidan soittaa neuvolaan. Ootko ottanut panadolia tai muuta sallittua (onko sellaista edes?) lääkettä? Mää otin eilen illalla yhden panadolin, mutta ei kyllä auttanut yhtään.. Ja kipu on mullakin just sellasta, että kun jotain tekee, niin sattuu. Ite en myöskään oo mikään sairaslomatyyppi, yleensä jään vain jos on IHAN pakko. Ja kynnys jäädä sairastamaan on jo senkin takia iso, kun en voi vaan soittaa ja jäädä pois, mun pitää kuitenki ite hoitaa työvuorot sitte niin, että siellä on porukkaa töissä ja mua joku tuuraamassa. Huoh. Toivottavasti tää tästä..

Angelmom, oli mukava lukea sun kuulumisia! :) oot jäänyt täältä niin hyvin mieleen, että usein mietin mitä kuuluu jos et oo kirjoitellut (tai ite en oo ehtiny käyä lukeen), johtunee varmaan siitä että ollaan samalta paikkakunnalta. Ihanaa, että sulla jo vauva potkii jo niin että tuntuu jo päältä!! Sitä täälläkin odotellaan tosi kovasti! :)

myym 19+0

Vierailija
25/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadolia otin, ja th:n neuvosta vielä buranaakin mutta ei mitään vaikutusta... Tai mulla ei toi panadol yleensäkään auta mihinkään kipuun. Oon nyt yrittänyt töissä hammasta purren selvitä päivästä mutta kipu yltyy vaan koko ajan. ja mulla muuten sama homma työn kanssa, jos jään pois vähäksikin aikaa, alkaa hirveä rumba kuka hoitaa minkä vuoron ja tekee paperityöt ja sen ja sen... Sitä sitte ajattelee että helpommalla pääsee kun tekee itse. Mä en kyllä varsinaisesti ole esimiesasemassa, eli mun ei olisi mikään pakko näitä aisoita hoitaa, mutta olen vastaava, ja ainoa joka täällä tietää ja osaa tehdä tietyt asiat. Noh, huomenna on se ru niin juttelen sit siellä mitä kannattais tehdä. Kurja olo vaan kun ei haluais valittaa kun kaikki kuitenkin ajattelee että nehän nyt kuuluu raskauteen ne pienet kivut ja ne täytyy vaan sietää...

Jaksamisia kaikille muillekin :)

Vierailija
26/26 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pienellä kävelylläkin, että jos auttais, mutta eipä sekään oikeen hyvältä tuntunut. :/ Jospa yötä vasten kokeilisin ottaa taas panadolin, vaikka vaikutus tosiaan tuntui olevan nolla... Jooh, mää oon esimies, että huonot on puolet näissäkin hommissa, kun tämmösissä tilanteissa ei oo niin helppoa että puhelinsoitto pomolle ja kotiin lepään. Nimenomaan tulee ajateltua niin, että seison sitten ite sen 8 tuntia siellä, kun alan selvitteleen kuka vois tulla ja miten pitää vaihtaa vuoroja, että saadaan tää nyt paikattua.. Vielä se vaikeuttaa, kun mun lisäks työntekijöitä vaan 4, joista yks tällä hetkellä lomalla. No, oli nyt vähän valitusta, toivottavasti tää nyt tästä vielä iloks muuttuu! :) Jaksamista sinne Viuhti83 ja kaikki muutkin!