Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa arvostat enemmän, luokan- vai aineenopettajaa?

Vierailija
24.04.2009 |

Vai ovatko mielestäsi samalla viivalla? Ei pliis mitään jeesusteluja tähän ketjuun, molemmat ovat toki erittäin tärkeitä ammatteja, se ei nyt ole pointti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa koit epäoikeudenmukaisuutta. Selvä :) Hyvät on perusteet sulla.

luokanopen koulutuksen vaativuuteen. Olen oikeasti ollut kursseilla, josta me, aineenopiskelijat saimme 1 ov, peruskurssi ja luokanopet 3 ov, syventävä, silloin nauratti ja vieläkin. Ehkä se on tuosta muuttunut jo 10 v:n vuoden kuluttua. Työn vaativuuteen uskon kyllä, en vaihtaisi, en jaksaisi. t. aineenopen

Vierailija
22/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet mitään opeja, epäpäteviä sijaisia vaan. Ja miksi työnsaanti lisäkoulutuksen takia kävi mahdottomaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aineope sanoo, että luokanopen koulutus on "heppoisenmpaa"

Millä tavalla?

Toinen sanoo, että vaihtoi "alempaan" tutkintoon? Miten niin? Luokanopet ovat kasvatustieteen maistereita. Maisteri sinäkin olet, eikö?

Tutkinnot ovat erilaisia. Väitänpä, että luokanopet saava enemmän pedagogista pätevyyttä. Aineenopet taas erikoistuvat omaan opetettavaan aineeseensa ja ovat siinä paljon parempia kuin luokanopet, joilla on monta opetettavaa ainetta.

T Luokanope-opiskelija

Vierailija
24/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy sanoa, että johtuukohan miesten tavasta hoitaa töitään vai mistä, mutta minä teen paaaaaljon enemmän töitä kuin hän. Toki oma aineeni on sellainen, josta on paljon korjattavaa, mutta kyllä välillä kyrpii. Esim. eilenkin korjasin kolmet kokeet (jihuu, perjantai-illalla!), tänään pitäisi korjata vielä kahdet. Lisäksi pitäisi tehdä pari monistenippua ysiluokkalaisille. Mitä tekee mies? No katsoo tietty lätkää televisiosta!

Toisaalta, nuorten kanssa työskenetely on mukavaa ja haasteellista. Oppitunnit onkin tämän työn mukavin puoli. Kunhan joku vain hoitaisi sen muun...

Vierailija
25/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sun alotusta ap, ei jeesustelua, mutta haluat tietää kumpi "arvostetumpi". Niin kurjaa ja surullista.

Vierailija
26/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet itse suurin jeesustelija! ikävää, toivottavasti et ole minun lapsieni luokan tai aineenope! ja kerrro se sun POINTTI!

Vierailija
27/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viestinsä perusteella vähän pihalla muutenkin...

Eli eiköhän opet yleensä sen verran ole koulutusasioista kartalla, että tietävät, että maistereita toki kaikki pätevät opet ovat, paitsi jos ovat lisensiaatteja tai peräti tohtoreita.

t.aineenope

Vierailija
28/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten työtavasta riippu kuinka paljon töitä tekee/ arvostusta ansaitsee.

terv. luokanope

Vierailija
29/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään "alempi", se on ylempi korkeakoulututkinto siinä missä aineenopettajankin.

Tausta on kyllä vähän erikoinen. Kun olin kouluttautunut luokanopettajaksi, niin työnsaanti kävi mahdottomaksi. Sijaistin sitten jonkun vuoden pätkäsijaisuuksilla opeja, joilla ei ollut mitään koulutusta. Olisi paljon kerrottavaa.

Kysykää jotain niin vastaan....

Vierailija
30/30 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä provo, sillä luokaopettaja ei ole alempi tutkinto, vaan samalla tasolla. Terv. Toinen luokan- ja aineenopettaja

Tausta on kyllä vähän erikoinen. Kun olin kouluttautunut luokanopettajaksi, niin työnsaanti kävi mahdottomaksi. Sijaistin sitten jonkun vuoden pätkäsijaisuuksilla opeja, joilla ei ollut mitään koulutusta. Olisi paljon kerrottavaa.

Kysykää jotain niin vastaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme