Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät äidit! Teettekö kotitöitä arkisin vai viikonloppuisin?

Vierailija
23.04.2009 |

Minä vastaan itse ensimmäisenä että AINA....

Kotiäitinä kuvittelin että kotitöiden määrä laskisi töihin palattua kun kotona ei koko ajan olisi paikalla sotkemassa, mutta eipä helpotusta näy muuta kuin siinä ettei ruokaa tarvitse tehdä koko ajan.

Vaikka yritän olla tehokas ja organisoida asioita tuntuu silti että kaikki illat menee siihen että saa pakolliset tehtyä. Jos olen leikin lasten ( 3 päiväkoti-ikäistä) kanssa heidän nukkumaan menoon asti, venyvät kotityöt helposti klo 23 asti. Jos taas ryhdyn puuhaan heti kotiintullessa, en ehdi lasten kanssa juuri muuta kuin iltasadun lukemaan...

Onko teillä muilla työssäkäyvillä äideillä tiskipöytä kiiltävä, pyykkikoppa tyhjä ja tavarat raivattuna paikalleen nukkumaan mennessä? Laitatteko ruokaa joka päivä? En kestä sekasortoa, mutta pitäisikö oppia sietämään? Ajatus viikonlopun käyttämisestä arjen sotkujen selvittämiseen inhottaa!

Ja yrittäjämieheni osallistumisesta kotitöihin ei kannata mainita mitään....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruokaa kun tulen töistä. Siistin keitttiön, järjestelen tavaroita paikoilleen, imuroin, laitan pyykkiä jne.

Minunkin mieheni on yrittäjä, mutta osallistuu kyllä kotitöihin. Pääasiassa pyykinpesuun.

Olen tarkoituksella opetellut sietämään sekasortoa. Aikaisemmin olin perfektionisti, mutta on täytynyt valita, haluaako tehdä koko elämänsä kotitöitä vai jotakin muuta. Kun on 3 alle eskari-ikäistä lasta, käy töissä ja jumpassa ja yrittää opiskella silloin tällöin viikonloppuisin, niin ei auta kuin katsella sotkuisia kaappeja. Tiskipöydän olen kyennyt pitämään suht hyvin puhtaana, mutta tavaroiden raivaamisest joutuu tinkimään.

Huokaisin just äsken enne kuin tulin tähän koneelle, että koskahan ehtisi siivota kaappeja ja laittaa toppavaatteet pestyinä odottamaan seuraavaa talvea...

Vierailija
2/5 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä ja teen ruoan. eli viikolla tiskit koneeseen, pyykit ym ja torstaisin siivoan kunnolla.viikonloppuna en minäkään halua siivota suuremmin! tuntuu kyllä että liikaa aikaa menee siivoamiseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään stressiä asiasta ole. Oma mieheni osallistuu kotitöihin 100%:sti, joten tilanne on sinäänsä aivan erilainen. Toisaalta olemme myös järjestäneet arkemme niin helpoksi kuin mahdollista.

Esim. samaa ruokaa syödään 2-3 päivää, kaupassa käydään 1 krt/vko (maidot yms. täydennykset haetaan vaikka lasten kanssa kioskilta ja samalla käydään puistosa), kerran viikossa siivotaan, mutta sekin lasten kanssa (ovat sen verran pieniä, että käy ohjelmanumerosta), harrastuksiin otetaan lapset mukaan mahdoll. mukaan (esim. äiti juoksee ja lapsi pyöräilee vieressä), vaatteita ei silitetä, kaikki aika käytetään hyödyksi (vrt. lasten katsoessa Pikkukakkosta on aikaa tehdä vaikka mitä tai ottaa omaa aikaa).

Pieni sekasorto meillä saattaa olla aina, nytkin pari lelua lattialla. Joskus siivoan ne pois, joskus vaan annan olla ja teen omia juttujani.

Stressi mulle tulee lähinnä siitä, että lasten nukkumaan mentyä pitäisi tehdä 1-2 h töitä, siis ansio sellaisia.

Vierailija
4/5 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä jää sekasortoa välillä kun mennään nukkumaan, aina ei vaan jaksa. Suuremmat siivoukset jätän yleensä lauantai aamulle. Ruoan teen n. joka toinen päivä, isompi satsi jotta riittää kahdelle päivälle.

Vierailija
5/5 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy aina silloin tällöin siivooja, se on taivaallista:)

Muuten teen aina ruokaa ISOJA määriä joita sitten vetelen pakkasesta vaihtelevasti niin ettei tarvitse syödä montaa päivää samaa ruokaa eikä edes tehdä siis joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi